Bekijk volle/desktop versie : Oh, geliefde Ummah. Vast niet zonder de gebeden!



Pagina's : [1] 2

02-05-2019, 08:47
Het slaat helemaal nergens op. Hoe kun jou nou taqwa zonder taqwa hebben?! Ik krijg heel vaak de wind van voren, als ik onderwijs dat het vasten zonder de gebeden niet geaccepteerd word. Ik draag er dan zogenaamd aan bij, dat mensen niet meer gaan vasten. Ik verricht gewoon mijn verplichting (nasie7a geven). Jij moet de ummah onderwijzen. Als moslims dan ook nog besluiten niet te gaan vasten, dan is dat hen eigen verantwoordelijkheid. Dat zegt meer over hen zwakke iman dan over mijn plicht.

02-05-2019, 10:05


Is bulchit het vasten word gewoon geaccepteerd maar krijgt niet zelfde beloning als degene die bid en vast.

Verder behoor jij ook tot moslims die zeggen iemand die niet bid is geen moslim. Dat is ook niet zo. Iemand die niet bid is nog altijd moslim zo lang hij of zij niet zegt dat gebeden niet verplicht zijn.

Houd op met je gebergte gedachten goed.

02-05-2019, 10:20

Citaat door Barghwata:
Is bulchit het vasten word gewoon geaccepteerd maar krijgt niet zelfde beloning als degene die bid en vast.

Verder behoor jij ook tot moslims die zeggen iemand die niet bid is geen moslim. Dat is ook niet zo. Iemand die niet bid is nog altijd moslim zo lang hij of zij niet zegt dat gebeden niet verplicht zijn.

Houd op met je gebergte gedachten goed.



Wat jij zegt klopt al helemaalt niet.
Wat een nonsens.

Vasten doe je alleen voor Allah.
Allah houdt veel van Vastende Gelovigen. Met taqwa.

Moslim zijn zonder praktiseren is een Munafiq.

En de laatste zin klopt ook niet.
Ze heeft een Uitstekende Gedachtengoed.

Jij bent gewoon een Dwaal.

02-05-2019, 10:24
Mensen praten zonder kennis!

“En volg niet datgene waar jij geen kennis over hebt. Voorwaar, het gehoor en het gezichtsvermogen en het hart: deze zullen allemaal daarover ondervraagd worden.”

“En zeg niet door middel van de leugen die jullie tongen beschrijven: “Dit is toegestaan en dit is verboden”, om (op deze manier) leugens over Allah te verzinnen. Voorwaar, degenen die leugens over Allah verzinnen zullen nooit succesvol zijn.”

02-05-2019, 10:29



Citaat door ShrifDjelQbilla:
Wat jij zegt klopt al helemaalt niet.
Wat een nonsens.

Vasten doe je alleen voor Allah.
Allah houdt veel van Vastenden Gelovigen


Moslim zijn zonder praktiseren is een Munafiq.

En de laatste zin klopt ook niet.
Ze heeft een Uitstekende Gedachtengoed.

Jij bent gewoon een Dwaal.
heb ik ergens gezegd dat jij vasten voor iemand anders doet dan voor ALLAH.

Degene die moslim munafiq durft te noemen doet gevaar uitspraak.

De laatste zin klopt helemaal wie niet bid wil niet zeggen dat hij geen moslim is maar degene die gebeden ontkent als verplichting is ongelovige.

Jij bent gewoon uit de bergen

http://https://m.youtube.com/watch?v=Pe74539vum0

02-05-2019, 10:30

Citaat door excuusmarokkaan:
Het slaat helemaal nergens op. Hoe kun jou nou taqwa zonder taqwa hebben?! Ik krijg heel vaak de wind van voren, als ik onderwijs dat het vasten zonder de gebeden niet geaccepteerd word. Ik draag er dan zogenaamd aan bij, dat mensen niet meer gaan vasten. Ik verricht gewoon mijn verplichting (nasie7a geven). Jij moet de ummah onderwijzen. Als moslims dan ook nog besluiten niet te gaan vasten, dan is dat hen eigen verantwoordelijkheid. Dat zegt meer over hen zwakke iman dan over mijn plicht.
Deze vraagt je wat door je uitspraak.

http://https://m.youtube.com/watch?v=Pe74539vum0

02-05-2019, 10:31

Citaat door nieuwsgierig_:
Mensen praten zonder kennis!

“En volg niet datgene waar jij geen kennis over hebt. Voorwaar, het gehoor en het gezichtsvermogen en het hart: deze zullen allemaal daarover ondervraagd worden.”

“En zeg niet door middel van de leugen die jullie tongen beschrijven: “Dit is toegestaan en dit is verboden”, om (op deze manier) leugens over Allah te verzinnen. Voorwaar, degenen die leugens over Allah verzinnen zullen nooit succesvol zijn.”



Aan wie is dit geadresseerd Nieuwsgierig.?

02-05-2019, 10:33

Citaat door Barghwata:
heb ik ergens gezegd dat jij vasten voor iemand anders doet dan voor ALLAH.

Degene die moslim munafiq durft te noemen doet gevaar uitspraak.

De laatste zin klopt helemaal wie niet bid wil niet zeggen dat hij geen moslim is maar degene die gebeden ontkent als verplichting is ongelovige.

Jij bent gewoon uit de bergen

http://https://m.youtube.com/watch?v=Pe74539vum0


Moslims die niet praktiseren zijn Moslims maar op ten duur Munafiqs.

Hoelang wil je het volhouden ik ben Moslim maar ik doe er niets mee.

02-05-2019, 10:37

Citaat door ShrifDjelQbilla:
Moslims die niet praktiseren zijn Moslims maar op ten duur Munafiqs.

Hoelang wil je het volhouden ik ben Moslim maar ik doe er niets mee.
jij hebt een zevende zintuig dat jij kan bepalen welke moslim munafiq kan worden. Zo lang je shada erkent ben je moslim zo lang je alle pilaren van de islam erkent en in gelooft ben je moslim.

02-05-2019, 10:43

Citaat door Barghwata:
jij hebt een zevende zintuig dat jij kan bepalen welke moslim munafiq kan worden. Zo lang je shada erkent ben je moslim zo lang je alle pilaren van de islam erkent en in gelooft ben je moslim.



Maar jij bent nu aan het draaien.

Je eerste citaat was:

Je behoort ook tot een moslim die niet bid.

Ja maar hoelang kan je dit volhouden.
Dit noem je Nifaq.

02-05-2019, 10:46

Citaat door ShrifDjelQbilla:
Maar jij bent nu aan het draaien.

Je eerste citaat was:

Je behoort ook tot een moslim die niet bid.

Ja maar hoelang kan je dit volhouden.
Dit noem je Nifaq.
ik draai nergens om het erkennen van het gebed dat het verplicht is in de islam maar het niet vericht dan ben je nog steeds moslim.

Er is tweede categorie als moslim die niet bid en vervolgens zegt het gebed is niet verplicht daarom bid ik niet dat is ongelovige.

Dus niet zo maar woorden van mij laten draaien

02-05-2019, 12:06

Citaat door ShrifDjelQbilla:
Aan wie is dit geadresseerd Nieuwsgierig.?
Naar jullie allemaal!

02-05-2019, 12:23


Vasten zonder de gebeden heeft weinig tot geen zin, maar het is toch erger dan niet vasten. Officieel vast je dan niet volgens geleerden.
Elke dag naar de fles grijpen is erger dan een slokje alcohol per week, maar offcieel drink je alcohol met een slokje per week.

02-05-2019, 13:50

Citaat door nieuwsgierig_:
Naar jullie allemaal!



Dan heb je het kennelijk niet begrepen.

02-05-2019, 14:16
Ik meld me af van deze tijdrovende en zinloze discussie

Pagina's : [1] 2