Bekijk volle/desktop versie : Interesses



Pagina's : [1] 2

08-08-2019, 18:58

Citaat door Labrigade:
Wat lezen jullie graag of waar verdiep je je in?

Ik verdiep me graag in islam, politiek, maatschappij en wetenschap.
.

08-08-2019, 19:25


Ik verdiep me ook in de islam, politiek, maatschappij, wetenschap weet ik niet veel van.

08-08-2019, 20:55
Als ik kijk naar andere bevolkingsgroepen van de 3de generatie vind ik dat de marokkaanse jongeren het meest verbonden zijn met hun achtergrond en marokkaanse identiteit, en hun land van herkomst.

08-08-2019, 21:42
Klopt, maar als ik het vergelijk met andere buitelandse bevolkings groepen vind ik dat marokkanen toch nog een band hebben met hun land van herkomst, meeste marokkanen spreken toch wel berbers of arabisch? In iedergeval 1 van de 2

08-08-2019, 22:10


Turken zijn inderdaad erg verbonden met hun land van herkomst, ik ken zelfs turken van de 3de generatie die beter turks spreken dan nederlands, maar er zijn ook een heleboel marokkanen die verbonden zijn met hun achtergrond, of heb ik het fout?

08-08-2019, 22:27

Citaat door Psychology:
Ik zie net het tegenovergestelde, dat Marokkanen steeds minder en minder verbonden zijn met hun land van herkomst en daardoor steeds meer in een ID-crisis raken en meer psychologische problemen ervaren.


Andere bevolkingsgroepen, bv Turken hebben veel meer verbondenheid met hun cultuur. Dat zie je ook en dat zit die hard in de opvoeding. In de Marokkaanse opvoeding krijg je weinig mee van de Marokkaanse geschiedenis of cultuur. Meeste jongeren weten heel weinig over de reis van hun grootouders hier heen en hebben weinig besef waar z evandaan komen en waarom.

Bij Poolse, Iraanse en Mexicaanse/Latino’s zie je dat dit veel meer aanwezig is.
Ik ben het helemaal met jou eens.

08-08-2019, 22:41
Je hebt gesproken.

08-08-2019, 23:27
Creatieve hoek. Creatie in geheel is wel leuk en interessant. De mens en de wereldse mechanismes etc. Maar ik bedoel meer menselijke creativiteit. Ontneem dat een mens niet.

08-08-2019, 23:37
Ik denk dat de meeste ouders beter een cursus communiceren met je kind kunnen volgen. Daar gaat het vaak mis.

08-08-2019, 23:46
Psychologie is eigenlijk ook wetenschap

09-08-2019, 00:15

Citaat door arabhennaya:
ik verdiep me graag in de nieuwe wereld orde en de agenda hiervan, in islaam en in biologische wetenschap hahaha mijn god wat een creatie
De nieuwe wereld orde, ze willen 1 regering en alle mensen tot slaaf maken, ooit gehoord van project bluebeam, zoek het op.

Pagina's : [1] 2