Bekijk volle/desktop versie : Thee en koekjes voor Pegida?



18-06-2019, 19:28
Gisteren postte ik een vrolijke post over de wegrennende leider van Pegida, die in Eindhoven door enkele buurtbewoners flink onder handen werd genomen. De kruisvaarder rende weg met zijn staart tussen de benen, en als de politie hem niet zou hebben beschermd, denk ik dat hij nu in het ziekenhuis zou hebben gelegen. Ik postte enkele foto’s en noemde het hele tafereel een genot voor het oog, zoals ik het ook een genot vond om tijdens Ramadaan honderden jongeren in Eindhoven te zien die het huis van Allah beschermden (uiteraard heb ik het hier niet over eventuele vernielingen).

Ik kreeg gemengde reacties op mijn post gisteren. Veel mensen waren het met me eens, maar een enkeling liet ook weten het absoluut niet met mijn vreugdedansje eens te zijn. Zij menen dat we juist lief en aardig moeten zijn tegen deze mensen en hen met koekjes en koffie moeten uitnodigen de moskee binnen te komen. Anderen vonden dat we hen gewoon dood moeten zwijgen en er geen aandacht aan moeten besteden. Ik twijfel geen moment van de goede intenties van eenieder van deze broeders en zusters, maar ik ben het stellig met hen oneens, en wil hier uitleggen waarom.

Ik krijg regelmatig doodsbedreigingen. Meestal reageer ik daar heel netjes en rustig op, en raak daardoor zelfs regelmatig in gesprek met degenen die mij bedreigen. Soms resulteert dat zelfs in een goed gesprek en excuses van hun kant. Wanneer mensen mij agressief bejegenen, heb ik altijd de gave gehad van Allah om de angel eruit te halen en de persoon in kwestie af te laten koelen. Ik zou er ook voor kunnen kiezen zelf agressief te reageren, maar dan explodeert de situatie. Dat is echter in gevallen wanneer het mij persoonlijk betreft. Wanneer een dronkenlap mij op straat uitscheldt, lach ik, haal ik mijn schouders op en loop ik door. Voor zover ben ik het eens met jullie vredelievende benadering. Maar er is voor mij een hele duidelijke, dikke, rode lijn. Wie die lijn overschrijdt, zal geen vriendelijkheid in mij zien. En dat is wanneer er recht voor mijn neus, op de botst mogelijke wijze, bespottende opmerkingen worden gemaakt over de Islaam, Allah, Zijn Boodschapper, de Qoer’aan, of een van de andere Islamitische symbolen, zoals de hidjaab. Let op: ik heb het hier niet over een artikel in een krant waar de schrijver inhoudelijke argumenten aanvoert, want die bestrijd ik met inhoudelijke argumenten. Dit heb ik vaker dan eens bewezen, ondermeer in mijn boek “Bombrieven”, evenals in erg veel lezingen en artikelen. Nee, ik heb het hier over grove beledigingen, recht voor mijn neus. Beledigingen die absoluut niets te maken hebben met inhoudelijke argumenten of een wetenschappelijk debat, net zoals er niets inhoudelijks aan is wanneer iemand zonder enige aanleiding je moeder uit zou schelden voor xxxx.
Zoals die keer, toen een Hindoe in Manchester met allerlei vieze scheldwoorden de Islaam begon te beledigen. Ik nodigde hem toen niet uit met thee en koekjes, maar wierp hem in een tel op de grond en ging boven op hem zitten. En ik waarschuwde hem dat als hij niet stil zou liggen, ik hem knock out zou slaan. Hij gehoorzaamde braaf.

Deze handelswijze van mij is volledig in overeenstemming met mijn Dien, zover als ik mijn Dien heb begrepen. Kijk bijvoorbeeld eens wat ‘Aishah zei (radiyallaahoe ‘anhaa) over de Profeet (salallaahoe ‘aleihie wa sellem):

“…En hij nam nooit wraak op iemand die hem onrecht aandeed, behalve wanneer een van de grenzen van Allah werd overschreden, want dan nam hij wraak omwille van Allah ‘Azza wa Djell.”
[Sahieh Moeslim]

Je ziet hier dus een duidelijk onderscheid: wanneer het jezelf betreft, kun je het laten varen. Maar wanneer het de grenzen van Allah betreft, heb je het recht niet om het te laten varen. Het is nu niet langer jouw keuze, maar dat wat Allah en Zijn Boodschapper je hebben voorgeschreven. De Profeet (salallaahoe ‘aleihie wa sellem) had wellicht het recht om mensen te vergeven die hem persoonlijk iets wilden aandoen, maar zelfs dan deed dit op basis van openbaring en goddelijke leiding. Maar wat de grenzen van Allah betreft: niemand van ons, zelfs de Profeet niet (salallaahoe ‘aleihie wa sellem), heeft het recht om dat te laten zitten. Zo lezen we ondermeer in een hadieth, overgeleverd door Al-Boekhaarie en Moeslim, dat een vooraanstaande vrouw iets had gestolen. Mensen stuurden Oesaamah (radiyallaahoe ‘anhoe) naar de Profeet, om een goed woordje te doen voor deze vrouw om haar alsjeblieft niet te straffen. Daarop zei de Profeet (salallaahoe ‘aleihie wa sellem):”Probeer jij voorspraak te doen in een van de voorgeschreven straffen van Allah?” Vervolgens stond hij op en gaf een toespraak, waarin hij zei:”O mensen! Voorwaar, degenen die vóór jullie kwamen zijn afgedwaald, want wanneer een vooraanstaand persoon van hen iets stal, lieten zij hem met rust, maar wanneer een zwakke persoon van hen iets stal, dan voltrokken zij de voorgeschreven straf op hem. Bij Allah, al zou Faatimah, de dochter van Moehammed, iets stelen, dan zou Moehammed haar hand er af hakken.”

Deze hadieth is een duidelijk bewijs dat de keuze niet langer aan ons is wanneer het ons niet persoonlijk aangaat en de grenzen van Allah zijn overschreden.

In een andere hadieth, overgeleverd door Moeslim, lezen we dat de Profeet (salallaahoe ‘aleihie wa sellem) zei:

“Wie van jullie een verwerpelijke daad ziet, laat hem dit veranderen met zijn hand. En als hij daartoe niet in staat is, dan met zijn tong. En als hij daartoe niet in staat is, dan met zijn hart. En dat is de zwakste vorm van imaan.”
\
We lezen hier dat het verwerpen van een verwerpelijke daad met het hart de zwakste vorm van imaan is. Wat wil het verwerpen met het hart zeggen? Dat we naar hen glimlachen en hen thee en koekjes aanbieden? Nee! Het verwerpen met het hart betekent dat je hun daad verafschuwt, je van hen afwendt, en hen in de steek laat. Het betekent dat als je de mogelijkheid had gehad het tegen te houden met je hand of je tong, dat je dat dan zeker had gedaan. Zeg mij: is dat de toestand van degenen die naar hen glimlachen terwijl zij de Profeet uitschelden, en hen thee en koekjes aanbieden?!

Zoals Allaahoe Ta’aala zegt in Zijn Boek, in aayah 68 van Soerah Al-An’aam:

“En wanneer jij degene ziet die de aayaat van Allah bespotten, wend je dan van hen af, totdat zij hun woorden veranderen. En wanneer de Shaytaan jou laat vergeten, zit dan niet met het onrechtvaardige volk nadat de vermaning tot jou is gekomen.”

En Allah zegt in aayah 140 van Soerah An-Nisaa’:

“En het is geopenbaard aan jullie in het Boek dat wanneer jullie horen dat men ongelovig is aan de aayaat van Allah en deze bespot, jullie dan niet met hen moeten zitten, todat zij hun woorden veranderen. (En als jullie dat niet doen), dan zijn jullie zoals hen.”

Zeg mij: waar staat in deze aayaat: breng hen thee en koekjes en glimlach naar hen?! En dan ben ik hier nog niet eens ingegaan op het punt van het beledigen van de Profeet (salallaahoe ‘aleihie wa sellem), dat is een onderwerp op zich waarover bijvoorbeeld Ibn Taymiyyah en Al-Qaadie ‘Iyaad een uitgebreide studie over hebben geschreven.

Weet dat Edwin Wagensveld en Pegida staan voor het beledigen van de Profeet (salallaahoe ‘aleihie wa sellem) en het beledigen van de Qoer’aan en de Islaam. Sterker nog: weet dat zij uit dezelfde kringen komen als de terrorist die de trekker overhaalde in Christchurch of de terrorist die in Noorwegen de trekker overhaalde in Utøya. Wie niet al te verlamd is door zijn naiviteit, weet diep van binnen dat deze mensen hopen op een blanke, Hollandse volksopstand, waarbij onze moskeeën over heel het land in lichterlaaie zullen staan en waar landverraders als ik een nekschot zullen krijgen. Alleen ze zeggen het nog niet in zoveel woorden, althans niet in het openbaar (wel via schuilnaampjes in mijn inbox). Zulke mensen uitnodigen met thee en een glimlach is ronduit absurd, en hun respect krijg je er echt niet mee, als je überhaupt al uit zou zijn op respect van dit uitschot.

Weet dat er tijdens de Tweede Wereldoorlog een soortgelijke discussie bestond onder veel Joden. Sommigen pleegden verzet, sommigen doken onder, maar sommige Joden werkten braaf mee met de Nazi’s, zoals de opa van Lodewijk Asscher. Zij gaven zich over als makke lammetjes en leidden hun eigen mensen naar de slachtbanken, nog steeds in de waan dat zij iets positiefs konden doen. Vraag de geschiedenis wat er met hen is gebeurd.

En aan degenen die zeggen:”Dit is juist wat zij willen; aantonen dat Moslims agressief zijn.” Daarop zeg ik: wij laten ons niet voorschrijven door hun wensen of verwachtingen wat wij wel en niet moeten doen. Het is hetzelfde argument van iedere vijand: ik bezet jouw land, en als jij dan verzet pleegt, noem ik jou een terrorist en heb ik een reden om je land te bezetten. Een soort door de vijand voorgeschreven impasse waar je hoe dan ook niet uit komt. Dus doe wat je moet doen en laat je acties niet afhankelijk zijn van hun verwachtingen of wensen.

Dit is mijn mening, en eenieder van jullie heeft de vrijheid met mij van mening te verschillen.

Abdul-Jabbar Van de Ven

http://https://imaan.home.blog/2019/06/18/thee-en-koekjes-voor-pegida/

18-06-2019, 20:17



Citaat door aL3araF:
(&hellip
Zoals die keer, toen een Hindoe in Manchester met allerlei vieze scheldwoorden de Islaam begon te beledigen. Ik nodigde hem toen niet uit met thee en koekjes, maar wierp hem in een tel op de grond en ging boven op hem zitten. En ik waarschuwde hem dat als hij niet stil zou liggen, ik hem knock out zou slaan. Hij gehoorzaamde braaf.(&hellip


In je martelaarsdromen, Jilles ...

18-06-2019, 20:18
De agenten die hem hielpen waren allebei moslim.

18-06-2019, 20:19
al3araf is cresent

18-06-2019, 20:21



Citaat door aL3araF:
Gisteren postte ik een vrolijke post over de wegrennende leider van Pegida, die in Eindhoven door enkele buurtbewoners flink onder handen werd genomen. De kruisvaarder rende weg met zijn staart tussen de benen, en als de politie hem niet zou hebben beschermd, denk ik dat hij nu in het ziekenhuis zou hebben gelegen. Ik postte enkele foto’s en noemde het hele tafereel een genot voor het oog, zoals ik het ook een genot vond om tijdens Ramadaan honderden jongeren in Eindhoven te zien die het huis van Allah beschermden (uiteraard heb ik het hier niet over eventuele vernielingen).

Ik kreeg gemengde reacties op mijn post gisteren. Veel mensen waren het met me eens, maar een enkeling liet ook weten het absoluut niet met mijn vreugdedansje eens te zijn. Zij menen dat we juist lief en aardig moeten zijn tegen deze mensen en hen met koekjes en koffie moeten uitnodigen de moskee binnen te komen. Anderen vonden dat we hen gewoon dood moeten zwijgen en er geen aandacht aan moeten besteden. Ik twijfel geen moment van de goede intenties van eenieder van deze broeders en zusters, maar ik ben het stellig met hen oneens, en wil hier uitleggen waarom.

Ik krijg regelmatig doodsbedreigingen. Meestal reageer ik daar heel netjes en rustig op, en raak daardoor zelfs regelmatig in gesprek met degenen die mij bedreigen. Soms resulteert dat zelfs in een goed gesprek en excuses van hun kant. Wanneer mensen mij agressief bejegenen, heb ik altijd de gave gehad van Allah om de angel eruit te halen en de persoon in kwestie af te laten koelen. Ik zou er ook voor kunnen kiezen zelf agressief te reageren, maar dan explodeert de situatie. Dat is echter in gevallen wanneer het mij persoonlijk betreft. Wanneer een dronkenlap mij op straat uitscheldt, lach ik, haal ik mijn schouders op en loop ik door. Voor zover ben ik het eens met jullie vredelievende benadering. Maar er is voor mij een hele duidelijke, dikke, rode lijn. Wie die lijn overschrijdt, zal geen vriendelijkheid in mij zien. En dat is wanneer er recht voor mijn neus, op de botst mogelijke wijze, bespottende opmerkingen worden gemaakt over de Islaam, Allah, Zijn Boodschapper, de Qoer’aan, of een van de andere Islamitische symbolen, zoals de hidjaab. Let op: ik heb het hier niet over een artikel in een krant waar de schrijver inhoudelijke argumenten aanvoert, want die bestrijd ik met inhoudelijke argumenten. Dit heb ik vaker dan eens bewezen, ondermeer in mijn boek “Bombrieven”, evenals in erg veel lezingen en artikelen. Nee, ik heb het hier over grove beledigingen, recht voor mijn neus. Beledigingen die absoluut niets te maken hebben met inhoudelijke argumenten of een wetenschappelijk debat, net zoals er niets inhoudelijks aan is wanneer iemand zonder enige aanleiding je moeder uit zou schelden voor xxxx.
Zoals die keer, toen een Hindoe in Manchester met allerlei vieze scheldwoorden de Islaam begon te beledigen. Ik nodigde hem toen niet uit met thee en koekjes, maar wierp hem in een tel op de grond en ging boven op hem zitten. En ik waarschuwde hem dat als hij niet stil zou liggen, ik hem knock out zou slaan. Hij gehoorzaamde braaf.

Deze handelswijze van mij is volledig in overeenstemming met mijn Dien, zover als ik mijn Dien heb begrepen. Kijk bijvoorbeeld eens wat ‘Aishah zei (radiyallaahoe ‘anhaa) over de Profeet (salallaahoe ‘aleihie wa sellem):

“…En hij nam nooit wraak op iemand die hem onrecht aandeed, behalve wanneer een van de grenzen van Allah werd overschreden, want dan nam hij wraak omwille van Allah ‘Azza wa Djell.”
[Sahieh Moeslim]

Je ziet hier dus een duidelijk onderscheid: wanneer het jezelf betreft, kun je het laten varen. Maar wanneer het de grenzen van Allah betreft, heb je het recht niet om het te laten varen. Het is nu niet langer jouw keuze, maar dat wat Allah en Zijn Boodschapper je hebben voorgeschreven. De Profeet (salallaahoe ‘aleihie wa sellem) had wellicht het recht om mensen te vergeven die hem persoonlijk iets wilden aandoen, maar zelfs dan deed dit op basis van openbaring en goddelijke leiding. Maar wat de grenzen van Allah betreft: niemand van ons, zelfs de Profeet niet (salallaahoe ‘aleihie wa sellem), heeft het recht om dat te laten zitten. Zo lezen we ondermeer in een hadieth, overgeleverd door Al-Boekhaarie en Moeslim, dat een vooraanstaande vrouw iets had gestolen. Mensen stuurden Oesaamah (radiyallaahoe ‘anhoe) naar de Profeet, om een goed woordje te doen voor deze vrouw om haar alsjeblieft niet te straffen. Daarop zei de Profeet (salallaahoe ‘aleihie wa sellem):”Probeer jij voorspraak te doen in een van de voorgeschreven straffen van Allah?” Vervolgens stond hij op en gaf een toespraak, waarin hij zei:”O mensen! Voorwaar, degenen die vóór jullie kwamen zijn afgedwaald, want wanneer een vooraanstaand persoon van hen iets stal, lieten zij hem met rust, maar wanneer een zwakke persoon van hen iets stal, dan voltrokken zij de voorgeschreven straf op hem. Bij Allah, al zou Faatimah, de dochter van Moehammed, iets stelen, dan zou Moehammed haar hand er af hakken.”

Deze hadieth is een duidelijk bewijs dat de keuze niet langer aan ons is wanneer het ons niet persoonlijk aangaat en de grenzen van Allah zijn overschreden.

In een andere hadieth, overgeleverd door Moeslim, lezen we dat de Profeet (salallaahoe ‘aleihie wa sellem) zei:

“Wie van jullie een verwerpelijke daad ziet, laat hem dit veranderen met zijn hand. En als hij daartoe niet in staat is, dan met zijn tong. En als hij daartoe niet in staat is, dan met zijn hart. En dat is de zwakste vorm van imaan.”
\
We lezen hier dat het verwerpen van een verwerpelijke daad met het hart de zwakste vorm van imaan is. Wat wil het verwerpen met het hart zeggen? Dat we naar hen glimlachen en hen thee en koekjes aanbieden? Nee! Het verwerpen met het hart betekent dat je hun daad verafschuwt, je van hen afwendt, en hen in de steek laat. Het betekent dat als je de mogelijkheid had gehad het tegen te houden met je hand of je tong, dat je dat dan zeker had gedaan. Zeg mij: is dat de toestand van degenen die naar hen glimlachen terwijl zij de Profeet uitschelden, en hen thee en koekjes aanbieden?!

Zoals Allaahoe Ta’aala zegt in Zijn Boek, in aayah 68 van Soerah Al-An’aam:

“En wanneer jij degene ziet die de aayaat van Allah bespotten, wend je dan van hen af, totdat zij hun woorden veranderen. En wanneer de Shaytaan jou laat vergeten, zit dan niet met het onrechtvaardige volk nadat de vermaning tot jou is gekomen.”

En Allah zegt in aayah 140 van Soerah An-Nisaa’:

“En het is geopenbaard aan jullie in het Boek dat wanneer jullie horen dat men ongelovig is aan de aayaat van Allah en deze bespot, jullie dan niet met hen moeten zitten, todat zij hun woorden veranderen. (En als jullie dat niet doen), dan zijn jullie zoals hen.”

Zeg mij: waar staat in deze aayaat: breng hen thee en koekjes en glimlach naar hen?! En dan ben ik hier nog niet eens ingegaan op het punt van het beledigen van de Profeet (salallaahoe ‘aleihie wa sellem), dat is een onderwerp op zich waarover bijvoorbeeld Ibn Taymiyyah en Al-Qaadie ‘Iyaad een uitgebreide studie over hebben geschreven.

Weet dat Edwin Wagensveld en Pegida staan voor het beledigen van de Profeet (salallaahoe ‘aleihie wa sellem) en het beledigen van de Qoer’aan en de Islaam. Sterker nog: weet dat zij uit dezelfde kringen komen als de terrorist die de trekker overhaalde in Christchurch of de terrorist die in Noorwegen de trekker overhaalde in Utøya. Wie niet al te verlamd is door zijn naiviteit, weet diep van binnen dat deze mensen hopen op een blanke, Hollandse volksopstand, waarbij onze moskeeën over heel het land in lichterlaaie zullen staan en waar landverraders als ik een nekschot zullen krijgen. Alleen ze zeggen het nog niet in zoveel woorden, althans niet in het openbaar (wel via schuilnaampjes in mijn inbox). Zulke mensen uitnodigen met thee en een glimlach is ronduit absurd, en hun respect krijg je er echt niet mee, als je überhaupt al uit zou zijn op respect van dit uitschot.

Weet dat er tijdens de Tweede Wereldoorlog een soortgelijke discussie bestond onder veel Joden. Sommigen pleegden verzet, sommigen doken onder, maar sommige Joden werkten braaf mee met de Nazi’s, zoals de opa van Lodewijk Asscher. Zij gaven zich over als makke lammetjes en leidden hun eigen mensen naar de slachtbanken, nog steeds in de waan dat zij iets positiefs konden doen. Vraag de geschiedenis wat er met hen is gebeurd.

En aan degenen die zeggen:”Dit is juist wat zij willen; aantonen dat Moslims agressief zijn.” Daarop zeg ik: wij laten ons niet voorschrijven door hun wensen of verwachtingen wat wij wel en niet moeten doen. Het is hetzelfde argument van iedere vijand: ik bezet jouw land, en als jij dan verzet pleegt, noem ik jou een terrorist en heb ik een reden om je land te bezetten. Een soort door de vijand voorgeschreven impasse waar je hoe dan ook niet uit komt. Dus doe wat je moet doen en laat je acties niet afhankelijk zijn van hun verwachtingen of wensen.

Dit is mijn mening, en eenieder van jullie heeft de vrijheid met mij van mening te verschillen.

Abdul-Jabbar Van de Ven

http://https://imaan.home.blog/2019/06/18/thee-en-koekjes-voor-pegida/
Laatste alinea

Cresent gaat hem nu vast doodwensen

18-06-2019, 20:31
Je hebt gelijk.

18-06-2019, 20:53
Die meneer van der Ven heeft ooit een 'klap van de molen' gehad, en toen ging het mis met hem!

18-06-2019, 21:25

Citaat door aL3araF:
Gisteren postte ik een vrolijke post over de wegrennende leider van Pegida, die in Eindhoven door enkele buurtbewoners flink onder handen werd genomen. De kruisvaarder rende weg met zijn staart tussen de benen, en als de politie hem niet zou hebben beschermd, denk ik dat hij nu in het ziekenhuis zou hebben gelegen. Ik postte enkele foto’s en noemde het hele tafereel een genot voor het oog, zoals ik het ook een genot vond om tijdens Ramadaan honderden jongeren in Eindhoven te zien die het huis van Allah beschermden (uiteraard heb ik het hier niet over eventuele vernielingen).

Ik kreeg gemengde reacties op mijn post gisteren. Veel mensen waren het met me eens, maar een enkeling liet ook weten het absoluut niet met mijn vreugdedansje eens te zijn. Zij menen dat we juist lief en aardig moeten zijn tegen deze mensen en hen met koekjes en koffie moeten uitnodigen de moskee binnen te komen. Anderen vonden dat we hen gewoon dood moeten zwijgen en er geen aandacht aan moeten besteden. Ik twijfel geen moment van de goede intenties van eenieder van deze broeders en zusters, maar ik ben het stellig met hen oneens, en wil hier uitleggen waarom.

Ik krijg regelmatig doodsbedreigingen. Meestal reageer ik daar heel netjes en rustig op, en raak daardoor zelfs regelmatig in gesprek met degenen die mij bedreigen. Soms resulteert dat zelfs in een goed gesprek en excuses van hun kant. Wanneer mensen mij agressief bejegenen, heb ik altijd de gave gehad van Allah om de angel eruit te halen en de persoon in kwestie af te laten koelen. Ik zou er ook voor kunnen kiezen zelf agressief te reageren, maar dan explodeert de situatie. Dat is echter in gevallen wanneer het mij persoonlijk betreft. Wanneer een dronkenlap mij op straat uitscheldt, lach ik, haal ik mijn schouders op en loop ik door. Voor zover ben ik het eens met jullie vredelievende benadering. Maar er is voor mij een hele duidelijke, dikke, rode lijn. Wie die lijn overschrijdt, zal geen vriendelijkheid in mij zien. En dat is wanneer er recht voor mijn neus, op de botst mogelijke wijze, bespottende opmerkingen worden gemaakt over de Islaam, Allah, Zijn Boodschapper, de Qoer’aan, of een van de andere Islamitische symbolen, zoals de hidjaab. Let op: ik heb het hier niet over een artikel in een krant waar de schrijver inhoudelijke argumenten aanvoert, want die bestrijd ik met inhoudelijke argumenten. Dit heb ik vaker dan eens bewezen, ondermeer in mijn boek “Bombrieven”, evenals in erg veel lezingen en artikelen. Nee, ik heb het hier over grove beledigingen, recht voor mijn neus. Beledigingen die absoluut niets te maken hebben met inhoudelijke argumenten of een wetenschappelijk debat, net zoals er niets inhoudelijks aan is wanneer iemand zonder enige aanleiding je moeder uit zou schelden voor xxxx.
Zoals die keer, toen een Hindoe in Manchester met allerlei vieze scheldwoorden de Islaam begon te beledigen. Ik nodigde hem toen niet uit met thee en koekjes, maar wierp hem in een tel op de grond en ging boven op hem zitten. En ik waarschuwde hem dat als hij niet stil zou liggen, ik hem knock out zou slaan. Hij gehoorzaamde braaf.

Deze handelswijze van mij is volledig in overeenstemming met mijn Dien, zover als ik mijn Dien heb begrepen. Kijk bijvoorbeeld eens wat ‘Aishah zei (radiyallaahoe ‘anhaa) over de Profeet (salallaahoe ‘aleihie wa sellem):

“…En hij nam nooit wraak op iemand die hem onrecht aandeed, behalve wanneer een van de grenzen van Allah werd overschreden, want dan nam hij wraak omwille van Allah ‘Azza wa Djell.”
[Sahieh Moeslim]

Je ziet hier dus een duidelijk onderscheid: wanneer het jezelf betreft, kun je het laten varen. Maar wanneer het de grenzen van Allah betreft, heb je het recht niet om het te laten varen. Het is nu niet langer jouw keuze, maar dat wat Allah en Zijn Boodschapper je hebben voorgeschreven. De Profeet (salallaahoe ‘aleihie wa sellem) had wellicht het recht om mensen te vergeven die hem persoonlijk iets wilden aandoen, maar zelfs dan deed dit op basis van openbaring en goddelijke leiding. Maar wat de grenzen van Allah betreft: niemand van ons, zelfs de Profeet niet (salallaahoe ‘aleihie wa sellem), heeft het recht om dat te laten zitten. Zo lezen we ondermeer in een hadieth, overgeleverd door Al-Boekhaarie en Moeslim, dat een vooraanstaande vrouw iets had gestolen. Mensen stuurden Oesaamah (radiyallaahoe ‘anhoe) naar de Profeet, om een goed woordje te doen voor deze vrouw om haar alsjeblieft niet te straffen. Daarop zei de Profeet (salallaahoe ‘aleihie wa sellem):”Probeer jij voorspraak te doen in een van de voorgeschreven straffen van Allah?” Vervolgens stond hij op en gaf een toespraak, waarin hij zei:”O mensen! Voorwaar, degenen die vóór jullie kwamen zijn afgedwaald, want wanneer een vooraanstaand persoon van hen iets stal, lieten zij hem met rust, maar wanneer een zwakke persoon van hen iets stal, dan voltrokken zij de voorgeschreven straf op hem. Bij Allah, al zou Faatimah, de dochter van Moehammed, iets stelen, dan zou Moehammed haar hand er af hakken.”

Deze hadieth is een duidelijk bewijs dat de keuze niet langer aan ons is wanneer het ons niet persoonlijk aangaat en de grenzen van Allah zijn overschreden.

In een andere hadieth, overgeleverd door Moeslim, lezen we dat de Profeet (salallaahoe ‘aleihie wa sellem) zei:

“Wie van jullie een verwerpelijke daad ziet, laat hem dit veranderen met zijn hand. En als hij daartoe niet in staat is, dan met zijn tong. En als hij daartoe niet in staat is, dan met zijn hart. En dat is de zwakste vorm van imaan.”
\
We lezen hier dat het verwerpen van een verwerpelijke daad met het hart de zwakste vorm van imaan is. Wat wil het verwerpen met het hart zeggen? Dat we naar hen glimlachen en hen thee en koekjes aanbieden? Nee! Het verwerpen met het hart betekent dat je hun daad verafschuwt, je van hen afwendt, en hen in de steek laat. Het betekent dat als je de mogelijkheid had gehad het tegen te houden met je hand of je tong, dat je dat dan zeker had gedaan. Zeg mij: is dat de toestand van degenen die naar hen glimlachen terwijl zij de Profeet uitschelden, en hen thee en koekjes aanbieden?!

Zoals Allaahoe Ta’aala zegt in Zijn Boek, in aayah 68 van Soerah Al-An’aam:

“En wanneer jij degene ziet die de aayaat van Allah bespotten, wend je dan van hen af, totdat zij hun woorden veranderen. En wanneer de Shaytaan jou laat vergeten, zit dan niet met het onrechtvaardige volk nadat de vermaning tot jou is gekomen.”

En Allah zegt in aayah 140 van Soerah An-Nisaa’:

“En het is geopenbaard aan jullie in het Boek dat wanneer jullie horen dat men ongelovig is aan de aayaat van Allah en deze bespot, jullie dan niet met hen moeten zitten, todat zij hun woorden veranderen. (En als jullie dat niet doen), dan zijn jullie zoals hen.”

Zeg mij: waar staat in deze aayaat: breng hen thee en koekjes en glimlach naar hen?! En dan ben ik hier nog niet eens ingegaan op het punt van het beledigen van de Profeet (salallaahoe ‘aleihie wa sellem), dat is een onderwerp op zich waarover bijvoorbeeld Ibn Taymiyyah en Al-Qaadie ‘Iyaad een uitgebreide studie over hebben geschreven.

Weet dat Edwin Wagensveld en Pegida staan voor het beledigen van de Profeet (salallaahoe ‘aleihie wa sellem) en het beledigen van de Qoer’aan en de Islaam. Sterker nog: weet dat zij uit dezelfde kringen komen als de terrorist die de trekker overhaalde in Christchurch of de terrorist die in Noorwegen de trekker overhaalde in Utøya. Wie niet al te verlamd is door zijn naiviteit, weet diep van binnen dat deze mensen hopen op een blanke, Hollandse volksopstand, waarbij onze moskeeën over heel het land in lichterlaaie zullen staan en waar landverraders als ik een nekschot zullen krijgen. Alleen ze zeggen het nog niet in zoveel woorden, althans niet in het openbaar (wel via schuilnaampjes in mijn inbox). Zulke mensen uitnodigen met thee en een glimlach is ronduit absurd, en hun respect krijg je er echt niet mee, als je überhaupt al uit zou zijn op respect van dit uitschot.

Weet dat er tijdens de Tweede Wereldoorlog een soortgelijke discussie bestond onder veel Joden. Sommigen pleegden verzet, sommigen doken onder, maar sommige Joden werkten braaf mee met de Nazi’s, zoals de opa van Lodewijk Asscher. Zij gaven zich over als makke lammetjes en leidden hun eigen mensen naar de slachtbanken, nog steeds in de waan dat zij iets positiefs konden doen. Vraag de geschiedenis wat er met hen is gebeurd.

En aan degenen die zeggen:”Dit is juist wat zij willen; aantonen dat Moslims agressief zijn.” Daarop zeg ik: wij laten ons niet voorschrijven door hun wensen of verwachtingen wat wij wel en niet moeten doen. Het is hetzelfde argument van iedere vijand: ik bezet jouw land, en als jij dan verzet pleegt, noem ik jou een terrorist en heb ik een reden om je land te bezetten. Een soort door de vijand voorgeschreven impasse waar je hoe dan ook niet uit komt. Dus doe wat je moet doen en laat je acties niet afhankelijk zijn van hun verwachtingen of wensen.

Dit is mijn mening, en eenieder van jullie heeft de vrijheid met mij van mening te verschillen.

Abdul-Jabbar Van de Ven

http://https://imaan.home.blog/2019/06/18/thee-en-koekjes-voor-pegida/
Heb je dit alles zelf verzonnen ah bomgordel?
Of is het copy plak?