Bekijk volle/desktop versie : Sociale vaardigheden.



Pagina's : [1] 2 3 4 5

05-08-2019, 14:27
Stel je wilt een gesprek beginnen met iemand, hoe doen jullie dat dan?

05-08-2019, 14:42


Altijd beginnen met

Hello babygirl

05-08-2019, 18:21

Citaat door Tranquille_04:
Hangt er vanaf wat voor iemand en voor welk doel...
Je wilt gewoon een praatje maken en nieuwe mensen leren kennen.

05-08-2019, 18:23
jij hebt een opening

ik heb zin


samen: openingszin

05-08-2019, 18:31



Citaat door Tranquille_04:
In welke setting?
Als ik iemand tegenkom bij de bushalte, begin ik anders dan bij een congres bijvoorbeeld.
Bij een bushalte bijv, iemand aan de kassa die je beter wilt leren kennen, een bijeenkomst, of gewoon iemand die je op straat ziet lopen. Ik wil gewoon weten hoe je het beste een gesprek kan beginnen zonder dat je als een creep overkomt.

05-08-2019, 18:38

Citaat door floorrrtjee:
Glimlachen, gedag zeggen en dan praten.
Waar praat jij dan over bijv?

05-08-2019, 18:41
Compliment geven werkt wel bij mij

05-08-2019, 18:45
misschien kan je gewoon beginnen met een compliment en vanuit daarvan kijken hoe diegene daarop reageert. Als ze leuk reageert, kan je verder vragen naar de naam enzovoort.

05-08-2019, 18:47
Hallo.

05-08-2019, 18:54

Citaat door Ninja1:
Bij een bushalte bijv, iemand aan de kassa die je beter wilt leren kennen, een bijeenkomst, of gewoon iemand die je op straat ziet lopen. Ik wil gewoon weten hoe je het beste een gesprek kan beginnen zonder dat je als een creep overkomt.
Niet. Iig niet forceren, als je niks hebt te vertellen gewoon beter mond houden en doorlopen.
Jezelf blijven dus.

05-08-2019, 18:55

Citaat door Tranquille_04:
Hahaha als je als een creep overkomt, dan gaat er heel wat mis
Meestal is het eerste wat je doet oogcontact zoeken, is er oogcontact, dan kan je op basis van de gezichtsuitdrukking inschatten hoe diegene zich daarbij voelt. Is het een geïrriteerde uitdrukking, boos, verlegen, vriendelijk etc. Heb je het gevoel dat diegene een open vriendelijk blik toont, dan glimlach je meestal en zeg je goedemorgen of iets in die trant. Als ik een oudje bij de bushalte zie, dan begin ik meestal over het weer of over het verkeer etc en dan is ze voor je het weet aan het praten over wat ze allemaal in de Tweede Wereld oorlog heeft meegemaakt. De eerste stappen zijn dus essentieel.
Okej dit zijn wel handige tips, dankjewel. Ik ben vaak gewoon bang dat ik mensen zal afschrikken ofzo. Ik zou het ook vreemd vinden als iemand me op straat opeens aanspreekt, vandaar dat ik soms denk beter niet doen. Maar ja je kunt vaak zien aan iemand of die open is of niet zoals je zegt.

Citaat door ysmnaa:
misschien kan je gewoon beginnen met een compliment en vanuit daarvan kijken hoe diegene daarop reageert. Als ze leuk reageert, kan je verder vragen naar de naam enzovoort.
Ja zou kunnen maar zoals tranquille hieronder zegt sommige zien dat als geflirt.

Citaat door Tranquille_04:
Sommige dames vinden dat juist een teken van player gedrag. Een man die hun uit het niets op straat complimenteert...

05-08-2019, 19:00

Citaat door Asfoureh:
Niet. Iig niet forceren, als je niks hebt te vertellen gewoon beter mond houden en doorlopen.
Jezelf blijven dus.
Zou het sowieso niet forceren. Soms wil je gewoon een gesprek voeren met iemand en je hebt eigenlijk een hoop te zeggen, en je wilt wat meer sociale contacten hebben, het is alleen moeilijk om die eerste stap te zetten.

05-08-2019, 19:03



Citaat door Ninja1:
Zou het sowieso niet forceren. Soms wil je gewoon een gesprek voeren met iemand en je hebt eigenlijk een hoop te zeggen, en je wilt wat meer sociale contacten hebben, het is alleen moeilijk om die eerste stap te zetten.
Ik heb het omgekeerde, mensen op straat vertellen mij hun hele levensverhaal.
Geloof mij, daar zit je ook niet altijd op te wachten.

Wanneer het moment daar is om nieuwe mensen te leren kennen/socializen dan zul je dat echt wel merken. Dan voel je gewoon een klik en ga je vanzelf praten, of je voelt je comfortabel genoeg om te gaan praten.

Moet je verder ook niet over nadenken-vind ik- je komt hoe dan ook geforceerd over dan--> ze gaan je aanzien voor een 'creep'.

05-08-2019, 19:03

Citaat door Tranquille_04:
Meestal maak je het innerlijk meer beladen dan dat het in het echt is. Als je gewoon netjes en respectvol iemand aanspreekt en daarbij vriendelijk blijft, dan gaat het in de meeste gevallen wel goed. En ja, nee heb je, ja kan je krijgen. Het vergt alleen een beetje lef van je.
Ja dat klopt, moet gewoon meer lef hebben. Zal je een voorbeeld geven, soms zit je op een bank en dan komt er iemand naast je zitten, op zulke momenten is het wel fijn om dan gewoon te praten. Ik hou ervan om verschillende mensen met verschillende culturen en meningen te leren kennen. Het is dat mijn schaamte en mijn verlegenheid mij tegenhouden.

05-08-2019, 19:05
En Ts wanneer je het over flirten/contact maken met het andere geslacht hebt, dan kun je het beestje gewoon beter bij de naam noemen gewoon straight zeggen wat je wil.

Pagina's : [1] 2 3 4 5