Bekijk volle/desktop versie : Melilla: 'Toenemend aantal jongeren ontvlucht militaire dienst'



Pagina's : [1] 2 3 4 5

05-05-2019, 11:15
De ambtenaar geeft echter geen cijfers, maar zegt dat het een "nieuw migratiefenomeen" betreft.



"Het aantal Marokkaanse tieners dat de militaire dienst ontvlucht neemt toe", aldus Daniel Ventura, gemeenteraadslid Melilla in lokale krant El Faro de Melilla op vrijdag. Meerdere jongeren die in de opvangcentra van de stad aankwamen, verklaren dat ze waren gevlucht na ontvangst van de oproep voor militaire dienst.

Dit nieuwe migratiefenomeen is voor de Spaanse autoriteiten reden geweest om voortaan dit motief te registreren in dossiers van jongeren die in de enclave aankomen, aldus de ambtenaar.


Dienstplicht
De wet 44.18 inzake de herinvoering van de militaire dienstplicht in Marokko werd op 26 december 2018 door de Tweede Kamer aangenomen, 12 jaar na de afschaffing van de dienstplicht. Op dinsdag 8 januari stemde ook de Eerste Kamer definitief in met het wetsontwerp. Alle jongeren tussen 19 en 25 jaar zullen volgens de wet een jaar in het leger moeten dienen, ook vrouwen. De wet verplicht echter geen Marokkanen die hun families financieel ondersteunen, evenals personen met een handicap om de militaire dienst te vervullen.


Volgens de normale gang van zaken ontvangen dienstplichtigen een dienstplichtbrief in de bus. Na het invullen van dit censusformulier ontvangt men een e-mail waarin wordt meegedeeld dat een aanvraag voor tijdelijke of definitieve vrijstelling ingediend kan worden. Vrijstelling aanvragen kan binnen 20 dagen na invullen van het censusformulier.

05-05-2019, 11:53


Is normaal wie wilt er nou gedwongen vechten voor een opgeblazen waterhoofd die zijn eigen zoon niet eens dezelfde pad op wilt sturen. Oprotten met die onzin dus ik begrijp die jongeren volkomen.

In plaats van educatie verbeteren, werkgelegenheid vergroten enzovoort is deze alleen bezig met dikke bentley rijden en mensen ongevraagd en zonder reden in een gevaarlijk wereld te sturen.

Ik zou mijn dochter nooit daarheen sturen ben je ziek? Zodat ze zeker aangerand kan worden door een stel militairen of dat mijn zoon zich laat uithongeren met hun rotzooi voedsel.

Wegwezen met die bullshit.

05-05-2019, 13:02
Excusuus nr 23456778900 om een europees paspoort te krijgen om uitkering van de staat te vangen en op straat bolletjes te verkopen ze doen alles voor een europees paspoort .

05-05-2019, 13:03
De invasie naar aanleiding van de briefing. Het verleden draagt bij dat de oude Marokkaanse militaire generaties geen toekomst beleven na de dienstplicht. Zijn psychische klachten.

05-05-2019, 13:15


Gewoob smoesjes maar moehiem. Als ik deze mensen in zee zie laat ik ze gewoon verdrinken oom hun kinderen wollah ma ik ga zulke mensen reden gewoon dood laten gaan.

Hun willen niks doen voor een andere maar als ze in gevaar zitten huilen ze als een pas geboren baby dat iemand hun moet riden. Hun mogen van mij dood gewoon niet helpen. Lekker laten sterven. Hun zijn toch niet meer waard dat een hoop strond. Strond is meer waard daar mee kan je nog stroom mee op wekken

05-05-2019, 13:15
dit is hoogverraad en moet met zeer hoge straffen aangepakt worden..

blank europa mag deze verraders niet beschermen daar waar de euro knallende marokkanen al beschermd worden..

dit gaat puur om de militaire apparaat van het land en niet wie op de troon zit ya leeghoofden..

05-05-2019, 13:20
Wouldcha3b

Hun willen slapen en gratos geld ontvangen maar niet waneer ze over europa praten gaat het 99% over uitbetaald krijgen van sociaal. Je kent het.

Djengiz maak je geen zorgen blank europa gaat hun weg gooien zodra ze achter komen hoe erg hun nils waard zijn. Europa denkt nu nog dat ze te gebruiken zijn voor landbouw en schoonmaak maar als ze achter komen dat ze ook voor dat niks waard zijn zoeken ze een oplossing hoe ze weg gegooid kunnen worden spanje is al begonnen met weg gooien

05-05-2019, 19:18
Ik hoop dat wouldchaib Solomon youngstar djengiz hun familie allemaal worden opgeroepen om naar het leger te gaan Inchallah

05-05-2019, 19:20

Citaat door JAMMALL:
Ik hoop dat wouldchaib Solomon youngstar djengiz hun familie allemaal worden opgeroepen om naar het leger te gaan Inchallah
Deze mensen zijn allemaal generalen in het Marokkaanse leger. Allemaal vrijwillig aangemeld daarom hebben ze zoveel recht van spreken hhhhh

05-05-2019, 19:21

Citaat door JAMMALL:
Ik hoop dat wouldchaib Solomon youngstar djengiz hun familie allemaal worden opgeroepen om naar het leger te gaan Inchallah
Ewa cokeverslaafde. Waarom vermoordt je je broeders?

05-05-2019, 19:26
dom, diensplicht is belangrijk.. ik hoop dat deze mensen worden gestraft

05-05-2019, 19:28
Heb ik een gevoelige snaar geraakt farao aanbidders

05-05-2019, 19:30


Venom scheur je Nederlandse paspoort en ga jij in dat seculiere Arabische homo leger en pak je zus ook mee want sommige van die homo's zijn blijkbaar biseksueel

05-05-2019, 19:30

Citaat door JAMMALL:
Heb ik een gevoelige snaar geraakt farao aanbidders
Als dat je bedoeling was dan moet ik erbij vermelden dat het mislukt is..

20 jaar. Baraka

05-05-2019, 19:32
Zefzafi zal misschien 20kaar zitten maar hij zal nooit knielen voor een farao zoals jullie

Pagina's : [1] 2 3 4 5