Bekijk volle/desktop versie : avocado?



17-05-2005, 17:20
ik had een vraagje aan jullie wie weet hoe je een avocado moet klaar maken?
ik heb namelijk in het weekend een avocado gekocht mijn kinderen waren zo nieuwsgierig naar hoe het smaakt , ze proefde hem zo rauw, je had hun gezicht moeten zien? zo vies hebben ze nog nooit een gezicht getrokken. volgens mij moet je hem niet rauw eten,wie weet hoe het moet?

17-05-2005, 17:35



Citaat door zafira03:
ik had een vraagje aan jullie wie weet hoe je een avocado moet klaar maken?
ik heb namelijk in het weekend een avocado gekocht mijn kinderen waren zo nieuwsgierig naar hoe het smaakt , ze proefde hem zo rauw, je had hun gezicht moeten zien? zo vies hebben ze nog nooit een gezicht getrokken. volgens mij moet je hem niet rauw eten,wie weet hoe het moet?
Misschien is het een kwestie van smaak? Ik eet de avocado rauw op brood. Lekker. Maar was de avocado wel goed rijp? Als hij hard is, is de avocado inderdaad niet lekker.

Maar sorry, ik weet niet hoe je een avocado op andere manieren klaar kan maken.

17-05-2005, 17:50
die advocado ( rauw of rijp) moet je met een liter melk kan ook houdbare melk een paar scheppen suiker bij doen en in de blender doen ; koud serveren ..heeerlijke milkshake..

probeer het ook met een banaan erbij of een scheut amandelsiroop/esence..

succes

17-05-2005, 18:15

Citaat door Nihad99:
die advocado ( rauw of rijp) moet je met een liter melk kan ook houdbare melk een paar scheppen suiker bij doen en in de blender doen ; koud serveren ..heeerlijke milkshake..

probeer het ook met een banaan erbij of een scheut amandelsiroop/esence..

succes
Ja inderdaad, zo doe ik het ook.
Wat ook heerlijk is, is slagroom erbij te doen in de blender..Mmmmm..

17-05-2005, 21:32


ja persic zo als de dames zegen in en blender met melk heerlijk met en beetje suiker

17-05-2005, 22:18
Ja shake ervan is heerlijk, maar guacamole is ook lekker of gewoon door de salade.

17-05-2005, 22:26
avocado persen is echt een heerlijk avocadol-imonade

18-05-2005, 00:14
sallaam dames,

ik maak altijd salade van advocado, is echt heerlijk.

nodig:
ijsbergsla
surmisticks( imitatie kreeft te koop o.a bij de lidl)
advocado
komkommer
mayo of fritsaus
zout en azijn


ijsbergsla snijden, surmisticks los maken(slirten), advocado schillen en in blokjes snijden, komkommer in dunne reepjes snijden. Doe alles in een kom, mayo, azijn en zout erbij voor de smaak.

je kan ook een gewone salade maken dan in blokjes gesneden advocado met mayo, zout en azijn als garnering gebruiken.

als ik een shake van wil maken dan doe ik dat zo.

doe een handje vol amandelen in de blender even fijn malen
doe daarbij melk, banaan, advocado, 3 dadels(zonder pit natuurlijk)
et suiker en shaken maar, is echt een aanrader vooral in de ramandan.

groetjes roumaissa