Bekijk volle/desktop versie : Hoe Taliban-katholieken samen met ‘cultuurchristenen’ de strijd aanbinden



14-07-2019, 18:45
In Duitsland zijn het de ‘cultuurchristenen’ van de rechts-nationalistische Alternatieve für Deutschland (Afd) die waarschuwen voor de islamisering van christelijk Europa. In Frankrijk zet Marine Le Pen van het Front National het christendom in om te pleiten voor een islam- en migratievrij Europa. In Italië werpt Matteo Salvini van de Lega Nord zich gretig op als verdediger van het Europese christendom. En in Nederland betuigt Baudet steeds explicieter steun aan het christendom als hoeksteen van de Europese beschaving.

Mail van Breivik
Het is vrijdagmiddag 22 juli 2011. Anderhalf uur voordat de Noor Anders Behring Breivik bij twee afzonderlijke terroristische aanslagen in totaal 77 mensen zou doden, drukte hij op de verzendknop van een email die, zo hoopte hij, door 8109 ontvangers gretig gelezen en gedeeld zou worden.

Bijgesloten is een 1500-pagina’s tellend manifest – 2083: A European Declaration of Independence – waarin Breivik tekeer gaat tegen ‘cultuurmarxisten’ die doelbewust de weg vrij zouden hebben gemaakt voor de ‘islamisering’ van het oorspronkelijk wit en christelijk Europa. ‘Als je deze mail en dit boek hebt ontvangen dan ben je oftewel een voormalige Facebook-vriend, of je bent een vriend van een van mijn Facebook-vrienden’, schrijft Breivik, die zichzelf in zijn manifest omschrijft als een cultuurchristen.

Ongeveer zevenduizend mails blijven steken in de spamfilter van Breiviks provider. Onder de 1003 mensen die de email wel ontvangen zitten drie Nederlanders: Tom Zwitser, Erik van Goor en Marcel Bas.

verder lezen.
http://https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/hoe-rechtzinnige-katholieken-samen-met-cultuurchristenen-de-strijd-aanbinden-tegen-links~b3136d9f/

14-07-2019, 18:56


Dat is boreale terreur. Bom derop

14-07-2019, 19:49
Het aloude de vijand van mijn vijand is mijn vriend. Tot het doel is bereikt, het gevaar van die gezamenlijke vijand is geneutraliseerd.

Vreemd, strijd tegen de secularisering. Tientallen jaren verlaten gelovigen hun religie omdat zij menen dat religie niet meer van deze tijd is.

14-07-2019, 20:11

Citaat door Maquis:
Het aloude de vijand van mijn vijand is mijn vriend. Tot het doel is bereikt, het gevaar van die gezamenlijke vijand is geneutraliseerd.

Vreemd, strijd tegen de secularisering. Tientallen jaren verlaten gelovigen hun religie omdat zij menen dat religie niet meer van deze tijd is.
Religie wordt alleen gebruikt ter onderdrukking van de bevolking

14-07-2019, 20:20



Citaat door fritskaptijn:
Religie wordt alleen gebruikt ter onderdrukking van de bevolking
Zoals Nietzsche aangaf, door religie veranderde de heren moraal van de individuen in een slavenmoraal.