Bekijk volle/desktop versie : Politie blijft alert op Urk



17-03-2019, 13:15
De nacht van zaterdag op zondag op Urk is rustig verlopen, nadat eerder deze week op social media tot rellen was opgeroepen.



De politie blijft wel alert en houdt ook scherp de social media in de gaten, zei een woordvoerder. Ook de kerken zijn zondag extra waakzaam. Burgemeester Pieter van Maaren heeft de kerkgenootschappen in een brief hiertoe opgeroepen. Hij had hen hierin ook de vraag voorgelegd of het wel verstandig zou zijn om de deuren open te laten tijdens de dienst, zei een gemeentewoordvoerder. Uit voorzorg houdt de kerk De Ark van de Hervormde Gemeente Urk de deuren zondag dicht tijdens de dienst, zei de koster.

Agenten houden al een paar dagen de toegangswegen naar Urk in de gaten om de aangekondigde rellen in de kiem smoren. De politie heeft vrijdagavond meer dan 50 auto's die naar Urk wilden, teruggestuurd en vier personen opgepakt omdat ze slagwapens bij zich hadden.

17-03-2019, 13:20


Eigen rechter spelen is dus volgens minimaal 50 mensen een goed idee ... tja.

17-03-2019, 13:33
"Hij had hen hierin ook de vraag voorgelegd of het wel verstandig zou zijn om de deuren open te laten tijdens de dienst, zei een gemeentewoordvoerder. Uit voorzorg houdt de kerk De Ark van de Hervormde Gemeente Urk de deuren zondag dicht tijdens de dienst, zei de koster."

Serieus, gaan ze nou net doen of er een aanslag gepleegd gaat worden op de kerk vanwege de mishandeling van een Marokkaanse jongen???

17-03-2019, 13:37
Als STRONTVLIEGEN die op zoek zijn naar een drol. Dagelijks worden mensen beroofd, in elkaar geslagen, vermoord. Maar nu is een keer een Marokkaans iemand de pineut geweest en dan willen mensen die er niets mee te maken hebben tot in Limburg aan toe zich er mee bemoeien. Dit toont mooi de toestand van het land. Het is jammer voor de vrije welwillende Marokkaans Nederlandse mensen. Dit straalt zo slecht op de gemeenschap.

17-03-2019, 13:49



Citaat door alex-pomp:
Als STRONTVLIEGEN die op zoek zijn naar een drol. Dagelijks worden mensen beroofd, in elkaar geslagen, vermoord. Maar nu is een keer een Marokkaans iemand de pineut geweest en dan willen mensen die er niets mee te maken hebben tot in Limburg aan toe zich er mee bemoeien. Dit toont mooi de toestand van het land. Het is jammer voor de vrije welwillende Marokkaans Nederlandse mensen. Dit straalt zo slecht op de gemeenschap.


Dus omdat mensen dagelijks berooft worden moet dit worden toegestaan?

Het gaat om de hoeveelheid mensen die hierbij aanwezig waren, het heeft in mijn ogen zelfs een kristal nacht tintje wat de Urkers hier flikte.
En overduidelijk schoot de politie hier tekort, of je nou in Zaandam of whatever woont, in geen enkel Nederlands dorp of stad mag zoiets als dit gebeuren,
razia's waar mensen worden mishandelt (met gelukkig geen dodelijk afloop)
Meeste Marokkanen willen daar hun steun betuigen, en de familie beschermen, jongeren die daar heen gaan om te rellen zijn uiteraard niet welkom.
Maar ik kan de broederschap en steun in dit volkomen begrijpen.
Hoe lang heeft het niet geduurt voor de Surinaamse vrouw van de ijssalon hulp en steun kreeg,
ze werd zelfs nog bijna bestraft omdat ze 1 van die etters had aangevallen.

Ik heb dit in mindere maten weleens meegemaakt bij een oud familielid die nog op zichzelf woonde,
waar op een gegeven moment vier pubers met sneeuw tegen de ramen gingen gooien, ok geen probleem.
Tot ze opzettelijk smerige sneeuw gingen uitzoeken en de ramen waren helemaal besmeurd.
Wat doe je als mensen die niet voor zichzelf kunnen opkomen worden belaagt? de wereld mag van mij dan denken wat ze willen,
maar ik weet wat ik zal doen.

17-03-2019, 16:03
Blijf weg uit Urk, bemoei je er niet mee en laat de mensen daar hun eigen zaakjes oplossen. Door selectieve verontwaardiging hebben we al genoeg rottigheid in de samenleving van dit land.