Bekijk volle/desktop versie : Een vraag aan de heren



Pagina's : [1] 2 3 4

07-02-2019, 21:17
Moet jouw vrouw al bij het leren kennen (op halal wijze natuurlijk) de juiste hijaab dragen dus een ghimaar / jilbaab of zou je het accepteren dat ze dit nog niet draagt maar stimuleren nadertijd?

07-02-2019, 21:29



Citaat door fleurduciel:
Moet jouw vrouw al bij het leren kennen (op halal wijze natuurlijk) de juiste hijaab dragen dus een ghimaar / jilbaab of zou je het accepteren dat ze dit nog niet draagt maar stimuleren nadertijd?
Je kan je eigen vraag prima beantwoorden, immers heb je al een norm gesteld, halal.
Stimuleren nadertijd aanpassen van de vrouw... welkom in 2019

07-02-2019, 23:01
Tuurlijk. Kan dat.

Maar je hoort een Hijaab te dragen voor Allah en niet voor jou man.

Er zijn veel misverstanden hierover vooral bij mannen.

De mannen zeggen bijvoorbeeld:
Kijk ze verbergt haar haren voor haar toekomstige man. Dat is niet zo.

Hijaab draag je voor Allah of niet.

08-02-2019, 12:20
Maar niet elke moslima zit op die punt dat zij de ghimaar draagt omwille van Allah swt. Sommigen dragen geen hoofddoek, sommigen turban, sommigen wel de juiste hijaab. Maar hoe zou jij je als man eronder voelen wetende dat je vrouw geen juiste hijaab draagt en dit ook op jouw schouders komt. Dwingen gaat lastig

08-02-2019, 15:03



Citaat door fleurduciel:
Maar niet elke moslima zit op die punt dat zij de ghimaar draagt omwille van Allah swt. Sommigen dragen geen hoofddoek, sommigen turban, sommigen wel de juiste hijaab. Maar hoe zou jij je als man eronder voelen wetende dat je vrouw geen juiste hijaab draagt en dit ook op jouw schouders komt. Dwingen gaat lastig
Dwingen gaat prima, we noemen het dan zelfdwang, want de man hoeft niets te zeggen. Genoeg vrouwen zitten al zo vol met aannames dat ze het uit hunzelf doen (iets met opvoeding, en de juiste omgeving hebben). En ja, er zijn gevallen waar de man het "vraagt".
Feit dat de vraag nodig is, doet al denken, de echte vraag is, accepteren mannen een vrouw zoals ze is.
Kijk om je heen en zie hoeveel vrouwen zich aanpassen om maar die ene man te krijgen, iets met wanhopig. Wanhoop die er van kind af aan in word gepompt, je er die zeggen anderen zijn al getrouwd, ik word al oud... als ze 20 zijn... zeg maar als ik een voorbeeld noem die totaal onbekend is Allemaal tekenen dat er iets mis is.

Hoe ik dat voel,... ben de verkeerde persoon om dat te beantwoorden, want mij kan het links- of rechtsom niet schelen. Vind het wel een sneue vertoning dat aanpassen, die dwang, die angst, lijkt me geen leuke toekomst of leven. Wees gewoon jezelf, en willen mensen je niet, dan komt de volgende wel, de wereld is geen sprookje.

08-02-2019, 15:34
Moet zij weten...proberen aan te sporen is het minste wat je kan doen,tot een bepaalde hoogte.
Nee is nee.
Zal het haar niet opleggen.

08-02-2019, 18:40
Zou je als vrouwzijnde ook een man daten die openlijk zegt dat hij zina pleegt, en misschien in de toekomst wil veranderen?

08-02-2019, 18:42

Citaat door Taktubu:
Zou je als vrouwzijnde ook een man daten die openlijk zegt dat hij zina pleegt, en misschien in de toekomst wil veranderen?
Dit is echt een rare voorbeeld. Mensen zijn niet perfect. Wij maken nou eenmaal fouten, we worden nou eenmaal verleid. Daarom zijn we ook geschapen, om fouten te maken. Om er van te leren.

08-02-2019, 18:43

Citaat door missmocrootje:
Ik heb mijn 1x in mijn hele leven aangepast voor een vent en ik heb de spijt van mijn leven. Letterlijk.


Wat moest je van hem doen? Zina plegen wala? Dan moet je je zeker niet aanpassen

08-02-2019, 18:44

Citaat door Taktubu:
Wat moest je van hem doen? Zina plegen wala? Dan moet je je zeker niet aanpassen
Tuurlijk niet beste Taktubu. Ik heb een nieuw nummer genomen.

08-02-2019, 18:45

Citaat door missmocrootje:
Dit is echt een rare voorbeeld. Mensen zijn niet perfect. Wij maken nou eenmaal fouten, we worden nou eenmaal verleid. Daarom zijn we ook geschapen, om fouten te maken. Om er van te leren.
Openlijk Fisq is een grote zonden. Moslima's die openlijk hun Hijaab uit doen moeten gewoon hun Bek houden. Walgelijk vrouwen die Allah niet vrezen maar ondertussen een zani wel op de vingertje tikken.

08-02-2019, 18:48

Citaat door Taktubu:
Openlijk Fisq is een grote zonden. Moslima's die openlijk hun Hijaab uit doen moeten gewoon hun Bek houden. Walgelijk vrouwen die Allah niet vrezen maar ondertussen een zani wel op de vingertje tikken.
Iedereen heeft zo zijn stroggels in het geloof. Misschien draagt diegene geen hoofddoek, maar gaat wel elke vrijdag naar de moskee, volgt islamlessen en weet meer over de Islam dan jij. Alleen Allah mag oordelen.

Taktubu, om even eerlijk met je te zijn nu. Toen ik nog geen hoofddoek droeg was ik veel geloviger dan nu ik hoofddoek draag. Vraag me niet waarom, er is ergens wat mis gegaan.

08-02-2019, 18:48



Citaat door missmocrootje:
Tuurlijk niet beste Taktubu. Ik heb een nieuw nummer genomen.
Dan is het goed toch..

08-02-2019, 18:52

Citaat door missmocrootje:
Iedereen heeft zo zijn stroggels in het geloof. Misschien draagt diegene geen hoofddoek, maar gaat wel elke vrijdag naar de moskee, volgt islamlessen en weet meer over de Islam dan jij. Alleen Allah mag oordelen.

Taktubu, om even eerlijk met je te zijn nu. Toen ik nog geen hoofddoek droeg was ik veel geloviger dan nu ik hoofddoek draag. Vraag me niet waarom, er is ergens wat mis gegaan.
Ik denk dat de Hijaab loze walgelijke zusters niet begrijpen wat Fisq betekend. Als een persoon openlijk ramadan vreter is kan het zo zijn dat hij andere moslims meesleurd met zijn zonden. Dit is ook met Hijaab. Als je Allah zou vrezen zou je niet zulke grote zonden doen een geen tauwba plegen. Want juist door het bidden ben je dichtbij Allah en zou je zulke grote zonden niet willen herhalen. Tauwba heeft soroet.

08-02-2019, 19:00
Weet je hoeveel zusters zijn begonnen met Hijaab maar door de hijaabloze misselijkmakende zusters het weer afdoen. Want dan krijg je als opmerkingen, het is niet erg, het komt nog, je bent nog jong blablablabla Denkend dat hun eeuwig te leven hebben.

Pagina's : [1] 2 3 4