Bekijk volle/desktop versie : Niet moslims?



Pagina's : [1] 2

17-05-2005, 18:24
Deze is best wel oud, maargoed voor de mensen die hem niet kennen


Over het omgaan met niet-moslims in westerse landen



Auteur: Shaych el-`Uthaymien (rahiemehoellaah)

Shaych ibn el-`Uthaymien (rahiemehoellaah) zei tijdens een telelink in Birmingham:

…Ook nodig ik jullie uit om respect te hebben voor de mensen die respect verdienen, voor degenen onder jullie en degenen waarmee een overeenkomst (van bescherming)(i.e. niet-moslims) is. Want in het land waarin je leeft is het zo dat er een overeenkomst is tussen jullie en hen. Als dit niet het geval was geweest dan hadden zij jullie vermoord of verbannen. Dus behoudt deze overeenkomst en wees niet ontrouw daaraan, want onbetrouwbaar zijn is een teken van de hypocrieten en het is niet van de weg van de Gelovigen.

En weet dat het authentiek is overgeleverd dat de Profeet (sal Allaahoe `alayhie wa sellem) zei: “Degene die iemand vermoordt die onder een overeenkomst van bescherming staat, zal de geur van het Paradijs niet ruiken.”

Laat je niet van de kaart brengen door de uitspraken van domme mensen, mensen die zeggen: ‘Die mensen zijn niet-moslims, dus hun bezit is rechtmatig voor ons [i.e. te verduisteren of af te pakken door middel van dood en verderf].’ Want bij Allaah - dit is een leugen! Een leugen over Allaah`s Religie en een leugen in de Islaamitische gemeenschappen.

Dus we mogen niet zeggen dat het rechtmatig is om ontrouw te zijn tegenover mensen waarmee we een overeenkomst hebben.

O mijn broeders. O jongeren. O moslims. Wees eerlijk in het kopen en verkopen, huren en leasen en in alle wederzijdse transacties. Want eerlijkheid is één van de karaktereigenschappen van de Gelovigen en Allaah (soebhaanehoe wa ta`ala) heeft eerlijkheid bevolen in de uitspraak van Allaah (soebhaanehoe wa ta`ala):

“O jullie die geloven – vreest Allaah en houdt jullie plicht naar Allaah en wees met de waarheidsgetrouwen. “

En de Profeet (sal Allaahoe `alayhie wa sellem) spoorde aan tot eerlijkheid en zei: “Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs; en een persoon zal doorgaan met eerlijkheid en streven naar eerlijkheid totdat hij bij Allaah staat aangeschreven als een betrouwbaar persoon.”

En hij (sal Allaahoe `alayhie wa sellem) waarschuwde tegen valsheid: “Pas op voor valsheid, want valsheid leidt naar ongeloof, en ongeloof leidt naar het Vuur. En een persoon zal doorgaan met liegen en streven naar liegen totdat hij bij Allaah staat aangeschreven als een grote leugenaar.”

O mijn moslimbroeders. O jongeren. Wees waarheidsgetrouw in wat jullie zeggen in het bijzijn van jullie broeders en met de niet-moslims waar jullie mee samenleven – zodat jullie uitnodigers zullen zijn naar de Religie van Islaam, door jullie daden en de realiteit. Want hoeveel mensen zijn er wel niet de Islaam binnengestapt in eerste instantie vanwege het goede gedrag en de manieren van de moslims, en hun betrouwbaarheid, en hun betrouwbaarheid hun in zaken?

Vertaald vanuit het engels door `Iesaa aboe Yoesoef ibn Antonius al-Limburgi
Oorspronkelijke titel: Shaikh Ibn Uthaimeen on Interacting With Non-Muslims in Western Countries

17-05-2005, 18:32


Na vandaag heb k liever alleen contact met niet-moslims dan marokkanen waarvan je zou denken dat ze het zijn...daden verraden alles..

17-05-2005, 18:40

Citaat door Bell:
Na vandaag heb k liever alleen contact met niet-moslims dan marokkanen waarvan je zou denken dat ze het zijn...daden verraden alles..
dat kan ik begrijpen, dat heb ik ook wel eens

mag ik vragen wat er vandaag is gebeurd?

17-05-2005, 18:45

Citaat door soufiane37:
dat kan ik begrijpen, dat heb ik ook wel eens

mag ik vragen wat er vandaag is gebeurd?
K krijg nog meer respect van een niet-moslim..

Je loopt langs 3 marokkanen, en natuurlijk moeten ze je weer na-roepen of je met 1 van hun wil trouwen

17-05-2005, 18:47


Tegenwoordig heb ik liever een niet-moslim dan een wel moslim. Klopt wat bell zegt.

17-05-2005, 18:49
dat je 'moslim' bent wil niet zeggen dat je automatisch een goed hart hebt.

dat ligt aan opvoeding, hetzij een islamitische opvoeding hetzij met westerse normen en waarden.[het spreekt voor zich dat dronken worden en sexen daar niet toe behoort]

17-05-2005, 18:49

Citaat door Bell:
K krijg nog meer respect van een niet-moslim..

Je loopt langs 3 marokkanen, en natuurlijk moeten ze je weer na-roepen of je met 1 van hun wil trouwen
ahh

zulke mensen zijn echt schaamteloos

hoe oud waren ze? pubertjes? (14 tot 18) of ouder? (dat zou wel erg zijn.. )

17-05-2005, 18:52

Citaat door thement_return:
Tegenwoordig heb ik liever een niet-moslim dan een wel moslim. Klopt wat bell zegt.
dan zal jij wel in de randstad wonen? ik durf te wedden dat als jij hier (waar ik woon) zou lopen je 100% zeker word nageroepen (door hollanders), en geen "lieve" dingen.... al helemaal als je een hoofddoek aan hebt...

17-05-2005, 18:54

Citaat door soufiane37:
ahh

zulke mensen zijn echt schaamteloos

hoe oud waren ze? pubertjes? (14 tot 18) of ouder? (dat zou wel erg zijn.. )
Van een 14 jarige kan k dat nog hebben..

Maar jongens boven de 20 en 1 daarvan een vriend van je broer

17-05-2005, 18:59

Citaat door Bell:
Van een 14 jarige kan k dat nog hebben..

Maar jongens boven de 20 en 1 daarvan een vriend van je broer
jou broer gaat met de verkeerde mensen om

en worden ze niet volwassen... 20 jaar? das nog ouder dan mij

17-05-2005, 19:03

Citaat door soufiane37:
dan zal jij wel in de randstad wonen? ik durf te wedden dat als jij hier (waar ik woon) zou lopen je 100% zeker word nageroepen (door hollanders), en geen "lieve" dingen.... al helemaal als je een hoofddoek aan hebt...
Sorry maar wat heeft dat nou te maken waar je woont. En nee alhamdolilah woon ik niet in de randstad. Ik woon daar gelukkig heel ver van af. En nee gelukkig wordt ik niet nageroepen. Onze marokkaanse gemeenschap kent iedereen. En bijna allemaal respect voor anderen. Het is meer het gepraat wat jammer is. Ik draag geen hoofddoek.

17-05-2005, 19:05

Citaat door soufiane37:
jou broer gaat met de verkeerde mensen om

en worden ze niet volwassen... 20 jaar? das nog ouder dan mij
Dat maakt hem nog geen slecht persoon k heb ook vriendinnen tussen zitten die niet helemaal goed zijn..

Hoezo ouder je bent toch 37


17-05-2005, 19:14



Citaat door thement_return:
Sorry maar wat heeft dat nou te maken waar je woont. En nee alhamdolilah woon ik niet in de randstad. Ik woon daar gelukkig heel ver van af. En nee gelukkig wordt ik niet nageroepen. Onze marokkaanse gemeenschap kent iedereen. En bijna allemaal respect voor anderen. Het is meer het gepraat wat jammer is. Ik draag geen hoofddoek.
met de randstad bedoel ik eigenlijk "de vier grote steden" (amsterdam,rotterdam,den haag en utrecht)

rechtsextremisme komt daar vrij weinig voor, maar bijvoorbeeld in sommige delen van brabant weer heel erg veel... het is logisch dat je in de randstad veel te maken krijgt met "slechte allochtonen" en het is logisch dat je in sommige delen buiten de randstad te maken krijgt met rechtsextremistische hollanders...

dus het heeft zeker wel te maken waar je woont...

17-05-2005, 19:18

Citaat door Bell:
Dat maakt hem nog geen slecht persoon k heb ook vriendinnen tussen zitten die niet helemaal goed zijn..

Hoezo ouder je bent toch 37

het maakt hem zeker geen slecht mens...



ik ga denk ik een nieuw account openen

17-05-2005, 19:19
Ik heb zo'n stuk tekst niet nodig om te weten dat je respect moet hebben voor je medemens ongeacht kleur, afkomst, religie etc etc. Dat is zo vanzelfsprekend. Waar je ook bent, je dient ten alle tijden respect te tonen...........

Pagina's : [1] 2