Bekijk volle/desktop versie : Vernederaarster en martelpraktisant Sabrina Harman krijgt slecht 6 maandjes



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

18-05-2005, 08:49
Zes maanden cel voor 'Abu Ghraib'
Uitgegeven: 18 mei 2005 07:44

FORT HOOD - Een Amerikaanse militaire jury heeft reserviste Sabrina Harman (27) dinsdag (plaatselijke tijd) veroordeeld tot zes maanden cel voor haar rol bij de vernedering en marteling van Irakezen in de beruchte Abu Ghraib-gevangenis.



De aanklagers hadden drie jaar cel geëist. Harman had maximaal 5,5 jaar cel kunnen krijgen. Zij krijgt eveneens oneervol ontslag uit het leger. De voormalige serveerster in een pizzeria was onder meer betrokken bij het gedwongen opeenstapelen van naakte Irakezen. Maandag al was Harman schuldig bevonden; er moest alleen nog een strafmaat worden bepaald.


Naakte gevangenen
Harman had geposeerd voor een foto met de piramide van naakte Iraakse gevangenen. Ook was zij betrokken bij een incident waarbij een geblinddoekte Irakees werd verbonden met elektrische bedrading. Hem werd verteld dat hij zou worden geëlektrocuteerd als hij van een kist zou stappen waarop hij stond.

Het gaat om het tweede proces om de mishandeling van Iraakse gevangenen in Abu Ghraib. In januari was Charles Graner veroordeeld tot tien jaar cel.

Mishandelingen
Harmans verdediging had nog geprobeerd haar vrij te pleiten door een brief voor te leggen die de reserviste aan een vriendin in de VS had geschreven. Daarin had Harman beweerd dat zij alleen maar doorging met de mishandelingen om die te documenteren. "De enige reden waarom ik daar wil zijn, is om de beelden te krijgen die bewijzen dat de VS niet zijn wat zij denken te zijn", aldus de brief van Harman aan haar vriendin Kelly Bryant.

Harman schrijft de situatie in Abu Ghraib 'verschrikkelijk' te vinden en vreest voor de gevolgen van de vernederingen: "Deze mensen zijn onze toekomstige terroristen."

Evenals andere bewakers onder de Abu Ghraib-verdachten had ook Harman gezegd dat zij door de militaire geheime dienst onder druk was gezet. Zij moest de gedetineerde Irakezen murw maken vóór de ondervragingen door de Amerikaanse agenten. Volgens haar gold de volgende regel: "Slaap, eten, kleren, matrassen, sigaretten zijn allemaal privileges en worden uitgedeeld voor ontvangen informatie."

18-05-2005, 08:54


Ze krijgt dus straf omdat ze aan wilde tonen waar de VS mee bezig was als ik het zo goed lees?

18-05-2005, 09:06

Citaat door DonAgewan:
Ze krijgt dus straf omdat ze aan wilde tonen waar de VS mee bezig was als ik het zo goed lees?
Ik snap het ook niet zo

"veroordeeld tot zes maanden cel voor haar rol bij de vernedering en marteling van Irakezen in de beruchte Abu Ghraib-gevangenis"

"De enige reden waarom ik daar wil zijn, is om de beelden te krijgen die bewijzen dat de VS niet zijn wat zij denken te zijn"

"Deze mensen zijn onze toekomstige terroristen." waren het geen terorristen, toen ze opgepakt werden?

18-05-2005, 10:50
6 maanden het is echt niet te geloven...

maar deze persoon krijgt haar straf nog wel Inshallah...

18-05-2005, 11:07



Citaat door no_brains:
Ik snap het ook niet zo

"veroordeeld tot zes maanden cel voor haar rol bij de vernedering en marteling van Irakezen in de beruchte Abu Ghraib-gevangenis"

"De enige reden waarom ik daar wil zijn, is om de beelden te krijgen die bewijzen dat de VS niet zijn wat zij denken te zijn"

"Deze mensen zijn onze toekomstige terroristen." waren het geen terorristen, toen ze opgepakt werden?
Dit hypocriete secreet bedoelt dat deze mensen door de behandeling zo'n haat tegen alles wat Amerika is zullen ontwikkelen dat ze zich tot het terrorisme zullen wenden.

Voor het feit dat ze er zo tegen was, staat ze wel erg vrolijk op de foto's. Ik hoop dat dat secreet dezelfde behandeling te wachten staat tijdens haar detentie.


18-05-2005, 11:21
Dit verhaal en deze uitspraak krijgt nog een staartje, hier klopt niks van, ze moet echt een paar jaar krijgen en haar man nog veel meer...

Maar dit is de eerste keer dat ik haar achternaam zo confronterend goed lees, ze is dus van de Joodse etniciteit en ze was een laag opgeleide reservist die gemotiveerd werd om moslims te martelen door haar leiders , en dit zinnetje doet me echt afvragen waarom ze gevangenen mocht verhoren "De voormalige serveerster in een pizzeria was onder meer betrokken bij het gedwongen opeenstapelen van naakte Irakezen. "

Ben benieuwd wa Al-Jazeera hierover gaat zeggen.

18-05-2005, 12:06
http://www.cnn.com/2005/LAW/05/17/prisoner.abuse.ap/index.html

Dit is wat CNN hierover meld

ze wisten het goed te verbergen...

CNN heeft andere onderwerpen zoals de interviews over het olie voor voedsel schandaal van VN, alleen heeft de verdachte engelsman de amerikaanse ondervragers (senatoren) beschuldigd, en zichzelf vrijgepleit...

CNN weet er een interessante draai aan te geven, ze hadden wel een eerlijke uitzending op TV, maar in hun schrijven kiezen uiteraard voor propaganda voor VS.

18-05-2005, 12:45
Ik vind de straffen die ze krijgen belachelijk laag.

Dat die monsters niet in Den Haag berecht zijn dat stuit mij ontzettend tegen de borst.

Het is ECHT tegen het absurde af. Sinds ik dat Netwerk had gezien met de uitzending over Guantanamo Bay ben ik echt in alle staten wat martelpraktijken betreft. Dit zijn geen mensen, dit zijn monsters. Levenslang! Dat verdienen ze.

18-05-2005, 12:49
6maanden is erg laag.Ze had 30jaar moeten krijgen..de doos!!

18-05-2005, 13:14
deze wereld draaitr door.. wat die mensen hebben gedaan in abu graib is precies hetzelfde wat de holocaust beschrijft.. 5 mei zag je Bush die mensen herdenken.. terwijl hij zn militaire gewoon hetzelfde laat doen.. de hond!!..

Ewa Kolshi fie jed Allah.. ze zullen nog worden vernederd Yoem el Qiyamma

18-05-2005, 13:24

Citaat door Torke:
IK heb nog geen Amerikaan,iemands hoofd levend zien afsnijden
wil jij zeggen dat je aanwezig bent bij elke amerikaan op elk tijdstip..

Dr gebeuren ook dingen die w ij niet zien..

En de vernedering die de Amerikanen hebben aangebracht is minstens zo erg als onthoofding.. ze hebben hun menselijkheid eruit gehaald..

18-05-2005, 13:29

Citaat door Torke:
IK heb nog geen Amerikaan,iemands hoofd levend zien afsnijden

Deden ze dit dan ook tijdens de holocaust? Dat is nieuw.

Overigens is marteling vele malen erger dan iemand een enkeltje dood insturen.

18-05-2005, 13:32



Citaat door Torke:
Ze hebben vernedert,dat is juist, maar onthoofden is moord.Dus geen vergelijking
Het is erger dan moord.. want je leeft je hele leven met een trauma dan kan je beter dood gaan.. het heeft geen zin om een leven te lijden met constante herinneringen en terugblikken aan die momenten!!

en je hoeft niet steeds zo kwaad te kijken want ik heb hier niet over JOU maar over DIE AMERIKANEN die dat op hun geweten hebben..

18-05-2005, 13:33
Militairen horen de burgerbevolking te beschermen en het goede voorbeeld te geven.Dat is er op de foto in ieder geval niet aan af te zien.

18-05-2005, 13:35
wij keuren saddam ook niet goed!! hij is geen haarbeter dan die Amerikanen..als hij daadwerkelijk dat soort dingen doet.. dan krijgt ook hij zijn straf in het h iernamaals..

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6