Bekijk volle/desktop versie : Mag Een Moslim In Een Niet Islamitich Land Gaan Wonen????/////



Pagina's : [1] 2

06-03-2003, 14:04
SALAAMOALAIKOM WA RAHMATOU ALLAHI WA BARAKATOUH

DE ISLAM GELEERDEN HEBBEN ALTIJD GEWAARSCHUWD OM NIET IN EEN NIET ISLAMITISCH LAND TE WONEN

STERKER NOG :TALLOZE AHADIETH VAN DE PROFEET DIE ER NAAR VERWEZEN WORDEN ONDERANDEREE MOCHRIK EN DE MOEMEN WORDT HUN LICHT NIET GEZIEN .
WAAROM NIET ,OMDAT DE OMGEVING EEN BELANGERIJKE ROL SPEELT VOOR DE MOSLIM IS ZO KAN JE ZIEN HOEVEEL BROEDERS EN ZUSTERS IN DE ISLAM WEGGESMOLTEN ZIJN INDEZE SAMENLEVING
DAT ALLES TOEGESTAAN IS EN NA 11 SEPTEMBER KWAMEN DE MEESTE ZEGGEN:OOH DIE GELEERDEN HADDEN TOCH GELIJK ,

EN DE PROFEET :VREDE ZIJ MET HEM HEEFT GEZEGD :IK BEN NIET VERANTWOORDELIJK VOOR DEGENE DIE HEEFT GEWOOND MIDDEN IN DE KOFAAR .

JE MOET EEN GELEERDE ZIJN OM STEVIG IN JE SCHOENEN TE STAAN ZODAT JE OVERAL EEN ANTWOORD OP KAN GEVEN EN GELEERDE BEDOEL IK ER MEE DE AQIEDA TE BEHEERSEN ZODAT JE NIET VERDWAALD WORDT DIT ZEG IK NA DAT IK VEEL BROEDERS DIE IK KEN DE HELE KORAN UIT HUN HOOFD KENNEN EN VAN DE ISLAM WISTEN ZIJN NU AL WEG GESMOLTEN WALAHAWLA WALA QOWATA ILA BILLAH .
OP Z,N MINST MOETEN WE ONZE INTENTIE VERANDREN VOOR DAWA HOEVEEL MOITE HEBBEN WE GEDAAN OM ONZE MEDE MENS HIER IN NEDERLAND OP DE MANIEREN VAN DE ISLAM TE ATENDEREN OF STRKER NOG ONZE MEDE BROEDERS IN DE ISLAM WAAR ZIJN ZE NOU????????
IK GEEF HIER EEN VOORBEELD VAN DE Eerste indonesiers die hier kwamen waar zijn hun kinderen als je sommige indonesiers nu vraagt bent u moslim dan antwoord hij er op:mijn opa was moslim ik niet ,
zeg nou is eerlijk zie je dat nu dat het ook niet gebeurt bij onze mede moslims hier .
moge allah swt ons en onze mede moslims naar het goede leiden

allahoma ameeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen

06-03-2003, 14:15


Salaam broeder

Van wat ik erover heb gelezen is dat het alleen mag om niet-moslims uit te nodigen tot de Islam, dus info te geven (dus een geleerde) of als het iets medisch is, dus bijv. een operatie die uitgevoerd moet worden ofzo...
Dit is iets waar ik ook heel veel over nadenk de laatste tijd

Salaam Alaikoem

06-03-2003, 14:42
maar daar gaat het om de intentie dat wij hier hebben is niet voor de dawa maar voor de MONNY.

06-03-2003, 14:43
Maar waar is dan nog een Moslimland?????

06-03-2003, 15:07


aard is voor iedereen, aard is gemaakt door allah.
je bent verplicht om van een land weg te gaan als het daar verboden om je geloof te praktesiren

06-03-2003, 15:16
een echt islamitisch land bestaat inderdaad niet maar wel van oorsprong en de volk is een moslim en de regering zegt dat ze de islam als de einige godsdienst handhaven.

07-03-2003, 10:37
We zien dat de moslims door het westen worden beinvloed. Tot een reden na zou ik je misschien gelijk geven en zouden we allemaal moeten terugkeren naar een moslimland als die nog bestaat? Maar we moeten niet vergeten dat door onze komst naar het westen etc dat wij de Islam hebben kunnen verspreiden en dat er steeds meer mensen zijn die zich ELHAMDOELILAH bekeren tot de ISlam. en dat is dus iets waar we trots op moeten zijn! Wa ALAHO AHLAM

07-03-2003, 10:54
Ik ben benieuwd hoeveel er nu gaan vertrekken, ik alleszins niet.

07-03-2003, 11:09
waarom niet onze landen zijn goed maar wij moeten terug gaan naar allah en berouw tonen.

07-03-2003, 11:17
Salaam Alaikoem,

had ik maar de moed en de kracht om te zeggen ik laat alles achter me en ga terug, naar het land waar je de gebedsomroep hoort.....waar je de haan iedere ochtend hoort kraaien...gewoon het land, waar iedereen hetzelfde geloof deelt....het land waar ik vandaan kom, het land waar ik ook insjaAllah begraven wil worden...
Had ik maar de moed, maar ja dan denk ik weer iedereen is hier, mijn ouders, mijn familie,....waarvan zou ik moeten leven?


Salaam Alaikoem

07-03-2003, 11:18
ALs je een land hebt wat van oorsprong islamitisch is, de regering zegt dat hij regeert volgens de islam, je hebt meer moslims om je heen dan kafers... dan is het een islamitisch land!!!
Marokko, Algerije, Eypte, Libie, Saoedie-Arabie, Imaraten, Jemen, Urdu, Tunesie, en ga maar door........... GENOEGGGGGGGGGG landen om HIDJRA NAAR TE MAKEN!!!!!!!!

EL GOEROEEEEEEEEEEESSSSSSSSJZZZZZZZZZZ men hedek el biled el kofaar.............. SUBHANALLAH.... en dan zeggen mensen dat er geen islamitische landen meer zijn.... een land waar je 5 keer per dag de ad'aan hoort, waar de moskee op nummer een staat, subhanallah, wakker worden met de ad'aan, en dan zeg je dat het niet islamitisch is?

07-03-2003, 11:19
INSHALLAH ZO SNEEEEEEEEEELLLLLLLLLLLLLLLLL mogelijk ben ik weg hier, als het aan mij lag was ik alllanggggggggg weg, maar ewa ja, eerst trouwen inshallah en dan weg weg weg weg weg.....
INSHALLAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

Yarabie Emiennnnnnnnnnnn

07-03-2003, 12:09



Citaat:
Origineel gepost door maimoun
a
hahahahhahahah spraakzaam vandaag.....

07-03-2003, 12:23

Citaat:
Origineel gepost door oegtah
IK vind dat je hier je geloof nog beter kunt praktiseren dan in sommige 'so called' islamitische landen. Daar kom je echt niet aan de bak met je hijaab. En als je de islam precies probeert te volgen, ben je een extremist en word je in de gevangenis gestopt....

Ik blijf lekker hier (voorlopig)
Dus je blijft liever hier, ook al weet je dat het haraam is om hier te wonen??? En wat jij zegt dat als je het goed wil praktiseren dat je in de bak wordt gegooid??? Ik weet niet waar jij woont in marokko hoor, maar dat alles is hamdoellilah grotendeels VERLEDEN TIJD....
Subhanallah in marokko zijn er mashallah steeds meer mannen met baarden te vinden en steeds meer vrouwen met niqab, en ze zijn vrij en NIET in de cel en genoeg hebben er een baan...!!!

En je zegt dat je HIER WEL aan de BAK komt met EEN HIJAAB???
DUS NIETTTTTTTTTTTTT, tenminste het ligt er ook aan wat voor werk en in welke omgeving.....

Ik zit nog op school ( jammergenoeg, maar ok )
En ze zeuren NU al dat ik over een jaar zeker GEEN Stage zal vinden, dat het heel moeilijk zal zijn, omdat ik mensen ZEHMA afschrik....???!!!
Laat staat dat ik een baan ga vinden ( niet dat ik zoek hoor hamdoellilah niet )
Maar in Nederland is de Hijaab tegenwoordig een afschrikking voor de meeste mensen... En dat heb ik het over de HIJAAAAAAABBBBB, niet het modedoekje dat tegenwoordig veel wordt gedragen, een HIJAAB over de schouders, over de borsten, geen nek, geen oren....
En wat het nog erger maakt, is als je zwart draagt ( wat de vrouwen van de profeet saws droegen, zwart is de beste kleur, de vrouwen van de profeet saws werden met kraaien vergeleken....)

Dus met een echte HIJAAB EN ZWART denk je dat je HIER wel aan de bak komt??? subhanallah...
Niet waar ik vandaan kom iniedergeval...

Salaam ALiekoem
Hind

11-03-2003, 14:59
Marokko, Algerije, Eypte, Libie, Saoedie-Arabie, Imaraten, Jemen, Urdu, Tunesie, en ga maar door........... GENOEGGGGGGGGGG landen om HIDJRA NAAR TE MAKEN!!!!!!!!

Tunesie kun je geen islamitisch land noemen want daar mag je geen hoofdoek dragen en ook geen baard doe je dat wel dan wordt je in een gevangenis gestopt of gedood met zweepslagen etc!

Pagina's : [1] 2