Bekijk volle/desktop versie : 'Israël grijpt hard in bij verstoren Songfestival'



07-05-2019, 18:55
Israël heeft beloofd hard in te grijpen als activisten het Eurovisiesongfestival verstoren. Dat zegt een woordvoerder van het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken in de Britse krant The Guardian.





De angst voor een mogelijk protest van pro-Palestijnse lobbygroepen is groot, zeker nadat het geweld tussen Israël en de Gazastrook het afgelopen weekeind oplaaide. Op dit moment is er een fragiel staakt-het-vuren van kracht.

Het liedjesfestijn wordt live door tientallen miljoenen mensen bekeken en is dus een ideale plek om een boodschap over het Israëlische beleid jegens de Palestijnen onder de aandacht te brengen. "We zijn extreem waakzaam dat niemand naar Tel Aviv komt om het feestje te verstoren en te verpesten", aldus de zegsman.

'Art washing'
De angst voor een pro-Palestijnse actie is toegenomen sinds de organisatie BDS, die de Palestijnse zaak op de internationale agenda wil plaatsen, de afgelopen week haar aanhangers heeft opgeroepen actie te ondernemen. Ook heeft het platform deelnemers en omroepen gevraagd weg te blijven van het Eurovisiesongfestival. BDS verwijt Israël 'art washing', het 'witwassen' van zijn beleid door mooie sier te maken met de organisatie van het liedjesfestijn.

AVROTROS, dat verantwoordelijk is voor de Nederlandse deelname aan het Eurovisiesongfestival, houdt de actuele situatie in Tel Aviv nauwgezet in de gaten. Alle deelnemende landen krijgen op z’n minst dagelijks een update over de veiligheid van EBU, de organisatie die het festival organiseert. Mocht er een actuele aanleiding zijn voor een aanpassing van het programma, dan liggen er diverse noodscenario’s klaar.

Duncan Laurence mocht dinsdag voor de eerste keer repeteren op het podium waar de wedstrijd plaatsvindt. Vooral het lichtplan van het optreden is belangrijk, beklemtoonde analist Cornald Maas eerder.

07-05-2019, 19:34


de enige democratie in het m-o

07-05-2019, 21:12
Kijk die rotkop van haar

07-05-2019, 21:24
Al die europese hypocrieten met hun dagelijkse gejank over mensenrechten vinden dit natuurlijk geen enkel probleem net als dat ze het geen enkel probleem vinden om al 70 jaar lang een racistische joodse militaire kolonie te steunen met wapens geld en militaire steun.

07-05-2019, 21:50


Best Ironisch als je die pictures zie..

Ik zie een Joodse soort van Idol programma neerzetten..terwijl een Palestijn zijn kind dood presenteert in de wereld..

De ene krijgt erkenning/liefde en de andere krijgt haat/terorrisme..

Kwestie van die zijn slimmer en jullie blijven hangen...

Ik ben superkwaad..niet alleen om de misbruik..ma hoe dom dat jullie of ons dat toelaten.....

Vuur bestrijd je met water..en net als ze denken..vuur is weg..steek je een lucifer aan..

Zelfde formule...

Joden zijn lieve mensen..goedhartig..beetje te voorzichtig kunnen ook wel klootzakken zijn...ma geloof me als ik zeg die hebben een soort gelijke ervaringen..

Geloven in geesten en godsdienst..ze maken hier en daar fouten ma amper..alleen wij zien dat..

Arabieren en Joden zijn de neven en de rest is broers..

Het is aan ons om terug die weg te laten zien..