Bekijk volle/desktop versie : Tetouan: Verlaging van de celstraf voor de man die had opgeroepen om te demonstreren



14-02-2019, 19:05
Hayat Belkecam werd in september vorig jaar door de Marokkaanse marine doodgeschoten.



Soufiane Al-Nguad, een 29-jarige Marokkaanse ondernemer, werd in oktober door de rechtbank van het district Tetouan tot 2 jaar gevangenisstraf veroordeeld wegens het oproepen tot protesten. Naast een gevangenisstraf van twee jaar kreeg hij ook een boete van 20.000 dirham (1.850 euro), een vonnis dat afgelopen vrijdag door Human Rights Watch als "beledigend"en "oneerlijk" werd beschreven.

Het vonnis is nu naar één jaar gevangenisstraf teruggebracht, berichtte zijn advocaat gisteren. "Ondanks de verlaging van de straf blijft het vonnis beledigend", zei zijn advocaat Jabir Baba tegen AFP.

In oktober legde zijn advocaat uit dat Al-Nguad op zijn Facebook-pagina had opgeroepen om "te demonstreren en zwarte rouwkleren te dragen" om te protesteren tegen de dood van Hayat Belkacem.

De 22-jarige studente werd op 25 september door de Marokkaanse marine gedood toen ze probeerde de Spaanse kust per boot te bereiken. De dood van Hayat Belkacem zorgde voor grote verontwaardiging in het hele Koninkrijk. De marine werd "gedwongen" om het vuur te openen op een "go fast" (krachtige motorboot), bestuurd door een Spanjaard die "herhaaldelijk weigerde te gehoorzamen" in de Marokkaanse wateren bij M'diq-Fnideq, zeiden lokale autoriteiten destijds in een verklaring.

Photocredit: H24Info

14-02-2019, 21:22


Hayat Belkacem is in genade genomen door Allah.

Waar zou ze werken zonder geldige papieren.

Legale vrouwen worden uitgebuit laat staan illegale vrouwen.

15-02-2019, 00:18
Wat verwacht je anders van die achterlijke bananenrepubliek...

Maar oke zolang dat volk niet massaal in opstand komt heb ik geen medelijden met ze

15-02-2019, 11:21

Citaat door MorrocanUtrecht:
Wat verwacht je anders van die achterlijke bananenrepubliek...

Maar oke zolang dat volk niet massaal in opstand komt heb ik geen medelijden met ze
Ik lees altijd forse kritiek van jouw op Nederland.
Wat voor republiek is Nederland dan?