Bekijk volle/desktop versie : Islamitische organisaties willen actie van Nederlandse overheid



Pagina's : [1] 2

08-03-2019, 19:01
Islamitische organisaties hebben na het vrijdaggebed in de As-Soennah-moskee de overheid opgeroepen moslims in dit land te beschermen tegen haat en discriminatie.



Bij de moskee in Den Haag werden zondag door leden van anti-islambeweging Pegida een kwetsende pop en een spandoek geplaatst. Diverse religieuze organisaties en honderden gelovigen waren vrijdag op de been om steun te betuigen.

Vicevoorzitter Abdelhamid Bouzzit van het Samenwerkingsverband Islamitische Organisaties Regio Haaglanden sprak van een aanslag op onze gehele samenleving. "Zij zijn erop uit ons te verdelen en tegen elkaar op te zetten", zei hij over de daders.

Hij deed een oproep aan regering, volksvertegenwoordigers en opiniemakers om zich uit te spreken voor de rechten van moslims. "Bestrijd de dubbele maat en selectieve verontwaardiging tussen de verschillende bevolkingsgroepen en bestrijd islamhaat, antisemitisme en alle vormen van haat die onze samenleving splijten."

Vlam in de pan

Bestuursvoorzitter Adbelhamid Taheri van Stichting As-Soennah riep na het gebed met name jongeren op om de rust te bewaren. "Dat was hard nodig. Ik heb zondagochtend gemerkt dat boze moslims naar de moskee kwamen, sommige omdat ze iets wilden betekenen, anderen om te kijken of er nog mensen van Pegida waren. Dat is iets wat mij zorgen baart. Er hoeft maar weer iets te gebeuren, dan slaat de vlam in de pan."

Hoewel er goede samenwerking is met de gemeente en de politie, noemt Taheri de bescherming van moskeeën een eerste stap. "Er is de laatste jaren veel tijd besteed aan het bestrijden van moslimextremisme. In hoe de overheid omgaat met opkomend rechtsextremise zie ik nog geen beleid", zei hij.

08-03-2019, 19:44


Prima, maar dan zelf ook geen haat en discriminatie. Discriminatie van niet-gelovigen, vrouwen, homo’s, etc. ok?

09-03-2019, 01:06

Citaat door Nescio:
Prima, maar dan zelf ook geen haat en discriminatie. Discriminatie van niet-gelovigen, vrouwen, homo’s, etc. ok?
over welke haat heb jij het over.en wie is daarvoor verantwoordelijk.

09-03-2019, 01:15

Citaat door Abdul_Karim:
"De voorzitter van de As-Soennah-moskee riep op om de rust te bewaren na de actie van dit weekend. Volgens hem zijn er zondag veel boze moslims naar de moskee gekomen. Sommigen omdat ze iets wilden betekenen voor de moskee, anderen om te kijken of er nog mensen van Pegida waren. "Dat is iets wat mij zorgen baart. Er hoeft maar weer iets te gebeuren of de vlam slaat in de pan.""

Dit stukje zat er bij de NOS ook nog bij, iets met agressie.
uitlokking van agressie bedoel je..

Uitlokking in het strafrecht.

09-03-2019, 01:16


Het rechtsextremisme is een bruikbare tool voor de overheid, vandaar dat ze er niks tegen doen. Ze kunnen alleen maar janken over moslims, elke dag jaar in jaar uit.

Want moslims zijn de zondebok

09-03-2019, 01:36

Citaat door DEMO:
over welke haat heb jij het over.en wie is daarvoor verantwoordelijk.
Voor uitlokking heb je wel iets meer nodig, het aantonen zal lastig gaan.
Wat wel een feit is is dat mensen zich soms heel makkelijk laten provoceren en dat is voor niemand gezond.

09-03-2019, 09:00
Van de nederlandse overheid hoef je niks anders te verwachten dat ze de haat in stand houden.

09-03-2019, 10:55

Citaat door DEMO:
over welke haat heb jij het over.en wie is daarvoor verantwoordelijk.
Het staat in mijn bericht. Achterstelling van vrouwen. Homohaat. Discriminatie van niet-Moslims.

Degene die dit doet is verantwoordelijk. Daarbij geinspireerd op oude geschriften waarinnde rechtvaardiging staat.

09-03-2019, 12:11

Citaat door Nescio:
Prima, maar dan zelf ook geen haat en discriminatie. Discriminatie van niet-gelovigen, vrouwen, homo’s, etc. ok?
Toch vind ik dat de moslims de overheid vraag mogen uiten over bescherming.
Ik vind het héél goed dat zij zich niet lieten verleiden tot wanordelijkheden maar aangifte deden.
Ik vind ook dat die 'actie' van Pegida een groffe belediging is aan het adres van de westerse moslims!
Ik ben er ook achter gekomen, dat het enige doel van Pegida het beledigen van moslims is!
En dat is oneigenlijk gebruik van grondwettelijke vrijheden.
Ik hoop dat deze club bij wet verboden wordt!

09-03-2019, 12:15

Citaat door DEMO:
over welke haat heb jij het over.en wie is daarvoor verantwoordelijk.
Dat is de houding van extreem fanatieke moslims!
Zij die pretenderen moslim te zijn, maar in werkelijk onverdraagzame haatdragende losers!

09-03-2019, 12:19

Citaat door Abdul_Karim:
Voor uitlokking heb je wel iets meer nodig, het aantonen zal lastig gaan.
Wat wel een feit is is dat mensen zich soms heel makkelijk laten provoceren en dat is voor niemand gezond.
Ik wens de moslims hier veel wijsheid toe en vind het van moed getuigen om juist niet te gaan handelen zoals Pegida dat graag zou willen!
Goed dat de moslims géén rotzooi gingen trappen!

09-03-2019, 12:25

Citaat door Wouldcha3b:
Van de nederlandse overheid hoef je niks anders te verwachten dat ze de haat in stand houden.
Ik denk van niet!
Ik denk dat indien de Nederlandse moslims, die op redelijke manier uiten dat ze gediscrimineerd en achterbaks behandeld worden, alle spreekrecht van de overheid krijgen en dat aan die vijandige houding van Pegida een einde komt.
Maar natuurlijk wel op een rechtmatige wijze en niet door eigen richting!

09-03-2019, 12:27



Citaat door Nescio:
Het staat in mijn bericht. Achterstelling van vrouwen. Homohaat. Discriminatie van niet-Moslims.

Degene die dit doet is verantwoordelijk. Daarbij geinspireerd op oude geschriften waarinnde rechtvaardiging staat.
Het bekende: Met stront naar elkaar gooien!

09-03-2019, 12:35

Citaat door Paskwil:
Toch vind ik dat de moslims de overheid vraag mogen uiten over bescherming.
Ik vind het héél goed dat zij zich niet lieten verleiden tot wanordelijkheden maar aangifte deden.
Ik vind ook dat die 'actie' van Pegida een groffe belediging is aan het adres van de westerse moslims!
Ik ben er ook achter gekomen, dat het enige doel van Pegida het beledigen van moslims is!
En dat is oneigenlijk gebruik van grondwettelijke vrijheden.
Ik hoop dat deze club bij wet verboden wordt!
Ik ben direct met je eens dat ze bescherming van de overheid mogen vragen. Daar heeft iedere burger recht op. Verbieden van orgnisaties ben ik niet zo een voorstander van. Iedereen heeft er recht of belachelijk gemaakt te worden en te worden beledigd wat mij betreft. Dat is een gezond mechanisme in een vrije samenleving. Dat helpt om zaken echt kritisch te bekijken p. Als ze de wet overtreden kan je ze daar natuurlijk op aanspreken.

09-03-2019, 23:29

Citaat door Paskwil:
Ik wens de moslims hier veel wijsheid toe en vind het van moed getuigen om juist niet te gaan handelen zoals Pegida dat graag zou willen!
Goed dat de moslims géén rotzooi gingen trappen!
Het is ook goed dat er geen rotzooi kwam, maar dat moet dus volgehouden worden, dan komt alles goed.

Pagina's : [1] 2