Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Helft vrouwen baalt van menstruatie



19-05-2005, 11:22
Helft vrouwen baalt van menstruatie

Uitgegeven: 19 mei 2005 11:02
Laatst gewijzigd: 19 mei 2005 11:07

DEN HAAG - Meer dan de helft van de Nederlandse vrouwen baalt van de menstruatie. Een op de vijf voelt zich in die periode onhygiënisch of vies, 8 procent zegt blij te zijn met de maandstonde. "Het geeft me het gevoel vrouw te zijn", stellen deze vrouwen. Dat blijkt donderdag uit een onderzoek van het tijdschrift Gezondheid.

De meeste vrouwen ergeren zich ook aan reclames voor maandverband of tampons die benadrukken dat vrouwen zich door hun product zeker, onafhankelijk en vrouwelijk voelen. De helft van de vrouwen (52 procent) wordt niet goed van 'het blije gedoe' in reclameuitingen.


Bijna de helft (49 procent) vindt het zonde van het geld en laat er zich niet door beïnvloeden. Twee op de vijf (39 procent) vindt het juist goed dat de uitingen laten zien dat menstruatie niet belemmerend hoeft te zijn.


(http://www.nu.nl)

Wie is er nu blij om ongesteld te worden

19-05-2005, 11:38


kijk
wij vrouwen zeuren om alles!! woelah volgens mij zit het gewoon in ons genen!
eentje zeurt omdat ze te dun is die andere om haar dikte en ga zo maar door!

we moeten ALLAH SWT juist dankbaaar zijn! om alles goed en slecht!!

HAMDOELILAH

BESLAMMA

19-05-2005, 22:18
Ik vind het niet erg, 1 keer in de maand is ook niet veel.

Wat ik wel erg vind is die pijn, my god die pijn is gewoon onaanstaanbaar!Dan wil ik liever echt die eerste pijnlijke dag dood zijn.Als dat kon verminderen is het mooi mee genomen..
Maar dat ik de menstruatie niet zo fijn vindt..is absoluut niet van toepassing.Ik vind het wel ok.. Hoef je ook niet te bidden 1 week lang (vakantie)

20-05-2005, 09:12
Ik heb best pijn als ik mijn menstruatie heb maar met enkele pijnstillers is dat ook weer verholpen
Het enige wat vervelend is zijn die hormoonschommelingen, ik voel me de eerste 2 dagen zo down, triest, nerveus, en wordt snel boos.......
Mijn man heeft er gelukkig begrip voor, maar hij is toch steeds happy als die 2 dagen voorbij zijn.

20-05-2005, 09:16


Normaal heb ik er ook de eerste 2 dagen last van; misselijkheid enz. Maar werd gisteren wakker, nam 2 feminax en heb nergens last van gehad. Geen slechte zin welloe.