Bekijk volle/desktop versie : 1 ding moet je nooit doen in Marokko ....Aid Adha (offerfeest) meemaken in Marokko



Pagina's : [1] 2

20-08-2019, 10:56
Voor velen is het echt de droom om het wel mee te maken...aan hun wil ik wel zeggen dat ze 1 ding moeten weten

Marokko is tijdens offerfeest 1 week plat....winkels dicht..mensen slapen dan de hele dag..geen winkel die open zijn...als je geen maatregeling neemt dan zul je verhongeren...je moet wel genoeg voorraad in huis nemen ..gewoon hamsteren ..zelf brood bakken want bakkers zijn dan gesloten



offerfeest van 2020 valt weer in de zomer dus ik zou beter offerfeest gewoon in Nederland of in Belgie houden en daarna naar Marokko ga ..als je toch offerfeest wilt meemaken dan zou ik beter gaan hamsteren in Marokko en daarna offerfeest meemaken anders kom je te zitten zonder eten ..je hebt dan genoeg offerfeest vlees maar dan geen brood en groente en dat soort dingen om een lekkere maaltijd te maken

hamsteren nog eens hamsteren...op de dag van de offerfeest is het daarna 3 tot 4 dagen niks te beleven in Marokko

20-08-2019, 11:42


Iedereen zegt dat. Maar als ik mensen hun snaps bekijk, is alles gewoon open?

20-08-2019, 11:49
Wat ik niet begrijp is al die video's van schapen die geslacht worden.

Ik vraag me echt af of dit soort video's wel toegestaan zijn.

20-08-2019, 12:04

Citaat door TETOUZINT.:
Iedereen zegt dat. Maar als ik mensen hun snaps bekijk, is alles gewoon open?



iedereen heeft zijn mening maar ik kan je het wel zeggen...alles ligt plat ...je kan het zelf ervaren ga in 2020 tijdens offerfeest naar Marokko zou ik zeggen

20-08-2019, 12:07



Citaat door REGYT:
Wat ik niet begrijp is al die video's van schapen die geslacht worden.

Ik vraag me echt af of dit soort video's wel toegestaan zijn.
kijk ik heb geen moeite met iemand die zijn schaap aan het ontleden is van vacht en zo maar ik wil geen video's zien van een schaap die op de grond ligt en daarna de mes op de keel en daarna doorhalen dat niet..wel gewoon na dat die geslacht is en alleen maar een schaap die klaar is dus ook geen darmen te zien of een buik..gewoon kant en klaar

20-08-2019, 12:14
klopt, eid adha 3 dagen bakkerij dicht 3 dagen super market dicht, cafés ook haast allemaal dicht of 1 of 2 zijn open maar overvol

20-08-2019, 21:20
Eid el adha is t beste in Marokko te vieren.

Wollah echt vele malen beter dan nederland

21-08-2019, 00:43
Ik heb nog nooit Eid meegemaakt in Marokko. Wil dat wel een keer ervaren. Misschien volgend jaar in shaa Allah.

21-08-2019, 01:09
Ik heb vorige jaar in rkempoe gedaan. Je moet t ook niet in de stad doen maar lekker in de bergen. Alles vers uit de pers. Geen winkel voor nodig

21-08-2019, 01:16
Wat is er dan zo leuk?

21-08-2019, 08:55
Wie doet er geen boodschappen voor een feest? Dan ben je gewoon dom, eenzaam of gierig.

21-08-2019, 10:39
Daar heb ik zelf niet veel van gemerkt. Bijna alles was hier de volgende dag open, op de bakkers na. Dan heb ik het over de steden Alhoceima en Tanger.

Niet dat ik Eid nog eens in marokko zou willen meemaken..

21-08-2019, 11:08


Als je geld trekt gaat die winkel opeens open.

Verstuurd vanuit West.

22-08-2019, 00:02
Jawel juist wel offerfeest in Marokko vieren. Dat is super leuk en super gezellig! Ma sha Allah. De sfeer is daar gewoon WoW!

Ik heb het vorig jaar meegemaakt en het was super tof! Betreft de winkels die gesloten waren klopt wel. Ze waren letterlijk een week of twee gesloten behalve Marjane. Want de mensen gaan dan naar hun geboortestad!

Volgend jaar Marokko in sha Allah.

22-08-2019, 00:24
Ik heb niet gezegd dat je geen offerfeest in Marokko niet moet vieren maar dat jullie wel klaar moeten wezen voor extra boodsvhappen moeten hamsteren ...er is niks mooier dan offerfeest in Marokko mee te maken maar hou rekening van bijna 4 dagen zonder brood

Pagina's : [1] 2