Bekijk volle/desktop versie : 1 Urker opgepakt wegens mishandeling van Nederlands-Marokkaans gezin



Pagina's : [1] 2 3 4 5

12-03-2019, 20:11
De politie heeft dinsdag een 18-jarige Urker aangehouden voor mishandeling in een huis van een Nederlands-Marokkaanse gezin in Urk.





Maandagavond verzamelde een groep van tientallen jongeren zich voor het huis aan de Noorderpalen. Een grote aantal jongeren drong het huis maandagavond binnen en raakte in gevecht met de bewoners. Hierbij raakte een 36-jarige vrouw lichtgewond. De politie moest de groep met de wapenstok uit elkaar drijven. Er werden brandjes gesticht en er werd met vuurwerk gegooid. De politie moest assistentie uit andere gemeenten oproepen.

De vrouw die gewond raakte heeft samen met haar 18-jarige zoon en 19-jarige dochter aangifte gedaan van mishandeling. De 18-jarige Urker die is aangehouden meldde zich vandaag zelf aan het eind van de middag bij de politie. Er zijn nog geen andere aanhoudingen verricht, ondanks dat er tientallen jongeren bij betrokken waren.

Extra alert

Op sociale media gaan berichten rond dat een nieuwe confrontatie dreigt. De politie en de gemeente Urk zijn extra alert. Burgemeester Pieter van Maaren riep op weg te blijven bij rellen en incidenten en hulpdiensten niet te belemmeren als zij moeten optreden.

Van Maaren noemt het "volstrekt ontoelaatbaar dat inwoners van Urk door de groep zijn belaagd". Hij is ook slecht te spreken over de vele toeschouwers die in een mum van tijd toestroomden. "Iedereen moet zich gedragen zoals van een respectvol burger verwacht mag worden."

12-03-2019, 20:27


Maak van hem maar een voorbeeld.

12-03-2019, 20:30
Ophangen.

12-03-2019, 20:38
Idioten daar. Herinner me nog een Turks gezin dat ook werd geterroriseerd daar.

En op zondag weer vooraan in de kerk....

12-03-2019, 20:40


1 persoon maar? Wat een grap ieder persoon op dat grond gebied zou moeten worden gearresteerd voor huisvredebreuk.

We staan op het punt om hersens in te slaan, let op mijn woorden.

12-03-2019, 21:01

Citaat door Convicted:
1 persoon maar? Wat een grap ieder persoon op dat grond gebied zou moeten worden gearresteerd voor huisvredebreuk.

We staan op het punt om hersens in te slaan, let op mijn woorden.


Js deze kleine oelewapper heeft gelogen via social media dat zijn vriendin werd geslagen en hele Urkies kwamen in de avond na hun werk verhaal halen. Ze3ma.

Zijn foto circuleert in social media.

12-03-2019, 21:19

Citaat door Convicted:
1 persoon maar? Wat een grap ieder persoon op dat grond gebied zou moeten worden gearresteerd voor huisvredebreuk.

We staan op het punt om hersens in te slaan, let op mijn woorden.
Ik hoop dat mensen de beschaving hebben om zich te beheersen. Geweld lost niets op.

12-03-2019, 21:22
Weet iemand overigens waarom dit gezin is aangevallen?

12-03-2019, 21:34

Citaat door Neville:
Maak van hem maar een voorbeeld.
Je weet dat vierendelen al uit de mode is? In Nederland is dat een paar uur schoffelen.

12-03-2019, 21:35
Haha naar jij os achterhaalt en facebook bekent is gaat hij gelijk zich aangeven om zo onder te kunnen duiken. Wat een watje

12-03-2019, 21:38
Evert Korf dacht stoer te zijn maar toen ze naam en facebook werd achterhaalt gaf hij zich zelf aan

12-03-2019, 21:49

Citaat door Abdul_Karim:
Je weet dat vierendelen al uit de mode is? In Nederland is dat een paar uur schoffelen.


I know. De politie moest nog even rondbellen voor extra mankracht. Dit was denk ik ook wel de highlight van hun carrière en van Urk.

Wanneer je Wilders gaat roepen dan geef je eigenlijk al aan dat er mensen rondlopen met hele andere motieven dan de genoemde eerkwestie. Hopen dat andere gekken nu niet denken laten we maar de eer redden van dit gezin. Misschien is verhuizen naar een andere omgeving op lange termijn wel de verstandige optie. Op deze manier leven is niet gezond en het leven is al zo kort.



Urk niet iets voor jou Karim

12-03-2019, 21:57


18 jarige...


Niet normaal.

Mooi dat hij is aangehouden.

12-03-2019, 21:59

Citaat door Nescio:
Weet iemand overigens waarom dit gezin is aangevallen?
Discriminatie, stoerdoenerij, demonisering vanuit de media naar Marokkanen en moslims, een eenzijdig perspectief creeeren van een wereld/facade.
Waar het op neer komt zoals een vrouw met een hondje zei in het nieuws, zo een Marokkaan moet en mag niet teveel buiten de lijntjes treden in Urk.

12-03-2019, 22:00
Nog 99 te gaan

Pagina's : [1] 2 3 4 5