Bekijk volle/desktop versie : Iedere Nederlander is verplicht één procent aan een goed doel te schenken.



06-03-2003, 20:05
Stel dat dit ingesteld zou worden zouden jullie dat erg vinden???

P.S één procent van zijn of haar inkomen.

06-03-2003, 20:31


Als je er mensen bewust van maakt, dat men het geld aan een doel geschonken wordt, dan is dit weer een ander verhaal.

Stel: Dat iedereen 1 euro aan een goed doel verplicht zou moeten geven, dat is ongeveer 14miljoen euro. Hiemee helpen we (bijvoorbeeld) de kleine hoeveelheid zwervers op het station. Met een VERPLICHT afkick cursus, met hygiene cursus ingegrepen, en daarna helpt men de zwerves terug te keren op het arbeidmarkt..

Corrie op deze manier wordt er bewust gewerkt aan het armoede val.

Thanks Corrie voor de site.

06-03-2003, 21:01
Ja, ik ben het me wel van bewust, dat sommige zwervers er voor kiezen om zo een leven te lijden..Ik als regering zou ze verplichten om weer het arbeidsleven in te gaan, je wilt niet weten, als ik s'ochtens in de tram zit, en wat voor lucht er op me af komt, om misselijk van te worden,,maar ja wie ben ik, om die zwervers te verplichten terug te keren op het arbeids markt.

Maar je hebt volgens mij gelijk, we betalen al zoveel aan belasting, en als je zo graag wat aan een goede doel wilt doen, dan kan je het toch persoonlijk geven, genoeg goede doelen.

Corrie ik zet deze stelling expres op internet, omdat ik er binnenkort over moet debateren, en ik moet er VOOR zijn..Ik hoop maar dat mijn mede studenten, niet met jouw verhaal aankomen (dat wij via de belasting, al aan een goede doel doen) dan zit ik daar wel met een mond vol tanden..Ach ja ik probeer wat te verzinnen..Nu weet ik tenminste wat voor tegenargument ik kan verwachten.

Thanks Corrie

06-03-2003, 21:36
Corrie jij bent echt goed..

Dit zal ik zeker gaan gebruiken.

Ik heb je al 1000 keer Bedankt, maar nogmaals BEDANKT

07-03-2003, 14:30



Citaat:
Origineel gepost door pista
Men kan niemand verplichten, net zo min als men kan verplichten een nomaad steeds op dezelfde plek te blijven wonen

En wat wij niet willen weten dat jij wel weet heeft niets met de rest van de discussie te maken.
Je wil er enkel mee zeggen dat zij stinken en jij goed ruikt.
Kan komen doordat jij een badkamer tot beschikking hebt en zij niet.

Dat heb je mooi gezegd, als strookt dat niet met dat wat in je tweede zin staat. Je spreekt jezelf tegen.
Mvg
Tuurlijk kan je wel dingen verplichten, Wij zijn toch ook verplicht een belasting te betalen, verplicht educatie onder 18 jaar, Verplicht de bak in te zitten als wij wat gedaan hebben, wat de WET niet toe staat..enz..
Dus de overheid heeft de macht iets te verplichten.

Ja, ze stinken,,,Kom nou, daar kunnen ze echt wel wat aan doen..Ze hebben heus wel in het leger des heils een douche tot beschikking..Het zijn gewoon vuile alcoholisten..sorry maar dit is een feit..En ik stoor me eraan, en niet alleen ik, maar meer mensen..Het is een GEUROVELAST

Er is een manier om de zwervers te helpen,het is gewoon zo,..en dat vind jij ook,,Ené ik spreek me zelf niet tegen, het is gewoon een feit, dat jij en ik er niks aan kunnen doen..