Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Overige contacten Gewoon

IemandXxX
24-05-2019, 20:00

Laatste tien nachten breken bijna aan, waaronder Laylatul Qadr. Om deze geweldige nacht niet te missen, hierbij een korte en laagdrempelige planning voor diegene die hier behoefte aan hebben. Deze planning is bedoeld om elke dag en nacht van de laatste 10 dagen van ramadan te volgen. Deze planning bestaat uit 3 stappen. Waarom drie? Velen zijn druk met hun gezin, studie, of werk. Dus een uitgebreide schema met nachten vol ibadah is voor velen jammer genoeg onrealistisch om na te komen. Maar het is alsnog belangrijk om alles uit deze laatste tien nachten te halen. Daarom 3 stappen; zodat het haalbaar is voor diegene die druk zijn. En ieder hiermee alles er alsnog uit haalt. ~- Ahmad en Muslim hebben overgeleverd dat de profeet sallah wa aleihi wa sallam zich in de laatste tien dagen van de Ramadan hard inspande, zoals hij in andere tijden nooit deed. - De Profeet (vrede zij met hem):“Wie de Laylat-ul Qadr in gebed doorbrengt, uit geloof (in Allah)en rekenende (op Zijn beloning), (al)zijn voorgaande zonden zullen hem vergeven worden.” (al-Boechari en Moeslim) - Moedjaahid zei: “Een aanbidding of een goede daad in deze nacht (Laylatul Qadr) is beter dan een aanbidding of een goede daad gedurende duizend maanden.” ~ ✨ 3 Stappen 1. Elke nacht 1,- doneren aan sadaqah, een goede doel naar keuze. Dit tien nachten lang, je bent enkel 10,- kwijt voor deze tien nachten. Zit jij financieel krap? Maak er een lagere bedrag van wat wel haalbaar is voor jou. Als Laylatul Qadr er is en jij geeft die nacht dit kleine bedrag uit aan sadaqah: Deze daad van 1 euro is beter dan al je daden die jij zou verrichten in 83 jaar. 2. Elke nacht, 4 vrijwillige rakaats bidden half uur voor fajir aanbreekt. Dit omdat die half uur valt onder laatste dele van de nacht. En wat maakt de laatste deel van de nacht zo speciaal? Hierom: "Onze Heer daalt iedere nacht tijdens het derde en laatste deel van de nacht neer en zegt: “Wie roept Mij aan zodat Ik hem kan beantwoorden? Wie vraagt Mij zodat Ik hem kan geven? Wie zoekt Mijn Vergiffenis, zodat Ik hem kan vergeven?” Deze hadtih werd overgeleverd door Abu Hurayrah (moge Allah tevreden met hem zijn) van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) en staat vermeld in Muslim." Als het laylatul qadr is en jij verricht die vrijwillige 4 extra rakaats, dan zijn deze 4 rakaats beter dan al jouw daden die jij in 83 jaar zou verrichten. 3. Elke nacht miniaal 20 aya reciteren uit de quran naar keuze. Valt laylatul qadr op een nacht waarop jij deze 20 aya reciteert? Dan zal deze daad beter zijn dan jouw daden in 84 jaar Deel dit bericht, want volgt iemand deze drie stappen door jou? Realiseer dan hoe groot jouw beloning in sha allah zal zijn als diegene zijn aanbidding zal vallen op Laylatul Qadr… en jij hier aanleiding voor bent geweest.

Juisteintentie
24-05-2019, 20:02
Mascha Allah bedankt zuster.

IemandXxX
24-05-2019, 20:06
Graag gedaan, weet alleen niet of ie de hele bericht heeft gepakt

Juisteintentie
24-05-2019, 20:07
Graag gedaan, weet alleen niet of ie de hele bericht heeft gepakt Wat er staat is al mooi en voor een ieder prachtig en goed nieuws. Goed werk!

easyK
24-05-2019, 20:13

Welke 3 stappen?

Juisteintentie
24-05-2019, 20:16
Welke 3 stappen? Zijn dat niet de '3 stappen' dus het gebed uitvoeren, goede daden verrichten en sadaqa en inspanning voor het geloof in deze laatste 10 dagen.

IemandXxX
24-05-2019, 20:17
Bedankt voor je lieve woorden hij staat er nu jn zijn geheel op

IemandXxX
24-05-2019, 20:22
Ze staan er nu juist op

Juisteintentie
24-05-2019, 20:23
Topieee flopieeee ik begin morgen inchallah

IemandXxX
24-05-2019, 20:29
Mooi mag allah je geven wat je hart begeert. Mag allah je vasten accepteren en je gebeden verhoren!