Bekijk volle/desktop versie : Huis kopen en verhuren ( nederland of belgie?



28-04-2019, 20:15
Heey mensjes,

Ik heb een zakcentje gespaard en wil hier graag een huis mee kopen om die vervolgens te verhuren.
Nu is het zo dat ik helaas momenteel onwetend bent op die vlak. Zijn er hier personen die ervaringen in huisverhuur hebben? ( geen marokko)!



Ik begin gelijk met de belangrijkste vraag?
Qua belasting voor huisverhuur waar ben je beter uit, is het in belgie of toch Nederland

Vergunning?
Ik heb begrepen dat gemeenten de laatste tijd moeilijk doen met het verstrekken voor huisverhuur vergunning en dat het best prijzig is klopt dat?

28-04-2019, 22:30


Nederland, niets belasting gewoon AirBNB verhuren, verhuur app heb je ook geen vergunning nodig. Kan je lekker belastingontwijken. Is legaal en makkelijkste manier van verhuur. Mocht je het via normale weg willen doen, ga je belasting afdragen in box e over 70% van huurinkomsten.

28-04-2019, 22:30
Box 3 excuses

29-04-2019, 11:28

Citaat door badr21:
Nederland, niets belasting gewoon AirBNB verhuren, verhuur app heb je ook geen vergunning nodig. Kan je lekker belastingontwijken. Is legaal en makkelijkste manier van verhuur. Mocht je het via normale weg willen doen, ga je belasting afdragen in box e over 70% van huurinkomsten.
ik las ergens dat het alleen voor korte tijdsbestek is, wanneer je bijvoorbeeld op vakantie gaat en even een zakcentje wilt verdienen. In mijn geval is het zo dat ik het langdurig wil verhuren omdat ik daar niet in ga wonen. Is airbnb nog steeds de juiste keuze?

29-04-2019, 12:34


Tijdsbestek is 3 maanden max, een simpel trucje: 1 dagje niet verhuren en weer opnieuw 3 maanden en dan herhalen

12-05-2019, 02:28
Investeer in een SP500 ETF. Veel beter.
Verhuren is te risicovol in Nederland. Huurders worden (te) goed beschermd.

12-05-2019, 11:44

Citaat door PresAlen3.:
Investeer in een SP500 ETF. Veel beter.
Verhuren is te risicovol in Nederland. Huurders worden (te) goed beschermd.
ahaha die naam is me al te moeilijk

18-05-2019, 04:06

Citaat door Soprano0:
Heey mensjes,

Ik heb een zakcentje gespaard en wil hier graag een huis mee kopen om die vervolgens te verhuren.
Nu is het zo dat ik helaas momenteel onwetend bent op die vlak. Zijn er hier personen die ervaringen in huisverhuur hebben? ( geen marokko)!



Ik begin gelijk met de belangrijkste vraag?
Qua belasting voor huisverhuur waar ben je beter uit, is het in belgie of toch Nederland

Vergunning?
Ik heb begrepen dat gemeenten de laatste tijd moeilijk doen met het verstrekken voor huisverhuur vergunning en dat het best prijzig is klopt dat?
Heb je nog informatie nodig?

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

21-05-2019, 15:19

Citaat door olifantje:
Heb je nog informatie nodig?

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
ja helaas nog wel ahaha

24-05-2019, 02:31

Citaat door Soprano0:
ja helaas nog wel ahaha
Wat wil je weten?

Je hebt 3 soorten aankopen.

Openbare veiling
Via immokantoor
Uit de hand te koop.

Enkel 1e aankoop betaal je veel registratie. De 2e andere is nu een beschrijf (notariskosten en dergelijke) op 7% van de totale aankoopprijs.

Een opbrengsteigendom is een goede investering en met name als je kijkt naar een handelpand met appartementen.

In principe betaald de huuropbrengst je lening en hou je zelfs over.

De woningsector staat momenteel scherp. Mensen verkopen met een makkelijke winstmarge van ongeveer 60.000 euro op een 4jaar tijd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

24-05-2019, 02:33
Je hebt geen vergunning nodig om te verhuren.

De woning moet wel bewoonbaar zijn.

Tot 5.000 euro ben je vrij van belasting. Indien je verhuurt met geregistreerde huurcontracten gaan ze dit na, zijn ze niet geregistreerd dan ben je zo vrij als iets.

Veel succes

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk