Bekijk volle/desktop versie : Waarom geen hoofddoek.....?



Pagina's : 1 2 3 4 [5] 6 7

16-11-2009, 21:40

Citaat door 0precht0:
Dus je bent trots, om de sterkheid die je bezit achter je keuze daar komt het op neer toch ?

Je bent er trots op dat je het niet draagt, en de keuze die jij maakt ?


Citaat door 0precht0:
Je zegt het alsof het iets waar je trots op moet zijn

Bid je wel dan ?


Citaat door 0precht0:
Van alle dingen uit mijn reactie, haal je dat eruit wat ik volgens jou incorrect opvat.




pfff.. jij blijft over trots doorzeveren terwijl al aangaf dat het niks met trots te maken heeft


wat zeik je mens?

16-11-2009, 21:41



Citaat door Surfster:
pfff.. jij blijft over trots doorzeveren terwijl al aangaf dat het niks met trots te maken heeft


wat zeik je mens?


Kijk je uit dat je niet bijt

16-11-2009, 21:42

Citaat door Audrey:
Ik ken je niet, dus ik zou liegen als ik zeg dat ik van je hou, maar je gedachte erachter is sweet

Moge Allah ons allen leiden, ameen.


Ameen.

Even goed vrienden

16-11-2009, 21:43

Citaat door 0precht0:
Ik maak me niet druk om ander mans zondes, ik hou van je om wille van allah ik zou willen dat we samen met alle andere moslims naast de profeet de poorten van el djanah betreden.

Ik maak me niet druk om de zondes, maar om de gedachte gang van bepaalde mensen.

Er is overgeleverd dat er 73 islamitische wendingen zullen komen in de islam, en er zal er maar 1 zijn die naar het paradijs leidt. En ik vrees dat we al dicht bij die 73 komen.

ja dat kan minder zoet..

16-11-2009, 21:47



Citaat door Surfster:
ja dat kan minder zoet..


Ik was even al die topics aan het bekijken die je opent en je reacties aan het lezen. heb 1 vraag en vanaf dan zal ik je met rust laten, wees gerust.

Ben je een moslima ?

16-11-2009, 21:48

Citaat door Audrey:
Wie zegt dat ik 'm nooit niet wil dragen? Ik zeg toch echt; in de nabije toekomst maw hoe ik er nu tegen aan kijk. Daarbij wil ik 'm niet uit angst voor het hellevuur dragen, want dan draag je 'm eigenlijk uit egoisme. Je doet 't om je heer wel te behagen. Niet meer, niet minder.

Verder heb ik niet veel zin in discussie, dus dit is mijn laatste reactie hieromtrent. Alles wat ik doe is weldoordacht, dus zo ook mijn keuze om geen hoofddoek te dragen.




Als je het niet erg vindt zou ik er toch wel op willen reageren.

Ik hoop dat je er dan toch ander tegen aan zult kijken.

En natuurlijk moet je hem dragen uit angst voor het hellevuur, want dit is het gevolg dat jou Heer dan ontevreden met jou is geweest.
Er bestaat geen ergere straf dan het hellevuur en De proffeet vrede zij met hem onderwees mensen eerst over het hellevuur zodat mensen zoveel angst ervoor hadden om zondes te kunnen weerstaan. En daarna vertelde hij over het paradijs en de gunsten en beloningen die men krijgt indien je de zondes laat staan.

Als jij angst hebt voor het hellevuur en daarmee een zonde laat dan doe jij dit dus ook voor Allah swt, omdat je bang bent voor Zijn ontevredenheid.

Ik hoop dat je over je weloverwegen keuze nog eens diep nadenkt en niet je eigen begeerte volgt hierover, maar er meer kennis over opdoet.
Ik heb het niet alleen over jou hoor, maar ook voor alle stille lezeressen.
Ik kan heel makkelijk gewoon niets zeggen en stil mee lezen, maar ik gun het jullie niet, echt niet, de bestraffing is gewoon te erg.

Denk er over na op zijn minst.

20-02-2010, 00:53
Ik draag mijn Hoofddoek alhamdoliah vanaf mij 12jaar en denk bij mezelf waarom ben ik m niet eerder gaan dragen..!
Ik ben m uit mijn zelf gaan dragen hmdl en wil inscha allah mijn hoofddoek langer gaan dragen en langere kleding..

Ik ken genoeg getrouwde Vrouwen die schoonzoon(s)- dochters hebben die geen hoofddoek dragen en wallah ik schaam me dood in hun plaats..
allah iehfed..!

20-02-2010, 00:58

Citaat door lellamerjam:
Ik draag mijn Hoofddoek alhamdoliah vanaf mij 12jaar en denk bij mezelf waarom ben ik m niet eerder gaan dragen..!
Ik ben m uit mijn zelf gaan dragen hmdl en wil inscha allah mijn hoofddoek langer gaan dragen en langere kleding..

Ik ken genoeg getrouwde Vrouwen die schoonzoon(s)- dochters hebben die geen hoofddoek dragen en wallah ik schaam me dood in hun plaats..
allah iehfed..!




Kijk mij kijk mij, ik doe het geweldig en die anderen niet!


Schaam je je maar dood voor de zondes die jij dagelijks begaat. Lijkt me veel nuttiger dan je dood te schamen voor wat anderen verkeerd doen.

20-02-2010, 01:00

Citaat door BintElmagreb:
Salaam mensen.

Ik zie maar al te veel meiden zonder hoofddoek lopen en meiden die hem op hadden, hebben hem zelfs af gedaan. Waarom.. ..?

Meiden, ik wil graag jullie argumenten horen over waarom jullie geen hoofddoek dragen......???

Laterzzz,
BintElmagreb.



Ik durf hem niet te dragen. Ik heb 'm in het verleden 2 jaar gedragen en door onzekerheid afgedaan. Het klinkt misschien freaky, maar zonder hoofddoek voel ik me zelfverzekerder. Toen ik 'm droeg was ik onzeker. Het komt ook omdat ik 'm droeg om erbij te horen. Ik zag allemaal dames met hijaab en mensen in mijn omgeving pushte me om 'm te dragen. toentertijd kon ik geen nee zeggen. Ik was bang dat ze mij niet aardig zullen vinden. Het was een zware innerlijke worsteling. Ik mis het wel, maar ben zo bang dat ik dezelfde fout ga maken. Dat shitan mij weer gaat verleiden. Wie weet ooit in de toekomst.

20-02-2010, 01:00

Citaat door yaya_sale:
Als je het niet erg vindt zou ik er toch wel op willen reageren.

Ik hoop dat je er dan toch ander tegen aan zult kijken.

En natuurlijk moet je hem dragen uit angst voor het hellevuur, want dit is het gevolg dat jou Heer dan ontevreden met jou is geweest.
Er bestaat geen ergere straf dan het hellevuur en De proffeet vrede zij met hem onderwees mensen eerst over het hellevuur zodat mensen zoveel angst ervoor hadden om zondes te kunnen weerstaan. En daarna vertelde hij over het paradijs en de gunsten en beloningen die men krijgt indien je de zondes laat staan.

Als jij angst hebt voor het hellevuur en daarmee een zonde laat dan doe jij dit dus ook voor Allah swt, omdat je bang bent voor Zijn ontevredenheid.

Ik hoop dat je over je weloverwegen keuze nog eens diep nadenkt en niet je eigen begeerte volgt hierover, maar er meer kennis over opdoet.
Ik heb het niet alleen over jou hoor, maar ook voor alle stille lezeressen.
Ik kan heel makkelijk gewoon niets zeggen en stil mee lezen, maar ik gun het jullie niet, echt niet, de bestraffing is gewoon te erg.

Denk er over na op zijn minst.


Kijk, dit is nog eens een mooie bijdrage! Thnx!!

20-02-2010, 01:02

Citaat door dikra1980:
Kijk mij kijk mij, ik doe het geweldig en die anderen niet!


Schaam je je maar dood voor de zondes die jij dagelijks begaat. Lijkt me veel nuttiger dan je dood te schamen voor wat anderen verkeerd doen.


hahah nee ik wil een voorbeeld geven aan de dames die t verkeerd doen met andere woorden zo kan het ook !!!
men kan t niet hebben als een andere t beter doet.. I.P.V een voorbeeld nemen.. Allah iehfed...

om welke zondes moet ik me schamen die ik dagelijks bega..??

je voelt je wel op je teentjes getrapt meid.. Allah ikoun fa3ouanak

20-02-2010, 01:04

Citaat door lellamerjam:
Ik draag mijn Hoofddoek alhamdoliah vanaf mij 12jaar en denk bij mezelf waarom ben ik m niet eerder gaan dragen..!
Ik ben m uit mijn zelf gaan dragen hmdl en wil inscha allah mijn hoofddoek langer gaan dragen en langere kleding..

Ik ken genoeg getrouwde Vrouwen die schoonzoon(s)- dochters hebben die geen hoofddoek dragen en wallah ik schaam me dood in hun plaats..
allah iehfed..!


Correctie: je moet je dan voor alle hoefddoekloze dames schamen. hoofddoek=hoofddoek. Ongeacht leeftijd.

20-02-2010, 01:05



Citaat door lellamerjam:
hahah nee ik wil een voorbeeld geven aan de dames die t verkeerd doen met andere woorden zo kan het ook !!!
men kan t niet hebben als een andere t beter doet.. I.P.V een voorbeeld nemen.. Allah iehfed...

om welke zondes moet ik me schamen die ik dagelijks bega..??

je voelt je wel op je teentjes getrapt meid.. Allah ikoun fa3ouanak




De gewone dagelijkse zondes? Zelfs onze profeet beweerde zondes te begaan, dus jij ook meis. Op teentjes getrapt, welnee.

20-02-2010, 01:05

Citaat door Ambreen:
Correctie: je moet je dan voor alle hoefddoekloze dames schamen. hoofddoek=hoofddoek. Ongeacht leeftijd.



Daar ben ik met je eens.. maar als moeder zijnde moet je wel de juiste voorbeeld kunnen geven aan je dochter enzz

20-02-2010, 01:07

Citaat door dikra1980:
De gewone dagelijkse zondes? Zelfs onze profeet beweerde zondes te begaan, dus jij ook meis. Op teentjes getrapt, welnee.



na het lijkt net of je weet wat ik allemaal doe..!!
ik geef slechts een voorbeeld en dan krijg je zo`n een reactie Subhana allah..

iedereen maakt wel een fouten en iedereen begaat zondes.. geen scheinheilig gedoe..!

Pagina's : 1 2 3 4 [5] 6 7