Bekijk volle/desktop versie : Uitgescholden ?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

21-05-2019, 11:54
Salaam Dames,

Ja ben ik weer, de huwelijkse perikelen zijn weer in volle gang.

Vanochtend, reed ik met mijn man naar werk, hij reed, en op de weg gebeurde er iets zwaar onverwachts waardoor ik schrok.
Een vrachtwagen met aanhanger gooide zich voor ons zonder richting aan te geven, en zonder dat er echt ruimte was.
Ik schrok, ging met mijn hand naar ding boven je hoofd waar je je aan vast houdt en ik zei, pasop!

en mijn man zei, "wa tabat a zmar" m.a.w. houd je rustig a zmar

kortsluiting in mijn hoofd weer.

toen we eindelijk bij zijn werk waren zei hij bedankt, tri9 slama, en ik zei, ik wil niet meer dat je mij zmar noemt...
hij pakte zijn spullen en sloeg de deur hard dicht en zonder om te kijken liep hij naar zijn werk.

Overdrijf ik weer?

Ik wil dit gewoon niet accepteren, hij mag mij best aanspreken op mijn gedrag, maar hij hoeft mij niet "uit te schelden"
Dit is niet de eerste keer, en het gebeurt echt heel sporadisch, maar in mijn ogen te vaak.

21-05-2019, 12:14


Nee is niet normaal

21-05-2019, 12:21
Word je man chagerijnig ofzo als hij honger heeft of door slaaptekort???

Nee even serieus. Dit is iets wat ik nooit zou accepteren. Respect heb ik heel hoog in het vaandel. Als hij dit gedrag gewoon is en op een dag doet hij dit in het bijzijn van jullie kinderen, bedoel, zie je het al voor je?

Ik zou het nu gewoon zo laten en mij focussen op de ramadan en enkel daar mee bezig zijn. Maar daarna moeten jullie eens een goed gesprek aan gaan, over al jullie problemen.
Jij zal een beetje moeten toegeven en hij zal een beetje moeten toegeven, alleen zo kan een huwelijk slagen.

21-05-2019, 12:23

Citaat door __A.:
Word je man chagerijnig ofzo als hij honger heeft of door slaaptekort???

Nee even serieus. Dit is iets wat ik nooit zou accepteren. Respect heb ik heel hoog in het vaandel. Als hij dit gedrag gewoon is en op een dag doet hij dit in het bijzijn van jullie kinderen, bedoel, zie je het al voor je?

Ik zou het nu gewoon zo laten en mij focussen op de ramadan en enkel daar mee bezig zijn. Maar daarna moeten jullie eens een goed gesprek aan gaan, over al jullie problemen.
Jij zal een beetje moeten toegeven en hij zal een beetje moeten toegeven, alleen zo kan een huwelijk slagen.
Eens, dit is ech niet leuk meer zo

ik heb hem geappt en gebeld maar hij reageert niet.. -,-"

21-05-2019, 12:31



Citaat door sefriwia:
Eens, dit is ech niet leuk meer zo

ik heb hem geappt en gebeld maar hij reageert niet.. -,-"
Kan ik begrijpen dat het niet leuk is. Zeker als een geliefde persoon deze woorden zegt.
Ik zou hem gewoon negeren. Hij is fout en jij niet. Sommige mannen blijven hun gedrag herhalen omdat ze denken dat de vrouw het toch altijd weer goed zal maken.

21-05-2019, 12:35
Niet meteen bellen en appen en achter hem aan zitten.. dan geef je juist een afhankelijk signaal af.


Vind "zmar" ook niet normaal. Ik schrik ook vaak in de auto, wordt mn man gek van en ook wel boos maar niet schelden. Soms grijp ik m aan zn arm, levensgevaarlijk natuurlijk.. of hij schrikt door mij. We kregen een x ruzie en ik stapte bij een tankstation uit, hij zei dat hij zou wegrijden maar stond er nog een stuk verderop. Leer het toch niet af haha, gaat vanzelf.

21-05-2019, 12:37

Citaat door __A.:
Kan ik begrijpen dat het niet leuk is. Zeker als een geliefde persoon deze woorden zegt.
Ik zou hem gewoon negeren. Hij is fout en jij niet. Sommige mannen blijven hun gedrag herhalen omdat ze denken dat de vrouw het toch altijd weer goed zal maken.
Ik denk dat we beiden denken dat de ander fout zit.

hij omdat hij vind dat ik mij niet moet bemoeien als hij rijdt, en ik omdat hij mij zmar heeft genoemd.

En het kostte al zoveel moeite om de vorige ruzie bij te leggen.

Nu beginnen we weer van voor af aan

21-05-2019, 12:40

Citaat door Freya:
Niet meteen bellen en appen en achter hem aan zitten.. dan geef je juist een afhankelijk signaal af.


Vind "zmar" ook niet normaal. Ik schrik ook vaak in de auto, wordt mn man gek van en ook wel boos maar niet schelden. Soms grijp ik m aan zn arm, levensgevaarlijk natuurlijk.. of hij schrikt door mij. We kregen een x ruzie en ik stapte bij een tankstation uit, hij zei dat hij zou wegrijden maar stond er nog een stuk verderop. Leer het toch niet af haha, gaat vanzelf.
Ja, dat heb ik ook, wilde er zelfs voor in therapie gaan, EMDR volgensmij.
ben niet verder gekomen dan het belletje voor de intake.

oke dus idd het is niet normaal.

Dit keer overdijf ik niet? ?

21-05-2019, 12:51
Nee je overdrijft niet. En wat freya zegt ga hem niet pleasen door ook nog achter zn kont aan te bellen en appen.
Elk weldenkend mens weet dat je je vrouw geen zmar noemt...in welke situatie dan ook.
Laat hem in zn sop gaarkoken.
Zmar nog wel....en als je hem er oo aanspreekt is meneer boos?.....wa tbarkellah.

21-05-2019, 13:07
Lieverd dit is inderdaad niet ok. Wellicht riep hij dit ook van de schrik of zo, dat is mijzelf nog weleens overkomen, maar dan had hij daarna wel zijn excuses moeten maken.

21-05-2019, 13:16

Citaat door juno:
Nee je overdrijft niet. En wat freya zegt ga hem niet pleasen door ook nog achter zn kont aan te bellen en appen.
Elk weldenkend mens weet dat je je vrouw geen zmar noemt...in welke situatie dan ook.
Laat hem in zn sop gaarkoken.
Zmar nog wel....en als je hem er oo aanspreekt is meneer boos?.....wa tbarkellah.
Jullie hebben gelijk, waar the fxck is mijn eigen waarde.

21-05-2019, 13:18

Citaat door Ochtendmens:
Lieverd dit is inderdaad niet ok. Wellicht riep hij dit ook van de schrik of zo, dat is mijzelf nog weleens overkomen, maar dan had hij daarna wel zijn excuses moeten maken.
Ja dat had ik ook verwacht dat hij zijn excuses zou maken, zeker nadat we het daar vaker over hebben gehad.
Dan zegt hij iets lelijks voor de grap, ik heb m ook gezegd dat zelfs voor de grap ik niet uitgescholden wil worden.

21-05-2019, 13:19


Hoe vertaal je 'zmar' in het Nederlands eigenlijk.

21-05-2019, 13:22
Het stapelt op. Laatste keer vond je het vervelend dat hij van tafel ging en nu noemt ie je zmar. Er is irritatie aanwezig wat dit allemaal veroorzaakt. Irritatie kan komen door onbewuste dingen dus daar moet je beter over nadenken ipv zomaar de adviezen hier volgen over dat je je waarde moet kennen of iets niet moet accepteren. Voor je het weet zorgen ze voor de ondergang van je huwelijk dus oppassen met wat je aanneemt hier.

Vraag jezelf af of je over de gehele linie de oorzaak bent van zn irritatie. Zo niet en behandelt ie je indd slecht zonder reden dan heb ik niks gezegd.

Normaal negeer ik de topics hier maar k moest dit even zeggen.

21-05-2019, 13:28

Citaat door Edge:
Het stapelt op. Laatste keer vond je het vervelend dat hij van tafel ging en nu noemt ie je zmar. Er is irritatie aanwezig wat dit allemaal veroorzaakt. Irritatie kan komen door onbewuste dingen dus daar moet je beter over nadenken ipv zomaar de adviezen hier volgen over dat je je waarde moet kennen of iets niet moet accepteren. Voor je het weet zorgen ze voor de ondergang van je huwelijk dus oppassen met wat je aanneemt.
De irritatie van dat ik bemoei als hij rijdt.

We hebben het vorige onderwerp uitgepraat.
(alleen het van tafel gaan, huishouden nog niet)

Maar ondanks irritatie is schelden geen optie, ik ben zijn schoolvriend niet.

als de mannen van zijn zussen alleen al verkeerd praten dan is de wereld te klein, dan kan hij niet mij zmar gaan noemen

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9