Bekijk volle/desktop versie : Waarom

06-03-2003, 15:18
Graag wil ik het volgende kwijt, ben sinds kort lid van dit forum. Lezend door de forums heen kom ik tot de conclusie dat de haat vanuit de Marokkaanse vrouwelijke kant jegens de mannelijke Marokkanen zeer groot is. Het lijkt wel of de mannen de oorzaak zijn van alle problemen die de dames ondervinden. Een aantal van die reacties hebben mij persoonlijk echt diep geraakt. Vandaar deze brief.
Het lijkt wel of alle vaders, broers, etc de grootste demonen zijn die op deze aarde rondlopen. Vooral tegenover de vader is dit zeer onrechtvaardig. Vergeet niet dat de vaders degenen zijn die op zeer jonge leeftijd huis en haard hebben achtergelaten, dit om ONS (jongens en meisjes) het leven te geven die wij nu hebben. Dus vergeet niet dat juist dit veel zegt over de eigenschap van de gemiddelde Marokkaanse man in Nederland. (hij zal er alles aan doen om zichzelf en zijn familie een betere leven te geven).

Geloof me hiermee wil ik absoluut niet zeggen dat alles “koek en ei” is, weet dondersgoed dat wij heel veel problemen hebben en dat we hieraan moeten werken in plaats van ze juist alleen maar te verergeren.

Om me heen kijkend ben ik ontzettend trots om de zoon te zijn van een Marokkaanse VROUW. Kijkend naar elke Marokkaanse zuster zie ik de schoonheid, trots en onafhankelijkheid die jullie uitstralen. En dit geeft me alleen maar meer hoop en een goed gevoel denkend aan de toekomst van onze kinderen.

Dames ik zou zeggen kijk niet alleen naar dat kleine groepje rotte appels die het voor ons verpest, maar kijk ook naar de groot groep mannen die het niet verdient om zo miskend en minacht te worden. Want hiermee misken je ook indirect je ROOTS en je afkomst.

En geloof me wij de Marokkaanse (moslim) mannen worden al genoeg door anderen neergestoken, dus jullie (dames) zouden juist de wonden moeten verbinden in plaats van nog meer steken toe te brengen.

En tot slot nog een citaat van een groot voorbeeld van me:

"Waar een man uiteindelijk op wordt beoordeeld is niet waar hij staat op momenten van comfort en gemak, maar waar hij staat in tijden van uitdaging en controverse."

Martin Luther King.

06-03-2003, 15:51

Ik ben het gedeeltelijk met je eens.
We moeten natuurlijk niet iedereen over 1 kam scheren.

Op welke soort meiden ben jij trots dan.....??

Laterzzzz.

06-03-2003, 16:25
Bintelmagreb ben benieuwd met welke gedeeltes je het niet mee eens bent.

Ben trots op alle meiden die ondanks alle problemen en obstakels toch zich een positie in de maatschappij weten te bematigen. Dus op alle zichzelf repecterende zelfstandig hardwerkend marokkaanse meiden die toch hun zelfrespect, trots en eer weten te behouden.

07-03-2003, 18:24
Salaam Warah matoela wabara katoe ....

Je hebt overal rotte appels tussen in elke ras of nationaliteit.De slechte jongen verpesten het voor de goede jongens.
Ik denk dat het meer opvalt als je iets hoort negatiefs over de jongen dan verschiet je ervan en zeker als je telkens er meerdere verhalen over hoort van andere.
De goede jongens die vallen niet op en zijn bezig met hun toekomst en de weg te volgen van Allah.
Wij marokkanen moeten meer positief tegen elkaar te zijn en niet elkaar gaan afkraken.Maar dat zie je hier niet of tewel zijn de meiden slecht en dan weer de jongens.
Elkaar beschuldigen en verwijten maken naar elkaar toe en zo schiet je nergens mee op.

09-03-2003, 22:38

En geloof me wij de Marokkaanse (moslim) mannen worden al genoeg door anderen neergestoken, dus jullie (dames) zouden juist de wonden moeten verbinden in plaats van nog meer steken toe te brengen.

We moeten elkaar inderdaad proberen beter te begrijpen, De jonge mannen de dames en de dames de jonge mannen.

10-03-2003, 15:38

Citaat:
Origineel gepost door Zazaro
Bintelmagreb ben benieuwd met welke gedeeltes je het niet mee eens bent.

Ben trots op alle meiden die ondanks alle problemen en obstakels toch zich een positie in de maatschappij weten te bematigen. Dus op alle zichzelf repecterende zelfstandig hardwerkend marokkaanse meiden die toch hun zelfrespect, trots en eer weten te behouden.
Deze delen niet:

Dat de haat jegens de maroc mannen zeer groot is, dat heb ik niet, althans niet dat ik er niet mee kan leven.

Grootste demonen...? nee mijn pa en broertje niet.

Ben absoluut niet onrechtvaardig t.o.v. mijn vader, mijn vader is eenchille gast die meningen deelt en veel zaken bespreekt, hij heeft mij ook nooit onrecht aangedaan. Mocht hij dat wel doen, dan vergeef ik het hem. Als ik hem maar geen onrecht aandoe.--> je weet rida elwalidein.

Verder heb ik wel een beetje medelijden met je jongeman.
Maar ja inna Allah ma3a asabierien.
Hoe dan ook hebben wij, de meiden van nu en de vrouwen van de toekomst insha-Allah, jullie nodig en jullie ons.

Thalla
ps sorry voor de iets late reactie.

10-03-2003, 20:13
Bintelmagreb, ben hartstikke blij dat jij en je mannelijke familieleden een goede verstandhouding hebben en het zo goed gaat tussen jullie, maar als ik kijk naar een aantal reacties van een aantal vrouwen dan is het toch te walgelijk om te constateren hoe ze over hun mannelijke landgenoten denken. Ze beredeneren precies zoals de meeste Nederlanders het beredeneren. Iedereen over één kam scheren.

En Bintelmagreb geloof me, je hoeft echt absoluut geen medelijden met me te hebben, want ik ben namelijk niet alleen figuurlijk neergestoken, maar ook letterlijk en alhamdoelilah ik leef nog.
Ik ben juiste één van die vele Marokkaanse jongemannen waaraan die “rotte appels” een voorbeeld aan kunnen nemen. Wij staan met beide voeten stevig in onze schoenen en weten precies waar we met onze leven heen willen.

Tot slot:

Wat doorgaat voor vrouwelijke intuïtie is vaak niets anders dan mannelijke doorzichtigheid.

George Jean Nathan, Amerikaans schrijver

11-03-2003, 09:38

Citaat:
Origineel gepost door Zazaro
Bintelmagreb, ben hartstikke blij dat jij en je mannelijke familieleden een goede verstandhouding hebben en het zo goed gaat tussen jullie, maar als ik kijk naar een aantal reacties van een aantal vrouwen dan is het toch te walgelijk om te constateren hoe ze over hun mannelijke landgenoten denken. Ze beredeneren precies zoals de meeste Nederlanders het beredeneren. Iedereen over één kam scheren.

En Bintelmagreb geloof me, je hoeft echt absoluut geen medelijden met me te hebben, want ik ben namelijk niet alleen figuurlijk neergestoken, maar ook letterlijk en alhamdoelilah ik leef nog.
Ik ben juiste één van die vele Marokkaanse jongemannen waaraan die “rotte appels” een voorbeeld aan kunnen nemen. Wij staan met beide voeten stevig in onze schoenen en weten precies waar we met onze leven heen willen.

Tot slot:

Wat doorgaat voor vrouwelijke intuïtie is vaak niets anders dan mannelijke doorzichtigheid.

George Jean Nathan, Amerikaans schrijver
Ben trots op je en oke, bij deze heb ik geen medelijden met je.
Letterlijk neergestoken..?
Hoe bedoel je dat....?
Ik bedoel ben je echt wel eens neergestoken? en waarom dan?

Blijf vooral stevig staan en je zal niet weg waaien.

Thalla
BintElmagreb.