Bekijk volle/desktop versie : Mensen huwen niet graag gescheiden vrouwen..



Pagina's : [1] 2

01-07-2019, 12:26
Terwijl er niks aan de hand is, als het ooit uit ging met een vriend waar ze jaren mee ging. Donder op met het stigma dat de
gescheiden vrouw 'vies' en niet waardig is, omdat ze geen maagd meer is. Onze profeet (vzmh) huwde ook vrouwen
die eerder al getrouwd zijn geweest. Waarom heeft de vrouw altijd gefaald als zij gescheiden is? Men wordt er altijd
met z'n tweeen op aan gekeken, als ze gaan scheiden maar we weten niet eens aan wie het ligt. Ik noem een bekeerlinge
die met een geboren moslim ging trouwen, die zij geloofde op zijn woord toen hij zei dat hij goed praktiserend was. Die clown
was gewoon iemand met drankproblemen, die een gevaar voor hen kinderen werd. Maakt haar dat dan vies en niet waardig
van respect, omdat ze wel MOET scheiden ter bescherming van haar kinderen?

01-07-2019, 13:03



Citaat door Klavertje.:
De profeet vrede zij met hem heeft mannen aangeraden om met maagden te trouwen. Er zit een wereld van verschil tussen maagden en gescheiden vrouwen. Een relatie kun je nog steeds niet vergelijken met een huwelijk. Je woont samen, krijgt kinderen in heel veel gevallen enz. Ondanks dat een scheiding niemand minder waardig maakt begrijp ik wel waarom Mannen en zelfs vrouwen gescheiden mannen vermijden als ze zelf nooit getrouwd zijn geweest.
Onze profeet (saw) heeft mannen juist aangeraden om weduwen te huwen, die geen man voor hen kinderen hebben. Hij heeft ook nog gezegd dat er niks
mis is met de gescheiden vrouw. Dus droom lekker verder. Mensen laten zich gewoon onwaarheden aanpraten over de islam ejjoow.
Veel van de tweede generatie vaders die zouden het nooit pikken als hun vrouw wilde werken of studeren. Laat staan dat zij een leidinggevende
positie op de werkvloer zouden hebben. Dat is krenkend voor de man dat zij boven hem staat, terwijl hij ergens in een fabriek werkt. Qah de vrouw
van de profeet (saw) was zijn werkgever ah hoofd (khadija RA)!

01-07-2019, 13:15

Citaat door Klavertje.:
En om eerlijk te zijn: gescheiden vrouwen hebben een huwelijk achter de rug, staan anders in het leven, als er kinderen in het spel zijn krijgt de man te maken met haar kinderen en de ex man etc etc etc. Als je nooit getrouwd bent geweest en geen ouder bent kun je dit beter vermijden.
Dit kan een persoonlijke voorkeur van mensen zijn, maar dat maakt gescheiden huwen alsnog niet haram. In tegendeel.
Alleen die mannen die de gescheiden vrouw zien als vieze vrouw om nog te huwen, omdat ze geen maagd meer is, terwijl ze vinden dat zij
geen respect verdient, omdat zij het niet met een man heeft vol kunnen houden, die zijn echt verschrikkelijk. Hoe weet je niet of die man
haar kapot sloeg, waardoor ze wilde scheiden. Een vrouw is niet vies, omdat ze geen maagd meer is na een scheiding!

01-07-2019, 14:53
Hele goede onderwerp die je aansnijdt. De profeet vzmh trouwde met hun omdat ze afhankelijk waren en hun mannen vaak gestorven waren en die tijd kun je noet vergelijken met nu.

Vrouwen kiezen hun man zelf em gaan op date en begaan veel zondes voor ze trouwen. Op dat moment krijgt ze alsnog vele verzoeken maar wil ze bij haar vriendje blijven dat hoor ik vaak van vrienden.

Op moment dat ze gescheiden is dan is het altijd de fout van de man terwijl ik erge verhalen over gescheiden vrouwen en zelfs die nog getrouwd zijn hoor hoe ze met hun gaan.

Daarnaast een gescheiden vrouw heeft vergelijkingsmateriaal en helemaal als er kinderen op spel zijn dan is her een nog groter probleem.

Waarom ben je gek om ren gescheiden vrouw te nemen met geschiedenis en vaak uit een relatie is getrouwd als je een zuiver maagd kan krijgen???

Vrouwen die roepen dat raar is dat mannen zo kijken zijn vaak zelf gescheiden en dan begrijp ik dat je jezelf niet omlaag wilt halen

01-07-2019, 15:02



Citaat door Yessir2019:
Hele goede onderwerp die je aansnijdt. De profeet vzmh trouwde met hun omdat ze afhankelijk waren en hun mannen vaak gestorven waren en die tijd kun je noet vergelijken met nu.

Vrouwen kiezen hun man zelf em gaan op date en begaan veel zondes voor ze trouwen. Op dat moment krijgt ze alsnog vele verzoeken maar wil ze bij haar vriendje blijven dat hoor ik vaak van vrienden.

Op moment dat ze gescheiden is dan is het altijd de fout van de man terwijl ik erge verhalen over gescheiden vrouwen en zelfs die nog getrouwd zijn hoor hoe ze met hun gaan.

Daarnaast een gescheiden vrouw heeft vergelijkingsmateriaal en helemaal als er kinderen op spel zijn dan is her een nog groter probleem.

Waarom ben je gek om ren gescheiden vrouw te nemen met geschiedenis en vaak uit een relatie is getrouwd als je een zuiver maagd kan krijgen???

Vrouwen die roepen dat raar is dat mannen zo kijken zijn vaak zelf gescheiden en dan begrijp ik dat je jezelf niet omlaag wilt halen
Waarom kiezen tegenwoordig mannen een nederlandse boven een marokkaanse ?

Net of een nederlandse ontmaagde beter is dan een marokkaanse ontmaagde ?

01-07-2019, 15:03

Citaat door Yessir2019:
Hele goede onderwerp die je aansnijdt. De profeet vzmh trouwde met hun omdat ze afhankelijk waren en hun mannen vaak gestorven waren en die tijd kun je noet vergelijken met nu.

Vrouwen kiezen hun man zelf em gaan op date en begaan veel zondes voor ze trouwen. Op dat moment krijgt ze alsnog vele verzoeken maar wil ze bij haar vriendje blijven dat hoor ik vaak van vrienden.

Op moment dat ze gescheiden is dan is het altijd de fout van de man terwijl ik erge verhalen over gescheiden vrouwen en zelfs die nog getrouwd zijn hoor hoe ze met hun gaan.

Daarnaast een gescheiden vrouw heeft vergelijkingsmateriaal en helemaal als er kinderen op spel zijn dan is her een nog groter probleem.

Waarom ben je gek om ren gescheiden vrouw te nemen met geschiedenis en vaak uit een relatie is getrouwd als je een zuiver maagd kan krijgen???

Vrouwen die roepen dat raar is dat mannen zo kijken zijn vaak zelf gescheiden en dan begrijp ik dat je jezelf niet omlaag wilt halen
En hoe zit het dan met de gescheiden vrouw, die geen kinderen heeft, terwijl ze goed praktiseert? Veel mannen willen haar niet, omdat
ze thuis opgevoed werden dat een man een koning is en een vrouw zijn slaaf. Die gast heeft er op los gebakst, maar hij weigert een
gescheiden vrouw, omdat hij een onaangeraakte maagd wilt. Dat slaat nergens op.

01-07-2019, 15:15

Citaat door excuusmarokkaan:
En hoe zit het dan met de gescheiden vrouw, die geen kinderen heeft, terwijl ze goed praktiseert? Veel mannen willen haar niet, omdat
ze thuis opgevoed werden dat een man een koning is en een vrouw zijn slaaf. Die gast heeft er op los gebakst, maar hij weigert een
gescheiden vrouw, omdat hij een onaangeraakte maagd wilt. Dat slaat nergens op.
Als ze vanuit moskee of familie is gehuwd en geen relatie hiervoor had dan ben ik met je eens dat ze een kans verdiend. Wel zou je goede gesprekken voeren met elkaar alvorens je de stap neemt.

Maar in praktijk gaat het helaas anders en zijn de meeste getrouwd vanuit een relatie de een een lange de andere korte waardoor er geen inhoud is opgebouwd maar een leegte als basis is opgebouwd

wat je ook vaak ziet is dat vrouwen eerst leven door alles te doen wat verboden is en geen maagd meer zijn en dan net voor ze trouwen hoofddoek of niqaab doen en zich als heilig voordoen dat gebeurt zo vaak dat mannen er niet meer intrappen

01-07-2019, 15:44
Geen vrouwen vergelijken met profeet verleden
Die vrouwen waren tien x Zuiverder dan die van nu...

Waarom moet je een man
Soms is t niet weggelegd!!
Focus op je kinderen en jezelf en accepteren..
Hoevaak hertrouwen vrouwen en gaat t weer mis..

Accepteren en move
Dan slijtage na slijtage

01-07-2019, 19:05

Citaat door Aladdinn:
Geen vrouwen vergelijken met profeet verleden
Die vrouwen waren tien x Zuiverder dan die van nu...

Waarom moet je een man
Soms is t niet weggelegd!!
Focus op je kinderen en jezelf en accepteren..
Hoevaak hertrouwen vrouwen en gaat t weer mis..

Accepteren en move
Dan slijtage na slijtage
Mensen die hertrouwen vind ik ook dom. Of je moet volhouden, omdat je niet aan gezichtsverlies wilt lijden en je crepeert in ellende, of je gaat scheiden en iedereen lacht je uit.

01-07-2019, 19:19

Citaat door flowwer.:
Gescheiden vrouwen( en dit geldt ook voor vrouwen die zina hebben verricht) vergelijken mannen. Nee, dit is geen leugen.
In welke zin vergelijken ze mannen?

01-07-2019, 21:05

Citaat door Yessir2019:
Als ze vanuit moskee of familie is gehuwd en geen relatie hiervoor had dan ben ik met je eens dat ze een kans verdiend. Wel zou je goede gesprekken voeren met elkaar alvorens je de stap neemt.

Maar in praktijk gaat het helaas anders en zijn de meeste getrouwd vanuit een relatie de een een lange de andere korte waardoor er geen inhoud is opgebouwd maar een leegte als basis is opgebouwd

wat je ook vaak ziet is dat vrouwen eerst leven door alles te doen wat verboden is en geen maagd meer zijn en dan net voor ze trouwen hoofddoek of niqaab doen en zich als heilig voordoen dat gebeurt zo vaak dat mannen er niet meer intrappen
Toen meiden nog probeerden te bedriegen dat ze nooit vriendjes hadden gehad . Dat was zo triest vroeger á la 2002
Tegenwoordig zeggen ze alleen nog maar dat ze maagd zijn, als het dan in hen geval niet zo is. Dat is het enigst haalbare bedrog in deze tijden.
Lift maar lekker mee op de zuivere meiden die hun maagdelijk ECHT behouden hebben.

01-07-2019, 23:50
Gescheiden vrouw is helemaal niets mis mee..

Is zelfs nog beter; ze weten wat ze te wachten staat, kunnen beter op een huwelijk en hun man anticiperen. Waar ik wel moeite mee heb, is dat iemand een relatie heeft gehad. van x jaren, no - go

Een gescheiden vrouw is halal getrouwd geweest, kun je niks over zeggen.

Maagd zegt in deze tijd 0,0.

02-07-2019, 00:22


Allah heeft beiden toegestaan: huwelijk en scheiding. Allebei halal binnen de islamitische kaders. Dus wat stelt een of een andere man voor die een grote afkeer heeft voor een gescheiden vrouw als Allah het heeft toegestaan. Een gescheiden persoon is op zichzelf niet schuldig. Het is toegestaan om te vragen naar de reden vd scheiding etc. en op basis daarvan kun je een besluit nemen.

Vergeet niet dat jij/ wij later ook dochters en zonen zullen krijgen. Dit alles is niet zwart of wit.

Mijn voorkeur gaat btw ook niet uit naar een gescheiden man, maar goed ik kijk niet op ze neer. Ieder zijn of haar voorkeur.

02-07-2019, 00:29

Citaat door studente.:
Allah heeft beiden toegestaan: huwelijk en scheiding. Allebei halal binnen de islamitische kaders. Dus wat stelt een of een andere man voor die een grote afkeer heeft voor een gescheiden vrouw als Allah het heeft toegestaan. Een gescheiden persoon is op zichzelf niet schuldig. Het is toegestaan om te vragen naar de reden vd scheiding etc. en op basis daarvan kun je een besluit nemen.

Vergeet niet dat jij/ wij later ook dochters en zonen zullen krijgen. Dit alles is niet zwart of wit.

Mijn voorkeur gaat btw ook niet uit naar een gescheiden man, maar goed ik kijk niet op ze neer. Ieder zijn of haar voorkeur.
Wat ik vaak oneerlijk vind is dat elke gescheiden persoon gelijk wordt weggestreept, omdat hij aanzienlijk gefaald heeft.
Wie ben jij om zo te oordelen? Jij weet niet eens aan wie het lag dat men moest scheiden. Waarom moet jij weggestreept worden
als praktiserende moslima, omdat jouw man jouw keihard sloeg en omdat je het niet meer aan kon?

02-07-2019, 00:31

Citaat door excuusmarokkaan:
Wat ik vaak oneerlijk vind is dat elke gescheiden persoon gelijk wordt weggestreept, omdat hij aanzienlijk gefaald heeft.
Wie ben jij om zo te oordelen? Jij weet niet eens aan wie het lag dat men moest scheiden. Waarom moet jij weggestreept worden
als praktiserende moslima, omdat jouw man jouw keihard sloeg en omdat je het niet meer aan kon?
Reageer je nu inhoudelijk op mijn comment of heb je het over het algemeen cuz je punt is wel duidelijk al in je openingspost zeg maar.

Pagina's : [1] 2