Bekijk volle/desktop versie : Huwlijkspartner uit Marokko



Pagina's : [1] 2

17-05-2005, 20:37
a salam aleikoem,

Ik heb een vraagje voor de dames die met iemand uit Marokko zijn getrouwd. Wat zijn jullie ervaringen? Voor- en nadelen, hoe hebben jullie het gedaan met school etc. Waren er geen grote botsingen qua opvattingen? Hoop gauw reacties van jullie te ontvangen..

aleikoem salam

17-05-2005, 20:54


salaam alaikoem meid, ik ken veel meiden die uit marokko zijn getrouwd en ze zijn echt allemaal stuk voor stuk gelukkig, tuurlijk heeft het zijn voor en nadelen maar he het maakt niet uit of je nou van hier of daar trouwt, het heeft allemaal te maken met die persoon zelf!

17-05-2005, 21:06

Citaat door nesima83:
a salam aleikoem,

Ik heb een vraagje voor de dames die met iemand uit Marokko zijn getrouwd. Wat zijn jullie ervaringen? Voor- en nadelen, hoe hebben jullie het gedaan met school etc. Waren er geen grote botsingen qua opvattingen? Hoop gauw reacties van jullie te ontvangen..

aleikoem salam
Hoi meid, ik ben zelf 2 jaar terug met iemand uit marokko getrouwd, en het gaat nog steeds super , ik dacht eerst ook dat het moeilijk zou gaan, maar in tegendeel, ik hoef nergens met me man mee te gaan, hij red zich prima en doet heel goed zijn best ook op school en de comminicatie met de nederlanders gaat ook . Wel is me man nu voor zijn verplichte jaar klaar, maar hij wil zelf nu heel graag doorgaan met school dat doet hij ook nu. En botsingen heb ik hamdoulillah nog niet meegemaakt, als je een praktiserende moslimman hebt zal hij heus wel weten hoe hij om moet gaan in een huwelijk met zijn vrouw.

Slechte ervaringen heb ik dus nog niet.

18-05-2005, 14:31

Citaat door Atlas_Gebergte:
Hoi meid, ik ben zelf 2 jaar terug met iemand uit marokko getrouwd, en het gaat nog steeds super , ik dacht eerst ook dat het moeilijk zou gaan, maar in tegendeel, ik hoef nergens met me man mee te gaan, hij red zich prima en doet heel goed zijn best ook op school en de comminicatie met de nederlanders gaat ook . Wel is me man nu voor zijn verplichte jaar klaar, maar hij wil zelf nu heel graag doorgaan met school dat doet hij ook nu. En botsingen heb ik hamdoulillah nog niet meegemaakt, als je een praktiserende moslimman hebt zal hij heus wel weten hoe hij om moet gaan in een huwelijk met zijn vrouw.

Slechte ervaringen heb ik dus nog niet.
helemaal mee eens ook al ben ik nog niet getrouwd

18-05-2005, 14:55


wat betreft papieren wens ik je veel veel veel heeeeeeeeeeel veel succes...

dat is het ergste van alles meid, maar inschallah zal je in de toekomst gelukkig zijn

18-05-2005, 18:04

Citaat door Farah_18:
wat betreft papieren wens ik je veel veel veel heeeeeeeeeeel veel succes...

dat is het ergste van alles meid, maar inschallah zal je in de toekomst gelukkig zijn
Wat de papieren betreft, ging bij ons heel makkelijk, binnen 3 maanden kon hij al hier komen, heb echt geen moeilijkheden gekend, ik stond zelf versteld van te kijken dat het zosnel ging. Je moet op Allah vertrouwen en bidden tot Allah . En zeg altijd Hamdoulillah.

18-05-2005, 19:49
vriendin van mij heeft er een jaar over gedaan. het ging heel moeilijk. maar als je van plan bent uit maroc te gaan trouwen, dan moet je wel gaan navragen wat de eisen zijn. ze veranderen ze vaak. ze maken het men tegenwoordig heel moeilijk.

Verder verschilt het per persoon denk ik. want mijn vriendin haalde het bedrag niet die jemoest verdienen, maar als je het al verdient dan lukt het dus makkelijker.

18-05-2005, 20:09
Wat een moeite allemaal, is toch makkelijker om met een jongen van hier te trouwen, zat leuke jongens hier

18-05-2005, 20:33

Citaat door saadia29:
Wat een moeite allemaal, is toch makkelijker om met een jongen van hier te trouwen, zat leuke jongens hier
Ik ben ook met een jongen van hier getrouwd maar trouwen is elmektab. Je kunt niet zeggen trouw toch met een jongen van hier, is veel makkelijker....

18-05-2005, 20:36

Citaat door waterlelie:
Ik ben ook met een jongen van hier getrouwd maar trouwen is elmektab. Je kunt niet zeggen trouw toch met een jongen van hier, is veel makkelijker....
Ja, je hebt gelijk, maar als je ziet aan wat voor eisen je allemaal aan moet voldoen, en er hier toch genoeg leuke jongens zijn, vraag ik mij weleens af, waarom toch niet gewoon van hier!

Als je er niet voor openstaat om met iemand van daar te trouwen, kan het vanuit hier toch ook je mekteb zijn, of zeg ik nu iets heel geks

19-05-2005, 09:38

Citaat door alhoceima:
salaam alaikoem meid, ik ken veel meiden die uit marokko zijn getrouwd en ze zijn echt allemaal stuk voor stuk gelukkig, tuurlijk heeft het zijn voor en nadelen maar he het maakt niet uit of je nou van hier of daar trouwt, het heeft allemaal te maken met die persoon zelf!
je hebt gelijk hangt van de persoon af : ik ben al 24 jaar gelukkig met men man afkomstig uit marokko
maar men dochter is aleen op papier getrouwd maar hij bedriegt haar al dus ze gaat scheiden . we hebben bewijzen tegen hem .

19-05-2005, 10:32
Bij mij duurde het drie keer elke keer veranderde iets, de derde keer lukte het bij mij net voordat ik op vakantie ging om te trouwen.

19-05-2005, 11:32



Citaat door saadia29:
Ja, je hebt gelijk, maar als je ziet aan wat voor eisen je allemaal aan moet voldoen, en er hier toch genoeg leuke jongens zijn, vraag ik mij weleens af, waarom toch niet gewoon van hier!

Als je er niet voor openstaat om met iemand van daar te trouwen, kan het vanuit hier toch ook je mekteb zijn, of zeg ik nu iets heel geks
Persoonlijk denk ik dat als iets elmektab is dat je geen uitvlucht hebt. Je kan je er voor afsluiten maar er komt een dag dat je ja zegt ook al heb je je hele leven gezegd "ik trouw nooit met een man uit marokko" Dat heb ik om me heen vaak zien gebeuren. Je denkt dat je je partner zelf kiest maar in feite stond dat al voor je geboorte vast.

19-05-2005, 11:36

Citaat door waterlelie:
Persoonlijk denk ik dat als iets elmektab is dat je geen uitvlucht hebt. Je kan je er voor afsluiten maar er komt een dag dat je ja zegt ook al heb je je hele leven gezegd "ik trouw nooit met een man uit marokko" Dat heb ik om me heen vaak zien gebeuren. Je denkt dat je je partner zelf kiest maar in feite stond dat al voor je geboorte vast.
Juist dat zei ik ook altijd uit Turkije neee joh ben je gek dat doe ik noooit, ik ben op vakantie verloofd dag voor de vakantie zei ik nog tegen de buurvrouw wees maar niet bang ik ga niet trouwen of verloven en ik kom terug met een ring

19-05-2005, 11:40
het is inderdaad allemaal elmakteb....
ik heb ook altijd gezegd "ik ga noooooit met een jongen uit marokko trouwen en al helemaaaalll niet met familie" en raad eens .... ja ja ik ben elhamdoeli-Allah al 2 jaar gelukkig getrouwd met mijn neef uit marokko haha zo zie je maar weer
maar elhamdoeli-Allah hij is het beste wat me ooit is overkomen........

Pagina's : [1] 2