Bekijk volle/desktop versie : 'Sancties VS op beveiligingsbedrijven China voor onderdrukken moslims'



22-05-2019, 11:02
De Amerikaanse regering is van plan sancties op te leggen aan meerdere Chinese beveiligingsbedrijven, waaronder de grote producent van bewakingscamera's Hikvision. Dat meldden ingewijden bij het Witte Huis.





Door de bedrijven op een zwarte lijst te zetten kunnen die geen Amerikaanse technologie meer kopen, net als onlangs met het Chinese technologie- en telecomconcern Huawei werd gedaan. Naar verluidt is de regering van president Donald Trump bezorgd over de rol die de bedrijven spelen bij de Chinese onderdrukking van de Oeigoeren, een islamitisch volk in het westen van het land. Zo zou de surveillance-apparatuur van Hikvision, Dahua en andere ondernemingen, met ook gezichtsherkenningstechnologie, gebruikt worden in bijvoorbeeld interneringskampen waarin volgens schattingen 1 miljoen Oeigoeren worden vastgehouden.

Op de beurs in het Chinese Shenzhen schrokken beleggers van de berichten uit de Verenigde Staten. Het aandeel Hikvision kelderde 5,7 procent en Dahua ging 6 procent in waarde onderuit.

23-05-2019, 01:59


De regering van Trump bezorgd over de Oeigoeren, een islamitsche volk. Ooh mijn god wat een slechte grap dit....

23-05-2019, 02:10
uygoeren verdienen oprechte zorgen en hulp, geen neppe figuren die alles voor belangen doen. Hypocrisie

23-05-2019, 10:56

Citaat door Sahbi:
De regering van Trump bezorgd over de Oeigoeren, een islamitsche volk. Ooh mijn god wat een slechte grap dit....


Citaat door Edge:
uygoeren verdienen oprechte zorgen en hulp, geen neppe figuren die alles voor belangen doen. Hypocrisie
Ik zie het al weer.
Het is niet goed of het deugt niet.
Waarom zou iemand zich nog bekommeren om moslims als dit de standaard reactie is.

23-05-2019, 12:45


Hulde.....

23-05-2019, 12:55

Citaat door phaqual:
Ik zie het al weer.
Het is niet goed of het deugt niet.
Waarom zou iemand zich nog bekommeren om moslims als dit de standaard reactie is.


Omdat het hiet niet om moslims gaat, maar om een weg te vinden om China te belasten met extra sancties,
en dan in dit geval doen ze dat schijnheilig over de rug van moslims.

Je snapt politiek?

23-05-2019, 13:18

Citaat door LageBrug:
Omdat het hiet niet om moslims gaat, maar om een weg te vinden om China te belasten met extra sancties,
en dan in dit geval doen ze dat schijnheilig over de rug van moslims.

Je snapt politiek?
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten snap ik ook.

Ik geef aan jou overigens wel toe dat ik misschien te naïef ben.
Politici zijn niet de meest betrouwbare personen in mijn ervaring.
Ik vind het gewoon jammer dat bij een op zich positief gebeuren meteen de nadruk op de meest negatieve uitleg wordt gelegd.

23-05-2019, 16:12

Citaat door phaqual:
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten snap ik ook.

Ik geef aan jou overigens wel toe dat ik misschien te naïef ben.
Politici zijn niet de meest betrouwbare personen in mijn ervaring.
Ik vind het gewoon jammer dat bij een op zich positief gebeuren meteen de nadruk op de meest negatieve uitleg wordt gelegd.
Het gebaar is goed, mensen in nood of problemen verdienen altijd hulp als ze goedgezind zijn.
De motivatie daarintegen trek ik in twijfel.

25-05-2019, 09:18

Citaat door Sahbi:
De regering van Trump bezorgd over de Oeigoeren, een islamitsche volk. Ooh mijn god wat een slechte grap dit....


Mooi verwoord ya sahbi