Bekijk volle/desktop versie : shahadaa



Pagina's : [1] 2 3

10-05-2019, 00:24
betekent letterlijk: Ik GETUIG dat er geen god is dan Allah en dat Mohammed zijn BOODSCHAPPER is.

Maar.... Hoe kan je dat getuigen als je er niet bij was??

10-05-2019, 02:46


Hoe getuig jij dat jouw vader jouw vader is?
Was je erbij toen hij je verwekte? Of weet je gewoon van binnen dat hij 100 procent je pa is?

10-05-2019, 04:34

Citaat door goldstone:
Hoe getuig jij dat jouw vader jouw vader is?
Was je erbij toen hij je verwekte? Of weet je gewoon van binnen dat hij 100 procent je pa is?
Dat is toch geen vergelijking?
Tegenwoordig kan je een DNA test doen. Je kan ook ouder/vader/moeder gevoelens hebben ook al is het niet je bloed

10-05-2019, 04:38
Zelfs in het nederlands heeft het woord getuige meerdere betekenissen maar in vele gevallen is dat het vertalingsprobleem.

GETUIGE

1) Aanwezige 2) Bijwoner 3) Blijkens 4) Feiten bevestiger 5) Feitenbevestiger 6)

10-05-2019, 06:51



Citaat door Edge:
Zelfs in het nederlands heeft het woord getuige meerdere betekenissen maar in vele gevallen is dat het vertalingsprobleem.

GETUIGE

1) Aanwezige 2) Bijwoner 3) Blijkens 4) Feiten bevestiger 5) Feitenbevestiger 6)
Dus...?
Wat wordt er dan bedoelt als je de shahada uitspreekt en waar blijkt dat uit?

10-05-2019, 06:56
Het maakt niet uit. Quran is een wonderbaarlijke boek. Dat is bewijs genoeg om te 'getuigen' dat het de waarheid spreekt/is. Het is meer van, 'door de quran' kan ik getuigen dat alles over mohammed waar en echt is. Je zegt het tenslotte enkel als je overtuigd bent.

10-05-2019, 07:04

Citaat door Edge:
Het maakt niet uit. Quran is een wonderbaarlijke boek. Dat is bewijs genoeg om te 'getuigen' dat het de waarheid spreekt/is. Het is meer van, 'door de quran' kan ik getuigen dat alles over mohammed waar en echt is. Je zegt het tenslotte enkel als je overtuigd bent.
maar hoe kan je overtuigt zijn, als je er niet bij was?

10-05-2019, 07:11

Citaat door meid-00:
maar hoe kan je overtuigt zijn, als je er niet bij was?
Door de quran die hij heeft overgedragen. Lees het boek

10-05-2019, 08:44

Citaat door Edge:
Door de quran die hij heeft overgedragen. Lees het boek
Dat was mijn vraag niet. Nogmaals, HOE KAN JE VAN IETS GETUIGEN ALS JE ER NIET BIJ WAS?

10-05-2019, 10:26
en daarom zijn wij zo geliefd bij de profeet en allah swt..

omdat wij in hun geloven en nooit hebben gezien en daar zullen we voor beloond worden.

en als iemand je klap voor je kop geeft terwijl je slaapt ..en je weet niet door wie kan jij alsnog getuige dat je een klap voor je kop hebt gehad door de pijn te voelen en niets gezien te hebben

10-05-2019, 10:30

Citaat door meid-00:
Dat was mijn vraag niet. Nogmaals, HOE KAN JE VAN IETS GETUIGEN ALS JE ER NIET BIJ WAS?
De metgezellen waren erbij en getuige van de dat de profeet Mohammed de profeet en boodschapper is.
De overleveringen over de profeet die in de hadith boeken staan is voor mij bewijs genoeg.
Abu Huraira moge Allah tevreden zijn met hem, heeft een van de meeste overleveringen over de profeet.

10-05-2019, 15:28

Citaat door meid-00:
Dat is toch geen vergelijking?
Tegenwoordig kan je een DNA test doen. Je kan ook ouder/vader/moeder gevoelens hebben ook al is het niet je bloed
Natuurlijk wel stommerd. Heb jij die DNA test dan gedaan? Ik niet hoor. En denk 99.9999 procent van m.nl ook niet en toch getuigen we allen dat ons vader ons pa is.

10-05-2019, 15:56



Citaat door meid-00:
Dat was mijn vraag niet. Nogmaals, HOE KAN JE VAN IETS GETUIGEN ALS JE ER NIET BIJ WAS?
Was je erbij bij de 2dewereldoorlog? Was je erbij toen je ouders je opwekte? Etc etc

11-05-2019, 03:12

Citaat door handjevolliefde:
De metgezellen waren erbij en getuige van de dat de profeet Mohammed de profeet en boodschapper is.
De overleveringen over de profeet die in de hadith boeken staan is voor mij bewijs genoeg.
Abu Huraira moge Allah tevreden zijn met hem, heeft een van de meeste overleveringen over de profeet.
Dus omdat iemand getuige is geweest van iets, ben jij automatisch ook getuige zonder dat je erbij was?

11-05-2019, 03:13

Citaat door Madridistaa:
Was je erbij bij de 2dewereldoorlog? Was je erbij toen je ouders je opwekte? Etc etc
Wat heeft dat te maken met getuigen?

Pagina's : [1] 2 3