Bekijk volle/desktop versie : Spanningen tussen allochtonen en autochtonen nemen toe



29-03-2019, 05:03
Spanningen tussen allochtonen en autochtonen nemen toe

DEN HAAG - Nederlanders zien vooral oplopende spanningen en conflicten tussen allochtonen en autochtonen. Volgens het Sociaal en Cultureel Planbureau springen deze spanningen eruit in vergelijking met andere groepen in Nederland. „Nederland valt hiermee op in de Europa”, aldus de onderzoekers.

Driekwart van de Nederlanders denkt dat de meningsverschillen over maatschappelijke kwesties, zoals immigratie/integratie en het klimaat, in ons land toenemen. Dat constateert het SCP in de jongste peiling van de stemming onder de bevolking.

De meningsverschillen nemen volgens veel Nederlanders vooral toe door internet en sociale media. Maar ook traditionele media, zoals radio, kranten en tv, vergroten volgens hen tegenstellingen tussen mensen.

De grootste tegenstelling zien Nederlanders tussen arme en rijke mensen. Daarop volgen tegenstellingen tussen hoger- en lageropgeleiden, tussen allochtonen en autochtonen en tussen werkenden en werklozen.

Het SCP stelt ook vast dat Nederlanders somberder zijn geworden over de economie. De stijgende kosten van het levensonderhoud, zoals de gezondheidszorg, energie en woningen, worden als belangrijkste reden genoemd.

De sombere peilingen staan op gespannen voet met onderzoeken die het CBS eerder deze week naar buiten bracht die uitwezen dat Nederlanders tot één van de meest gelukkige volken ter wereld behoren.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3364812/spanningen-tussen-allochtonen-en-autochtonen-nemen-toe
Citaat:

Citaat:

29-03-2019, 06:36


Laat zoveel mogelijk autochtoonse dames in het huwelijksbootje treden met b.v. antillianen surinamers en sub Afrikanen zo heb je een COCK TAIL aan mix huwelijken die ervoor zorgen dat de spanningen tussen nederlanders en buitenlanders overgaan naar spannende avontuurtjes

29-03-2019, 13:38
Autochtonen zijn bang dat mensen uit een ander land hun gaan behandelen zoals hun eigen voorouders anderen landen hebben behandeld.

Bang dat het blanke ras uitgeroeit word door het mixen en men niet meer onder de indruk is van de Hollandse racistische cultuur en geschiedenis.

29-03-2019, 14:40
Een paar uur geleden hoorden Nederlanders we nog bij the happy few..

29-03-2019, 14:48



Citaat door Convicted:
Autochtonen zijn bang dat mensen uit een ander land hun gaan behandelen zoals hun eigen voorouders anderen landen hebben behandeld.



Bang dat het blanke ras uitgeroeit word door het mixen en men niet meer onder de indruk is van de Hollandse racistische cultuur en geschiedenis.
Je zei..
http://https://www.volkskrant.nl/mensen/aantal-gemengde-relaties-neemt-toe-tot-een-op-de-zes~b5d17cc6/

Let jij nu maar op je eigen "groep".

29-03-2019, 15:06

Citaat door Convicted:
Autochtonen zijn bang dat mensen uit een ander land hun gaan behandelen zoals hun eigen voorouders anderen landen hebben behandeld.

Bang dat het blanke ras uitgeroeit word door het mixen en men niet meer onder de indruk is van de Hollandse racistische cultuur en geschiedenis.
Je bedoelt zo als honderden jaren Arabieren/Imazighen en Turken die Zuid-Europa en Oost-Europa hebben onderdrukt en als tweederangsburgers hebben behandeld?
devşirme-systeem b.v.

29-03-2019, 15:29
Voor mij zit het best wel goed. Laatste ervaring was bij het sollicteren en de man tegenover me zei, wij kennen het woordje buitenlander niet. Dus alhamdolilah

29-03-2019, 16:00
Dat is die politiek correcte onzin. Ontkennen of eufemistische kreten.

Natuurlijk kent iedereen het woord buitenlander.
Alleen moet men het in de juiste omstandigheden gebruiken.
Mensen met wortels elders die hier legaal wonen, vaak al generaties zijn geen buitenlanders.

29-03-2019, 16:02

Citaat door Edge:
Voor mij zit het best wel goed. Laatste ervaring was bij het sollicteren en de man tegenover me zei, wij kennen het woordje buitenlander niet. Dus alhamdolilah
Dat zijn mensen met een goud hart. Iemand dat zegt je afkomst kan me niks schelen zolang je kwaliteit levert dan ben je een onderdeel van ons team.

29-03-2019, 16:05

Citaat door Convicted:
Dat zijn mensen met een goud hart. Iemand dat zegt je afkomst kan me niks schelen zolang je kwaliteit levert dan ben je een onderdeel van ons team.
Klopt. Die zijn er wel genoeg.

Die low key racistische mafkezen moet je ook niet al te veel aandacht geven. Is het goed bedoeld dan zien ze het als een zwakte, reken je ze af voor hun praktijken dan zullen ze op den dure christchurch achtige ideeen laten voeden in hun hoofd. Gewoon negeren