Bekijk volle/desktop versie : Uitzichtloze situatie



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

07-06-2019, 01:00
Ik schreef een topic over uithuiszetting omdat ik deze maand voor het eerst alleen ben en van een uitkering moet leven.ik heb allemaal doemscenario s in mijn hoofd,ik ben zo bang dat ik een huurachterstand ga krijgen of gas licht water achterstand of dat zorgverzekering niet kan betalen.ik krijg 950 euro,waarvan 350 huur(huurtoeslag erafgerekend,huur is 670,gas water licht 150/200,zorgvezekering 100 (160 zonder zorgtoeslag)internet 50 euro,zo houd ik per maand ongeveer 200 euro over en daar moet ik het mee doen!ik heb nog een kleintje die nog in de pampers zit en melk moet krijgen daatvan krijg ik natuurlijk kindgebondenbudget en kinderbijslag maar of dat genoeg is geen idee.ik ben niet verplicht te gaan werken maar wel verplicht opleiding gaan volgen,dan denk ik bijmezelf kan ik net zo goed gaan werken want moet het kind dan zoiezo naar opvang.een auto kan ik me niet veroorlofen omdat ten eerste ik kan niet sparen van maar 200 per maand,want dat gaat naar de boodschappen,ten tweede verzekering en belasting kan ik niet betalen.en geld voor vervoer heb ik ook niet.kan wel fietsen maar de school is kwartier tot half uur fietsen.heel veel mensen die ik leven van een wao uitkering en hebben auto etc en leven heel goed,zouden ze dan zoveel meer krijgen dan mij.

07-06-2019, 01:10


Kindgebonden budget voor een alleenstaande is volgens mij best veel.

07-06-2019, 01:20
Ja daar kan ik hopelijk wel mijn kind mee voeden en pampers kopen.maar blijft toch dat ik 0 euro per maand over houd om te sparen voor schulden als ik die zou krijgen omdat ik niet rondkom.kopzorgen

07-06-2019, 01:57
inkomen alleenstaande ouder is 1025.
ook zorgtoeslag is hoger dan 60.

kgb,kb is ruim voldoende voor het kind.

voor voeding heb je als het goed is borsten.
desnoods geen pampers?
onze ouders deden het met doekjes, die ze dagelijks gingen afwassen(zonder wasmachine).

bij voedselbank kan je wat eten krijgen.


Het is geen super luxe leven, het is te doen.

Vrijwilligers werk paar uur. Levert 150 euro /maand.


Ik heb 4 jaar dagelijks 4 uur gefietst naar school.



wao is inderdaad iets hoger.

ga paar maanden werken, laat je je vervolgens afkeuren. krijg je meer.

07-06-2019, 02:00



Citaat door Koopje:
Kindgebonden budget voor een alleenstaande is volgens mij best veel.
360 /maand.

Is inderdaad niet weinig.

07-06-2019, 02:20

Citaat door Turkbey:
inkomen alleenstaande ouder is 1025.
ook zorgtoeslag is hoger dan 60.

kgb,kb is ruim voldoende voor het kind.

voor voeding heb je als het goed is borsten.
desnoods geen pampers?
onze ouders deden het met doekjes, die ze dagelijks gingen afwassen(zonder wasmachine).

bij voedselbank kan je wat eten krijgen.


Het is geen super luxe leven, het is te doen.

Vrijwilligers werk paar uur. Levert 150 euro /maand.

L
Ik heb 4 jaar dagelijks 4 uur gefietst naar school.



wao is inderdaad iets hoger.

ga paar maanden werken, laat je je vervolgens afkeuren. krijg je meer.
In mijn gemeente is het 970 euro.oke ietsie meer xorgtoeslag maakt ook niet veel uit,kom nog tekort..borstvoeding kan die kind moeilijk mee naar school en saar borstcoeding geven.melk en pampeers k heb daar geqoon kindgebondwnbudget voor dat is het probleem niet.

07-06-2019, 02:28

Citaat door Mevrouw00:
In mijn gemeente is het 970 euro.oke ietsie meer xorgtoeslag maakt ook niet veel uit,kom nog tekort..borstvoeding kan die kind moeilijk mee naar school en saar borstcoeding geven.melk en pampeers k heb daar geqoon kindgebondwnbudget voor dat is het probleem niet.
centrale overheid bepaalt de hoogte van de uitkeringen. de gemeentes voeren het uit.

jij hebt vakantie geld van 50 euro niet bij geteld, ik heb dat wel gedaan

07-06-2019, 02:31

Citaat door Turkbey:
inkomen alleenstaande ouder is 1025.
ook zorgtoeslag is hoger dan 60.

kgb,kb is ruim voldoende voor het kind.

voor voeding heb je als het goed is borsten.
desnoods geen pampers?
onze ouders deden het met doekjes, die ze dagelijks gingen afwassen(zonder wasmachine).

bij voedselbank kan je wat eten krijgen.


Het is geen super luxe leven, het is te doen.

Vrijwilligers werk paar uur. Levert 150 euro /maand.


Ik heb 4 jaar dagelijks 4 uur gefietst naar school.



wao is inderdaad iets hoger.

ga paar maanden werken, laat je je vervolgens afkeuren. krijg je meer.


Citaat door Turkbey:
centrale overheid bepaalt de hoogte van de uitkeringen. de gemeentes voeren het uit.

jij hebt vakantie geld van 50 euro niet bij geteld, ik heb dat wel gedaan
krijg je elke maand vakantiegeld grapjas.op de site van mijn woonplaats staat 970 klopt dat dan niet?

07-06-2019, 02:40

Citaat door Mevrouw00:
krijg je elke maand vakantiegeld grapjas.op de site van mijn woonplaats staat 970 klopt dat dan niet?
jij krijgt elke maand 974, 27+ 51,28 vakantie geld=1025,55
vakantie geld krijg je in mei in een keer uitbetaald:12x51,28

07-06-2019, 02:40

Citaat door Turkbey:
inkomen alleenstaande ouder is 1025.
ook zorgtoeslag is hoger dan 60.

kgb,kb is ruim voldoende voor het kind.

voor voeding heb je als het goed is borsten.
desnoods geen pampers?
onze ouders deden het met doekjes, die ze dagelijks gingen afwassen(zonder wasmachine).

bij voedselbank kan je wat eten krijgen.


Het is geen super luxe leven, het is te doen.

Vrijwilligers werk paar uur. Levert 150 euro /maand.


Ik heb 4 jaar dagelijks 4 uur gefietst naar school.



wao is inderdaad iets hoger.

ga paar maanden werken, laat je je vervolgens afkeuren. krijg je meer.


Citaat door RodeRoos.:
Waar is de vader van je kind?
ziet kind af en toe

07-06-2019, 02:45

Citaat door Turkbey:
inkomen alleenstaande ouder is 1025.
ook zorgtoeslag is hoger dan 60.

kgb,kb is ruim voldoende voor het kind.

voor voeding heb je als het goed is borsten.
desnoods geen pampers?
onze ouders deden het met doekjes, die ze dagelijks gingen afwassen(zonder wasmachine).

bij voedselbank kan je wat eten krijgen.


Het is geen super luxe leven, het is te doen.

Vrijwilligers werk paar uur. Levert 150 euro /maand.


Ik heb 4 jaar dagelijks 4 uur gefietst naar school.



wao is inderdaad iets hoger.

ga paar maanden werken, laat je je vervolgens afkeuren. krijg je meer.


Citaat door Turkbey:
jij krijgt elke maand 974, 27+ 51,28 vakantie geld=1025,55
vakantie geld krijg je in mei in een keer uitbetaald:12x51,28
wat heb ik aan een keer in mei 1025.

07-06-2019, 02:53

Citaat door Mevrouw00:
Ik schreef een topic over uithuiszetting omdat ik deze maand voor het eerst alleen ben en van een uitkering moet leven.ik heb allemaal doemscenario s in mijn hoofd,ik ben zo bang dat ik een huurachterstand ga krijgen of gas licht water achterstand of dat zorgverzekering niet kan betalen.ik krijg 950 euro,waarvan 350 huur(huurtoeslag erafgerekend,huur is 670,gas water licht 150/200,zorgvezekering 100 (160 zonder zorgtoeslag)internet 50 euro,zo houd ik per maand ongeveer 200 euro over en daar moet ik het mee doen!ik heb nog een kleintje die nog in de pampers zit en melk moet krijgen daatvan krijg ik natuurlijk kindgebondenbudget en kinderbijslag maar of dat genoeg is geen idee.ik ben niet verplicht te gaan werken maar wel verplicht opleiding gaan volgen,dan denk ik bijmezelf kan ik net zo goed gaan werken want moet het kind dan zoiezo naar opvang.een auto kan ik me niet veroorlofen omdat ten eerste ik kan niet sparen van maar 200 per maand,want dat gaat naar de boodschappen,ten tweede verzekering en belasting kan ik niet betalen.en geld voor vervoer heb ik ook niet.kan wel fietsen maar de school is kwartier tot half uur fietsen.heel veel mensen die ik leven van een wao uitkering en hebben auto etc en leven heel goed,zouden ze dan zoveel meer krijgen dan mij.
Je moet met geld kunnen omgaan als je aangeeft 200 euro over te houden, je kan online bij wehkamp maandboxen kopen pampera kost rond 45 euro. Wat betreft melk koop je elke week nutrilon 15x4. Ik weet niet of je kleine eet zo ja slim inkopen doen bij een supermarkt. En kleren ja als je merk wil voor de kleine en jou wordt t eb heel andere verhaal.

07-06-2019, 03:07



Citaat door Turkbey:
inkomen alleenstaande ouder is 1025.
ook zorgtoeslag is hoger dan 60.

kgb,kb is ruim voldoende voor het kind.

voor voeding heb je als het goed is borsten.
desnoods geen pampers?
onze ouders deden het met doekjes, die ze dagelijks gingen afwassen(zonder wasmachine).

bij voedselbank kan je wat eten krijgen.


Het is geen super luxe leven, het is te doen.

Vrijwilligers werk paar uur. Levert 150 euro /maand.


Ik heb 4 jaar dagelijks 4 uur gefietst naar school.



wao is inderdaad iets hoger.

ga paar maanden werken, laat je je vervolgens afkeuren. krijg je meer.


Citaat door Nawal1991:
Je moet met geld kunnen omgaan als je aangeeft 200 euro over te houden, je kan online bij wehkamp maandboxen kopen pampera kost rond 45 euro. Wat betreft melk koop je elke week nutrilon 15x4. Ik weet niet of je kleine eet zo ja slim inkopen doen bij een supermarkt. En kleren ja als je merk wil voor de kleine en jou wordt t eb heel andere verhaal.
ik ga over een maand alleen betalen.dus het gaat helemaal niet om dat ik teveel uitgeef.en ik ben ook niet van plan dat ik dingen ga kopen daar heb ik het geld niet voor.zoals ik al zeg het probleem is dat de uitkering veel te weinig is,dat doen ze waarschijnlijk zodat ze snel ga werken.en vaste lasten is heel duur.boodschappen zal ik nog kunnen doen,maar geld voor mezelf voor kleding of een auto kan ik vergeten.tenzij ik het helemaal verkeerd heb uitgerekend,maar zover ik weet klopt t gewoon.

07-06-2019, 09:19

Citaat door Nawal1991:
Je moet met geld kunnen omgaan als je aangeeft 200 euro over te houden, je kan online bij wehkamp maandboxen kopen pampera kost rond 45 euro. Wat betreft melk koop je elke week nutrilon 15x4. Ik weet niet of je kleine eet zo ja slim inkopen doen bij een supermarkt. En kleren ja als je merk wil voor de kleine en jou wordt t eb heel andere verhaal.
Die pampers maandboxen zijn duur hoor lieverd. Ik gebruik luiers van de AH zelf. 7 euro voor 50 stuks ofzo en zijn super fijn vind ik. Ik heb aan 2 pakken per maand per kind voldoende. Doekjes haal ik ook daar waar in de aanbieding.

07-06-2019, 09:23

Citaat door BintuBernardus:
Die pampers maandboxen zijn duur hoor lieverd. Ik gebruik luiers van de AH zelf. 7 euro voor 50 stuks ofzo en zijn super fijn vind ik. Ik heb aan 2 pakken per maand per kind voldoende. Doekjes haal ik ook daar waar in de aanbieding.
Echt bestel die altijd, maar is het de merk pampers van merk ah?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7