Bekijk volle/desktop versie : **Wat zal jij doen?**



Pagina's : [1] 2

17-05-2005, 15:59
Stel je hebt heel lang een relatie. Je vriend wil je ten huwelijk komen vragen. Eenmaal komt hij langs met zijn ouders. Je komt binnen en je begroet ze. Je gaat bij ze zitten. Oke het was een leuke dag. Ze gaan weg en je neemt afscheidt van ze. Oke dan nu.

Je krijgt een telefoontje van je vriend hij verteld je dat zijn moeder je niet geschikt vindt voor hem. Wat doe je dan.

Jullie houden zoveel van elkaar dat jullie altijd hebben gezegd dat verder niemand anders tussen jullie komt. Maar toch zijn moeder is tussen gekomen. Wat kun je doen?

17-05-2005, 16:02


Salaam,

Als hij echt van me houdt dan zal hij er alles aan doen om zijn moeder het te laten accepteren, toch?? Gewoon hoop hebben en geloven in Allah dan komt alles wel goed insaAllah.

Zineb.

17-05-2005, 16:03

Citaat door thement_return:
Stel je hebt heel lang een relatie. Je vriend wil je ten huwelijk komen vragen. Eenmaal komt hij langs met zijn ouders. Je komt binnen en je begroet ze. Je gaat bij ze zitten. Oke het was een leuke dag. Ze gaan weg en je neemt afscheidt van ze. Oke dan nu.

Je krijgt een telefoontje van je vriend hij verteld je dat zijn moeder je niet geschikt vindt voor hem. Wat doe je dan.

Jullie houden zoveel van elkaar dat jullie altijd hebben gezegd dat verder niemand anders tussen jullie komt. Maar toch zijn moeder is tussen gekomen. Wat kun je doen?
denk je dat jij de enige vrouw bent met zo'n probleem, sluit maar aan achter in de rij

17-05-2005, 16:04
dan is het aan hem om zijn moeder te overhalen
en ik vind dat je iemand niet kan beoordelen na een paar uurtjes thee drinken????
hij moet zijn moeder overhalen met de liefde voor jouw
hij moet open zijn
en 1 reden geven waarom niet????

17-05-2005, 16:04



Citaat door marocgirl171:
Salaam,

Als hij echt van me houdt dan zal hij er alles aan doen om zijn moeder het te laten accepteren, toch?? Gewoon hoop hebben en geloven in Allah dan komt alles wel goed insaAllah.

Zineb.

Klopt men zal er dan alles aan doen. Maar helaas je hebt jongens die dan luisteren naar hun moeders.

17-05-2005, 16:04
Lijkt me erg!!!!!

Ik weet niet wat ik zou doen, ik zou me in elk geval zwaar klote voelenn. Als je schoonmoeder je nu al afwijst, belooft het niet veel goeds.

17-05-2005, 16:05

Citaat door Singletje:
denk je dat jij de enige vrouw bent met zo'n probleem, sluit maar aan achter in de rij
Sorry maar dat is niet mijn probleem. Ik geef een situatie zeg niet dat het om mij gaat. Wel goed lezen hoor!!!!

17-05-2005, 16:07

Citaat door nbt:
dan is het aan hem om zijn moeder te overhalen
en ik vind dat je iemand niet kan beoordelen na een paar uurtjes thee drinken????
hij moet zijn moeder overhalen met de liefde voor jouw
hij moet open zijn
en 1 reden geven waarom niet????
Daar heb je gelijk in. Maar het is toch wel moeilijk of niet. Om zijn moeder
te overhalen.

Helaas is dat wel zo meid dat moeders naar een paar uurtjes thee drinken al kunnen zien, merken, voelen dat dit niet de juiste vrouw is voor haar zoon. Hmm hoe doen ze dat

Klopt waarom niet.

17-05-2005, 16:10

Citaat door thement_return:
Sorry maar dat is niet mijn probleem. Ik geef een situatie zeg niet dat het om mij gaat. Wel goed lezen hoor!!!!
zal jij niet in zo'n situatie terrecht kunnen komen, en jouw naam zegt het al

17-05-2005, 16:12

Citaat door Singletje:
zal jij niet in zo'n situatie terrecht kunnen komen, en jouw naam zegt het al
Misschien wel. Misschien zal ik er in zo'n situatie kunnen komen. Niemand weet dat.


Hoezo zegt mijn naam genoeg

17-05-2005, 16:12
Als die jongen voor ze ma kiest, dan was dus bijna met de persoon getrouwd.

17-05-2005, 16:14

Citaat door yasmin2:
Als die jongen voor ze ma kiest, dan was dus bijna met de persoon getrouwd.
Als het om mama's kindje betreft dan wel he

17-05-2005, 16:18



Citaat door thement_return:
Daar heb je gelijk in. Maar het is toch wel moeilijk of niet. Om zijn moeder
te overhalen.

Helaas is dat wel zo meid dat moeders naar een paar uurtjes thee drinken al kunnen zien, merken, voelen dat dit niet de juiste vrouw is voor haar zoon. Hmm hoe doen ze dat

Klopt waarom niet.
weet je als zijn moeder 1 reden geeft en hij zich daarbij neerlegt
dat je niet meer kan doen dan ook u daarbij neerleggen, maar je moet niet tegenstribben want je weet nooit hoe het zal aflopen, weet dat het belangrijk is als je 100% geaccepteert wordt,
want er zijn huwelijken waarbij meisjes 100% geaccepteerd werden en daarna toch nog ruzies hebben met hun schoonmoeders die daarna helemaal niet geaccepteerd zijn, zodus je weet nooit wat Allah swt jouw mektabe heeft gegeven, weet als je het niet lukt, dat je niet moet vechten, want hij zou niet kunnen kiezen, indien hij toch zijn moeder kan overhalen, indien ze toch niet zo streng is, maar ik ben wel benieuwd waarom niet,
want geloof mij er is geen enkel moeder die zich belachelijk gaat maken om iemands hand te vragen en daarna niet terugkomen, zeker als jullie al een relatie hebben, zeg we leven niet in de middeleeuwen, waar ze mekaar nooit zagen, gewoon op goedkeuring van de moeders en tantes?????
maar ik vind het wel spijtig want die ene topic over uithuwelijken is totaal tegenover gestelde en meisje kan haar mening niet geven maar een jongen mag een meisje wel direct laten vallen, awel misschien is dat ook beter als de vaders goede echtgenoten kiezen voor hun dochters omdat ze weten dat de schoonouders zeker akkoord gaan, moehim ik ben afgedwaald, ik vind omdat jouw vriend het zei wel eerlijk is maar wel flauw is tegen zijn moeder, hij had haar zeker moetn zeggen, kijk zij of niemand anders, dan had ze misschien niet gekomen, nu weten je ouders het ook en is het nog meer bullshit alsof jij je verlaagt had aan hem en zijn moeder zijn zin had gegeven maar achteraf toch het laatste woord heeft, maar waarom waarom ????????
ik kan zo door blijven typen maar ik vind het heel erg, nog een reden om geen relatie aan te gaan???!!!

17-05-2005, 16:18

Citaat door thement_return:
Stel je hebt heel lang een relatie. Je vriend wil je ten huwelijk komen vragen. Eenmaal komt hij langs met zijn ouders. Je komt binnen en je begroet ze. Je gaat bij ze zitten. Oke het was een leuke dag. Ze gaan weg en je neemt afscheidt van ze. Oke dan nu.

Je krijgt een telefoontje van je vriend hij verteld je dat zijn moeder je niet geschikt vindt voor hem. Wat doe je dan.

Jullie houden zoveel van elkaar dat jullie altijd hebben gezegd dat verder niemand anders tussen jullie komt. Maar toch zijn moeder is tussen gekomen. Wat kun je doen?
Ik vind het de meest paupere aktie die er bestaat. Wat een moeder ...
Echt mensen zonder opleiding een echte berggeit aktie.....waarom nodig je/of diegene waar het om gaat, hun niet nog een keer uit, en gaat de dame in kwestie laten zien hoeveel kannen water ze kan tillen, en door te ruiken met een blinddoek op te raden wat voor schoonmaak shit het is...
of er gewoon voor kiezen dat je blij moet zijn dat je niet tot die familie hoort, en helemaal blij zijn als die jongen niet zn best zou doen....dat diegene niet je man word...
good luckyy...

17-05-2005, 16:29

Citaat door nbt:
weet je als zijn moeder 1 reden geeft en hij zich daarbij neerlegt
dat je niet meer kan doen dan ook u daarbij neerleggen, maar je moet niet tegenstribben want je weet nooit hoe het zal aflopen, weet dat het belangrijk is als je 100% geaccepteert wordt,
want er zijn huwelijken waarbij meisjes 100% geaccepteerd werden en daarna toch nog ruzies hebben met hun schoonmoeders die daarna helemaal niet geaccepteerd zijn, zodus je weet nooit wat Allah swt jouw mektabe heeft gegeven, weet als je het niet lukt, dat je niet moet vechten, want hij zou niet kunnen kiezen, indien hij toch zijn moeder kan overhalen, indien ze toch niet zo streng is, maar ik ben wel benieuwd waarom niet,
want geloof mij er is geen enkel moeder die zich belachelijk gaat maken om iemands hand te vragen en daarna niet terugkomen, zeker als jullie al een relatie hebben, zeg we leven niet in de middeleeuwen, waar ze mekaar nooit zagen, gewoon op goedkeuring van de moeders en tantes?????
maar ik vind het wel spijtig want die ene topic over uithuwelijken is totaal tegenover gestelde en meisje kan haar mening niet geven maar een jongen mag een meisje wel direct laten vallen, awel misschien is dat ook beter als de vaders goede echtgenoten kiezen voor hun dochters omdat ze weten dat de schoonouders zeker akkoord gaan, moehim ik ben afgedwaald, ik vind omdat jouw vriend het zei wel eerlijk is maar wel flauw is tegen zijn moeder, hij had haar zeker moetn zeggen, kijk zij of niemand anders, dan had ze misschien niet gekomen, nu weten je ouders het ook en is het nog meer bullshit alsof jij je verlaagt had aan hem en zijn moeder zijn zin had gegeven maar achteraf toch het laatste woord heeft, maar waarom waarom ????????
ik kan zo door blijven typen maar ik vind het heel erg, nog een reden om geen relatie aan te gaan???!!!
Ja klopt maar wat ik niet snap is dat de jongen met het meisje wil trouwen en dat dan de moeder er tussen komt te staan. Ik begrijp zulke dingen namelijk niet. Het is toch dat de zoon met het meisje door het leven gaat niet de moeder.

Wat ik ook heel raar vind dat men zegt "wanneer je met de jongen trouwt, trouw je ook gelijk met de moeder" is dat zo. Hoezo dat dan. Je woont toch niet bij je schoonmoeder dan in of heb ik het nou fout. Ook woon je er niet dan vind ik deze uitspraak niks.

Pagina's : [1] 2