Bekijk volle/desktop versie : Een vrouw die geen geld heeft gespaard.



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17

28-04-2019, 07:18
Is voor mij een dikke no-go. Dat wil zeggen dat je al die jaren onverantwoordelijk met geld bent omgegaan.

Minimaal 15.000 euro zou je moeten kunnen sparen.

28-04-2019, 08:40



Citaat door Zuckie:
Is voor mij een dikke no-go. Dat wil zeggen dat je al die jaren onverantwoordelijk met geld bent omgegaan.

Minimaal 15.000 euro zou je moeten kunnen sparen.
Hangt ervan af hoe lang ze al werkt. Als ze nog studeert of pas net werkt dan is dat niet echt haalbaar, maar kan ze evenwel een verantwoordelijke vrouw zijn. En natuurlijk hangt het ook af van wat voor baan ze heeft, niet elk loon is een goudmijn.

28-04-2019, 09:21
Vind niet meer dan normaal dat de partner je bankgegevens kent.
We leven in een tijd dat vrouwen ook inkomen derven, arme man die voor alles zelf moet opdraaien.
Werkt ze niet, vind ik het zelfs nog normaal dat men het van elkaar weet, dat de man dan meer financiële verantwoordelijkheid op zich neemt is niet meer dan normaal.
Sparen leer je van huis uit.

28-04-2019, 09:26

Citaat door siPure:
Vind niet meer dan normaal dat de partner je bankgegevens kent.
We leven in een tijd dat vrouwen ook inkomen derven, arme man die voor alles zelf moet opdraaien.
Werkt ze niet, vind ik het zelfs nog normaal dat men het van elkaar weet, dat de man dan meer financiële verantwoordelijkheid op zich neemt is niet meer dan normaal.
Sparen leer je van huis uit.
Ja klopt, een vrouw kan ook gewoon financieel bijdragen als ze daar toe in staat is. Is heel normaal.

28-04-2019, 09:29



Citaat door noot:
Ben het niet eens dat je elkaars bankgegevens moet kennen. Zolang alles bestaalt wordt hoeft het niet. Schulden weer wel. En vrouwen horen niet mee te betalen (tenzij een man ziek wordt of zijn baan tijdelijk kwijt raakt) vind ik.
Dus het ongezond financieel plaatje deel je maar niet het gezonde?

28-04-2019, 09:30

Citaat door vlinderA:
Ja klopt, een vrouw kan ook gewoon financieel bijdragen als ze daar toe in staat is. Is heel normaal.
Inderdaad, je leeft met 2.

28-04-2019, 09:37

Citaat door siPure:
Inderdaad, je leeft met 2.
Ja tis geven en nemen. Dat doe je toch met liefde voor je man lijkt mij...

28-04-2019, 09:48

Citaat door noot:
Betalen voor een man heeft niks met liefde of geven en nemen te maken. Gehoorzaamheid en je vrouwelijke taken nakomen en hem respecteren is voldoende. Mannen zijn op de wereld gezet om leiders en beschermers te zijn. Dat gedoe van mee betalen is door de ‘morderne’ tijd ontstaan. Laat mannen mannen zijn.
Als je niet met de moderne tijd mee wilt doen, dan moet je zelf als vrouw ook niet werken binnen het huwelijk. Da's namelijk ook iets van de moderne tijd.

28-04-2019, 09:50

Citaat door vlinderA:
Als je niet met de moderne tijd mee wilt doen, dan moet je zelf als vrouw ook niet werken binnen het huwelijk. Da's namelijk ook iets van de moderne tijd.
Klopt.

28-04-2019, 09:52

Citaat door vlinderA:
Als je niet met de moderne tijd mee wilt doen, dan moet je zelf als vrouw ook niet werken binnen het huwelijk. Da's namelijk ook iets van de moderne tijd.
mee eens

28-04-2019, 09:56

Citaat door noot:
Onzin. De vrouw van de profeet vrede zij met hem werkte ook.
Ja maar tegenwoordig zijn veel vrouwen meer met hun carrière bezig dan met hun kids en man. En dan willen ze het vervolgens ook nog alleen uitgeven aan shoppen, etentjes, dure tassen enz. Inplaats van het dan te delen of aan belangrijke dingen uit te geven...

28-04-2019, 09:57
Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Ik vind dat je als vrouw zijnde zeker moet kunnen sparen, maar dat is niet het enige waaraan je kan zien of zij wel degelijk financiële vaardigheden heeft. De vraag is meer: heeft zij grip op haar eigen situatie? Kan zij rondkomen met het inkomen dat ze heeft, maakt ze geen onnodige uitgaven (of zelfs schulden) en in hoeverre heeft zij ook kostgeld gegeven aan haar ouders (zo leer je ook omgaan met geld). Als zij een klein budget heeft, maar ze woont bijvoorbeeld op zichzelf of ze draait veel op voor de kosten thuis dan is het normaal dat zij geen bedragen opzij heeft kunnen zetten. Maar verdient zij redelijk en ze gaat onverantwoordelijk om met haar geld, dan is het de vraag waar dat gedrag vandaan komt (nooit geleerd van ouders? Verslaving? Geen overzicht hebben op wat in en uit komt? Te gul naar anderen toe?)

28-04-2019, 09:58



Citaat door noot:
Nee. Maar iedereen hoort te weten of de ander schulden heeft. Voor de rest heb ik als vrouw geen behoefte om de bankzaken van mijn man in te zien zolang hij alles betaalt en geen schulden heeft. Andersom krijgt hij het bij mij ook niet te zien. Het enige wat we gaan delen is het spaargedeelte. Als gezin en apart voor de toekomst van de kinderen. Ben ook een grote voorstander van aantal aparte rekeningen en zeker geen gezamenlijke rekenkngen
Voor mij mag hij best een eigen rekening hebben, maar waarom moet het een geheim zijn wat erop staat?

28-04-2019, 10:11

Citaat door noot:
Ik ben het wel eens met je over onrealistische dingen eisen zoals merk tassen en andere belachelijke dingen van een man. Dat is namelijk geen verplichting. Het is natuurlijk leuk om dat te krijgen van je man als hij het zich kan veroorloven. Maar het is jammer dat vrouwen hun waarde niet kennen en mannelijke taken op zich nemen. Je krijgt enorm veel respect voor je man als hij zorg draait voor je. En geloof me MANNEN WILLEN DAT!
Het gaat niet over het onderhouden van je man, maar een vrouw kan best een kleiner deel bijdragen als ze daar toe in staat is (zeker zolang je nog geen kids hebt en dus kunt werken zonder hun te verwaarlozen) en hij kan gewoon werken voor het grotere deel. Als er kids komen, dan kan een vrouw alsnog stoppen met werken als dat financieel haalbaar is, afhankelijk van het inkomen van de man.

28-04-2019, 10:18
P.s. ik heb niet minder respect voor mijn man als ik bijdraag. Hij is er ook niet minder man om. (Mijn ooit-man dan) (is dat een woord? )

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17