Bekijk volle/desktop versie : Wij willen trouwen maar haar familie stemt niet toe.



23-06-2019, 18:11
Situatie:

Ik ben zelf 25 jaar oud en mijn vriendin is 20 jaar oud. Ik heb sinds 1.5 jaar relatie met haar. We houden zeer veel van elkaar en zijn uiteraard verliefd op elkaar..

En ehm we hebben in de tussentijd seks gehad waarbij zij is ontmaagd door mij. Buiten dat krijg ik vanuit medische (psychische) gronden een WIA uitkering 100% afgekeurd.

En na 1.5 jaar relatie hebben we besloten om onze relatie naar een volgende stap te brengen namelijk aan haar ouders laten weten. Alleen er onstonden wel direct problemen nadat dit was gebeurd.

1. Haar familie vond het zeer ernstig dat ze 1.5 jaar alles verzweeg over een relatie.
2. Ze heeft bekend seks te hebben gehad met mij aan haar moeder en die moeder heeft het weer doorverteld aan haar broer vader oom etc.
3. Ze is eerst bij ons langsgekomen om kennis te maken en daarna ben ik en mijn familie naar haar familie gegaan met bloemen en chocolade etc om kennis te maken.
4. Alles ging goed , alleen we hadden niet verteld dat ik vanuit de WIA een uitkering ontvang. Ik zei dat ik werkte bij een fabriek. (Mijn vriendin zelf is trouwens WEL van op het hoogte dat ik vanuit psychische gronden een WIA uitkering heb toegekend gekregen , alleen we hadden het zo afgesproken zodat we een groter kans zouden hebben om toch te kunnen trouwen..dus niks zeggen tegen haar ouders etc.)
5. Nadat wij naar huis gingen hebben die oom en haar vader etc haar bedreigt en ook wat geweld gebruikt tegen haar en gezegd tegen haar dat wij niet helemaal de waarheid spreken. (Ik rij zelf een Mercedes S klasse en mijn vader een Porsche Cayenne) en ze zeiden dat ik niet bij een fabriek werk en dat ze eerlijk moet zijn etc etc. Dus zij gaf toe dat ik vanuit de WIA kreeg en niet vanuit werk.

Dus die oom belt me schreeuwend en boos en dat en dat , praat tegen mijn vader blablablabla dat ik psychisch gek zou zijn en dat ik naar een kliniek moet etc, en ze denken dat wij mafia zijn ofzo doordat we werkloos zijn maar wel dikke auto's rijden etc terwijl wij gewoon al van vroeger genoeg geld hebben gespaard vanuit ondernemingen die we hadden. 1 dag later zie ik dat mijn berichten niet meer aankomen op whatsapp en facebook , ze hebben haar mobiel afgepakt en weet dus niet wat er haar is gebeurd. En haar moeder heeft verder gemeld dat deze hele trouwen gedoe etc niet meer zou doorgaan terwijl wij heel erg veel van elkaar houden we zochten al huis etc we hadden alle afspraken gemaakt samen hoe we onze bruiloft zouden doen en wat precies doen etc.

Dus dit is mijn situatie en ben ten einde raad daarom wou ik dit even delen met jullie.

23-06-2019, 18:39



23-06-2019, 19:29
Minder blowen en minder fanta drinken .

23-06-2019, 19:32
Broeder ik geef je 1 advies. In zulke situaties altijd eerlijk zijn en het liefst 1 op 1 met die vader erover praten.

23-06-2019, 19:37



Citaat door sowieso888:
Broeder ik geef je 1 advies. In zulke situaties altijd eerlijk zijn en het liefst 1 op 1 met die vader erover praten.
Ik word echt helemaal gek broeder. Ze hebben haar mobiel afgepakt en ze had tegen mij vermeld dat ze klappen heeft gekregen van haar oom direct nadat wij op visite kwamen bij haar familie. En daarna ging het nog veel erger bergafwaarts doordat ze had gemeld dat ik via de WIA een inkomen heb inplaats van fabriek.

Moeilijke situatie ik weet niet hoe het met haar gaat en of we nog uberhaupt in contact kunnen maken. Ik heb nu grote spijt dat ik haar niet zwanger heb gemaakt. Want mijn oom had ooit zo gedaan en is nu gewoon getrouwd met dat meid ook al wou die ouders het niet want ze had kindje gekregen.

23-06-2019, 22:44

Citaat door Cataleya_:
en dit speelt zich af in 2019? want ik lees veel jahiliyah hierin, hoezo haar zwanger maken nadat je al zina met haar hebt gepleegd? ben je gek geworden ofzo
deze ellende maak je mee door jullie zina, misschien moeten jullie daar maar berouw voor vragen bij Allah en afstand nemen van mekaar, wat voor goedheid zit er in iemand die jou onwettige seks aanbied?
gekke wereld leven wij zeg
Jij praat vanuit jou soennitische sekte achtergrond. Soennisme is geen islam en komt niet voor in de Koran.

Als eerst begrijp je niet eens wat zina inhoudt. Zina is de straf die geldt voor een getrouwd! iemand die vrijwillig vreemdgaat met een ander persoon. Alleen dan pleeg je zina.

In de Koran is er geen straf voor mensen die seks hebben wanneer zij vrijgezel zijn. En als ik wist dat zij opgesloten zou worden en haar telefoon afgepakt door dit , dan had ik haar sowieso 5-6 maanden zwanger laten worden en pas daarna langsgaan bij haar ouders.