Bekijk volle/desktop versie : Waarom geen hoofddoek.....?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

06-03-2003, 16:02
Salaam mensen.

Ik zie maar al te veel meiden zonder hoofddoek lopen en meiden die hem op hadden, hebben hem zelfs af gedaan. Waarom.. ..?

Meiden, ik wil graag jullie argumenten horen over waarom jullie geen hoofddoek dragen......???

Laterzzz,
BintElmagreb.

06-03-2003, 18:02

Salaam oe alaikoem,

er zijn veel meisjes die de hijaab niet dragen omwille van zwakke redenen, inscha'Allah zullen ze ooit de waarde van de hijaab inzien. geloof mij zusters éénmaal je eraan begint dan vraag je je af hoe je ooit zonder hebt kunnen lopen, het is echt een mascha'Allah gevoel.

Hieronder een link met tien excuses waarom meisjes geen hijaab dragen
http://www.al-islaam.com/al-islaam/moslimvrouw/hijab/10excuses/10excuses.htm

ghair inscha'Allah

06-03-2003, 18:22
Subhanallah!!
Je hebt gelijk, als je hem eenmaal draagt vraag je je af hoe je ooit zonder hebt kunnen lopen...

07-03-2003, 10:25
Ja, klopt, ik draag hem ok en vind het zwak om het niet te dragen.
o
Maar ja.....Allah iehdiehom.

07-03-2003, 10:28

Citaat:
Origineel gepost door Dina21
Salaam oe alaikoem,

er zijn veel meisjes die de hijaab niet dragen omwille van zwakke redenen, inscha'Allah zullen ze ooit de waarde van de hijaab inzien. geloof mij zusters éénmaal je eraan begint dan vraag je je af hoe je ooit zonder hebt kunnen lopen, het is echt een mascha'Allah gevoel.

Hieronder een link met tien excuses waarom meisjes geen hijaab dragen
http://www.al-islaam.com/al-islaam/moslimvrouw/hijab/10excuses/10excuses.htm

ghair inscha'Allah
Ik heb het gelezen en het klopt allemaal.
Macha -Allah.

07-03-2003, 12:23
Salaam,
Allah will judge them.....veel kun je er niet op zeggen.

Ma3asalaam

07-03-2003, 14:46
Salaam alaikoem

Iedereen die op latere leeftijd een hoofddoek is gaan dragen kan hierover meepraten, als je vraagt waarom zo laat, dan krijg je vaak hetzelfde antwoord :"Ik was er nog niet aan toe", nou in ieder geval was dat mijn antwoord wel altijd! maar ja...we kunnen niet over die meiden oordelen die geen hoofddoek dragen, omdat wij ook zonder liepen(dan heb ik het dus niet over de meiden die altijd met hoofddoek liepen) maar goed, laten wij dames die er wel mee lopen een goed voorbeeld geven aan de andere dames, wij zusters moeten elkaar helpen en vooral elkaar overtuigen dat een hijab gewoon hoort bij een moslima.....insjaAllah zullen alle meiden dit dan inzien....

Masalaam

08-03-2003, 14:06
Salaam eleykoem wr wb
een hoofdoek is verplicht hoe je het ook wend of keert
okal kom je met dingen aan zetten van ja fatima of faridah of laila of weet ik veel wie die draag hoofdoek maar ze doet die af of ze spreek wel stiekem met jongens af.

dames waar gaat dit over?? dat wil dan toch niet zeggen dat je maar geen hoofdoek moet dragen?

maar goed ik weet dat het soms moeilijk is in te zien dat hoofdoek een verplichting is en dat je daarom maar redenen gaat bedenken dat je een excues gaat vinden voor de mensen om je heen maar bedank wel dat je dit excues niet kan gebruiken als Allah swt je zal vragen waarom je geen hoofdoek droeg.

maar Allah oe Allem
en ik hoop dat dames in gaan zien dat dit de beste manier is
p.s niet denken dat ik meisjes zonder hoofdoek slecht vind want dat vind ik niet( niet dat mijn mening belangrijk is want het gaat om de mening van Allah swt) want ik ken genoeg meisjes zonder hoofdoek die een hart van goud hebben! alleen ze beseffen wel dat een hoofdoek een plicht van de islam is

walikom salaam wr wb
shafia

09-03-2003, 16:21
Het is hun keuze of ze het willen dragen of niet!!!!!!!!

10-03-2003, 15:17

Citaat:
Origineel gepost door HANAE
Het is hun keuze of ze het willen dragen of niet!!!!!!!!
Nee nee zeer foute instelling.
Als Allah iets verlpicht dan is het niet aan jou, om dan de keus te maken om het of op te volgen of niet.
Allah zegt dat iets moet, nou dan moet het, omdat hij al de keus voor jou heeft gemaakt, namelijk dat het moet.

Stel je voor je gaat dood en Allah s.w.t. vraagt aan je waar je hoofddoek is gebleven die hij je beval om te dragen...?
Wat ga je zeggen dan.....?
Sorry Allah, maar die keus maak ik en de rest zelf..?
Astaghfierolah.

Allah yahdiek,
Amien.

10-03-2003, 15:26

Citaat:
Origineel gepost door Lienae
Ik draag geen hoofddoek, voor mijn werk mag ik zeker geen hoofddoek dragen, behalve als ik in Iran ben, dan is het verplicht, ook voor de niet moslims. Dat maakt me trouwens niet minder moslim dan een andere vrouw, vind ik. Allah mag daar later over oordelen en niemand anders. Hoofddoek is niet de belangrijkste element in onze geloof, dat weet ik heel zeker.
Hoofddoek mag dan niet het belangrijkste element zijn in ons geloof zijn, maar wel een van de belangrijkste elementen voor de vrouw!!!
Bovendien als het niet belangrijk genoeg was, dan zouden Allah s.w.t en zijn profeten het niet met klem bevelen.

Als jij voorkeur hebt voor je werk, boven Allah, dan vrees ik dat dat niet al te best is.
Ik ben blij dat ze dat ik Iran verplichten, dat is reiner voor ieders hart.

En ze zegen ook --> met je uiterlijk kleed je je innnerlijk.

Alles wat je voor Allah overhebt, daar beloont hij je dubbel en dwars voor en dan denk ik dat die job van je, en die paar centen die er mee verdient niets waard zijn, met wat Allah je zal geven omdat je het voor hem hebt laten zitten...... denk je ook niet?

Mouhim denk er goed over na.
Allah yahdiek.
Laterzzzz

21-09-2009, 02:22
wat dacht je van zwakke zielen , het immiteren van de kouffar

21-09-2009, 02:41

ik wil hem gewoon niet dragen. geen excuus. wil het gewoon niet

21-09-2009, 02:46

Citaat door Queen_latifa:
ik wil hem gewoon niet dragen. geen excuus. wil het gewoon niet

ja , de oom van de profeet wou ook de chahada niet verrichten , hij wou het niet , uit eindelijk is hij op lkoufr overleden

21-09-2009, 07:51
zat meiden die hem onder dwang moeten dragen ..en tjah als je de hijaab niet met jouw hart draagt.. dan heeft het geen zin!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7