Bekijk volle/desktop versie : Nike haalt schoen terug na klacht moslima



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

31-01-2019, 07:36
Nike haalt schoen terug na klacht moslima

BEAVERTON - Nike heeft onder druk zijn model Air Max 270 teruggetrokken, nadat een moslima een online petitie was gestart. Volgens haar was in het design van de zool in het Arabisch het woord Allah te herkennen.



Volgens de moslima, Saiqa Noreen, was dit design godslasterend, omdat hiermee de naam Allah zou worden betrapt, geschopt en zou worden besmeurd met modder en ander vuil. Ze eiste dat de schoen zou worden teruggehaald.

Nike zei dat sprake was van een gestyled kenmerk van de Air Max en weerlegde de beschuldiging dat het schoenenmerk bewust moslims had willen beledigen.

De petitie, die zich richtte op 25.000 handtekeningen, werd 16.000 keer ondertekend.

http://https://www.telegraaf.nl/nieuws/3090918/nike-haalt-schoen-terug-na-klacht-moslima

31-01-2019, 08:18


Wat een onzin....

31-01-2019, 11:23
SubhanAllah, een gestyled kenmerk.. yeah right. Heel toevallig dan. Binnekort maar een nieuwe ontwerp maken met een soort hakenkruis erop onder het mom van gestyled kenmerk. Kijken of je het dan nog onzin vind, koekenbakker.

31-01-2019, 11:36

Citaat door subA:
Krijg steeds meer de neiging om te kotsen bij dingen die met religie te maken hebben
Nog zo’ n schaap die vind dat religie s het bron van kwaad zijn in de wereld. Hebben jullie überhaupt wel hersens om zelf dingen te bestuderen en te onderzoeken? Want ik heb t gevoel dat figuren als jij te zwak zijn om een eigen mening te vormen, en hun mening laten vormen door de media en elkaar maar een beetje lopen na te praten.
Vertel, wat is het probleem met religie’s? Dan pakken we zometeen even de statistieken erbij en gaan we zien wie voor de meeste ellende op deze planeet zorgen.

31-01-2019, 11:53


Wat een goede daad van deze moslima zeg. Mashallah

31-01-2019, 11:57

Citaat door subA:
“Pareidolie of pareidolia is een psychisch verschijnsel, een vorm van illusie waarbij iemand een zodanige interpretatie van onduidelijke of willekeurige waarnemingen heeft, dat hij hierin herkenbare dingen meent waar te nemen. ”
Ja daar hebben ongelovige inderdaad last van. Kaboem kaboem daar was opeens een aap en toen een mens en toen het internet en ze leefde nog lang en gelukkig pardon ze internetten nog lang en gelukkig.

31-01-2019, 11:58

Citaat door subA:
Hmm religie niet zo zeer het brom van al het kwaad in de wereld, meer de ideologien. Daar kan je religie ook wel bijrekenen, maar ook nationalisme, facisme, communisme etc.
Het idee beter te zijn dan een ander is de reden van alle oorlogen in de geschiedenis.
Ik heb zeker niet zwak om een eigen mening te vormen, ik was juist sterk genoeg om te realiseren dat ik als jongen geïndoctrineerd was in de Islam, en door zelf dingen te bestuderen en te onderzoeken ben ik er gelukkig uit.
Mijn probleem met religie is dat het mensen niet laat nadenken en dingen zomaar voor waarheid aanneemt, dat het valse hoop geeft omdat ze serieus denken dat er na dit leven nog een beter leven is, maar het grootste probleem met religie is de indoctrinatie van kinderen, van jongs af aan wordt er vertelt; “Dit is de juiste religie, alle andere zijn vals” Na de geboorte word je al gebrandmerkt in je religie, als in een besnijdenis of als in het dopen.
Daarna vrolijk verder en dat kleine kind direct al laten “lezen” in Koran/Bijbel boeken, op jonge leeftijd imiteert hij de vader al tijdens het bidden, daarna neemt de vader hem zelfs al mee naar een kerk/moskee. Er wordt hem thuis vertelt wat hij op school wel of niet moet geloven. Ennu verder met Islam wat ik ben niet zo bekend met een Christelijke indoctrinatie..
Vervolgens moet ie op zn 7e al bidden en krijgt hij gewoon klappen op zijn 10e wanneer die het niet doet. (Op aanraden van de profeet). Ooknog lekker in de weekenden Arabische/Koran lessen erbij, waar je eigenlijk alleen maar klappen krijgt wanneer je een fout maakt. Ik weet nog dat we een keertje de liniaal van de refki hadden verstopt, geen probleem voor hem hoor, hij ging vrolijk verder met een stok.
Ja dat soort dingen dus. Al die fouten in de heilige boeken maar alsnog je kind erin indoctrineren. Vervolgens houd het vele niet-religieuzen mensen tegen in het dagelijkse leven. Kijk naar het Nike voorbeeld. Miljoenen euro’s weg omdat je in het logo van AirMax ergens Allah zonder leestekens kan zien.
En heb nu niet eens 0,0001% besproken over de dingen waar ik me aan erger bij religie.



31-01-2019, 12:04
Dit is het logo zoals het hoort te staan.



Een gestyleerde A, dan een I, dan een R die doorloopt in de M, dan een A en dan een X.
Airmax dus.

Nu draait iemand het logo om, wordt de M een W, meent daar van alles in te zien en dan gaat het mis.

31-01-2019, 12:05

Citaat door subA:
Hmm religie niet zo zeer het brom van al het kwaad in de wereld, meer de ideologien. Daar kan je religie ook wel bijrekenen, maar ook nationalisme, facisme, communisme etc.
Het idee beter te zijn dan een ander is de reden van alle oorlogen in de geschiedenis.
Ik heb zeker niet zwak om een eigen mening te vormen, ik was juist sterk genoeg om te realiseren dat ik als jongen geïndoctrineerd was in de Islam, en door zelf dingen te bestuderen en te onderzoeken ben ik er gelukkig uit.
Mijn probleem met religie is dat het mensen niet laat nadenken en dingen zomaar voor waarheid aanneemt, dat het valse hoop geeft omdat ze serieus denken dat er na dit leven nog een beter leven is, maar het grootste probleem met religie is de indoctrinatie van kinderen, van jongs af aan wordt er vertelt; “Dit is de juiste religie, alle andere zijn vals” Na de geboorte word je al gebrandmerkt in je religie, als in een besnijdenis of als in het dopen.
Daarna vrolijk verder en dat kleine kind direct al laten “lezen” in Koran/Bijbel boeken, op jonge leeftijd imiteert hij de vader al tijdens het bidden, daarna neemt de vader hem zelfs al mee naar een kerk/moskee. Er wordt hem thuis vertelt wat hij op school wel of niet moet geloven. Ennu verder met Islam wat ik ben niet zo bekend met een Christelijke indoctrinatie..
Vervolgens moet ie op zn 7e al bidden en krijgt hij gewoon klappen op zijn 10e wanneer die het niet doet. (Op aanraden van de profeet). Ooknog lekker in de weekenden Arabische/Koran lessen erbij, waar je eigenlijk alleen maar klappen krijgt wanneer je een fout maakt. Ik weet nog dat we een keertje de liniaal van de refki hadden verstopt, geen probleem voor hem hoor, hij ging vrolijk verder met een stok.
Ja dat soort dingen dus. Al die fouten in de heilige boeken maar alsnog je kind erin indoctrineren. Vervolgens houd het vele niet-religieuzen mensen tegen in het dagelijkse leven. Kijk naar het Nike voorbeeld. Miljoenen euro’s weg omdat je in het logo van AirMax ergens Allah zonder leestekens kan zien.
En heb nu niet eens 0,0001% besproken over de dingen waar ik me aan erger bij religie.

De duivel heeft ook weer zijn zegje gedaan.

31-01-2019, 12:13

Citaat door subA:
ook die bestaat niet
Nee klopt je was bezeten door de kabouters, en nu ben je kabouter plop.

31-01-2019, 12:22

Citaat door subA:
ook die bestaat niet
Je bent nu niks beter dan iemand die gelooft in een religie. Enigste wat jij zegt is er is geen leven na de dood. God bestaat niet en ga zo maar door. En ja we indoctrineren onze kinderen dat doet ieder ouder die zijn kind de waarheid wilt leren. Hamdoulilah ik leer mijn kinderen liever Islam dan dat een kaffir zoals jij ze atheïsme gaat indoctrineren. Btw kinderen geloven van nature in een hoger bestaan zoals God en niet zoals jij God zijn bestaan verwerpt.

Dat was het

31-01-2019, 12:25

Citaat door Nora123:
Nee klopt je was bezeten door de kabouters, en nu ben je kabouter plop.

Hoe gaat het met Zakof,tijdje niks vernomen van hem..

31-01-2019, 12:28



Citaat door FCE:
Hoe gaat het met Zakof,tijdje niks vernomen van hem..
Die heeft net een lesje over ezels gepost onder bargwata.

31-01-2019, 12:33
Nike heeft onder druk zijn model Air Max 270 teruggetrokken, nadat een >moslima een online petitie was gestart.



Volgens haar was in het design van de zool in het Arabisch het woord Allah te herkennen.

Volgens de moslima, Saiqa Noreen, was dit design godslasterend, omdat hiermee de naam Allah zou worden betrapt, geschopt en zou worden besmeurd met modder en ander vuil. Ze eiste dat de schoen zou worden teruggehaald.

Nike zei dat sprake was van een gestyled kenmerk van de Air Max en weerlegde de beschuldiging dat het schoenenmerk bewust moslims had willen beledigen.

De petitie, die zich richtte op 25.000 handtekeningen, werd 16.000 keer ondertekend.

31-01-2019, 12:36

Citaat door subA:
Ja aangezien die verhalen van leven na de dood en God komen uit boeken die claimen de absolute waarheid te zijn & dat het God’s woord is, maar vol zit met fouten. Dan blijft er nog weinig over wat zou leiden tot het bestaan van God of leven na de dood.
Wanneer religie wegvalt neemt het alle Profeten, Engelen, Duivels, & beloftes met zich mee.

Wat is kinderen indoctrineren in atheisme? Atheisme houdt in dat je niet gelooft in een God niks meer niks minder.
Kun je je kind indoctrineren in het niet-geloven in Spiderman?
Hamdoulilah Quran is 100% van Allah en correct dat geloven we inderdaad en daar zul jij letterlijk helemaal niets aan veranderen.

Zie je de mentaliteit van een kaffir. Je waagt het om Islam te leren maar wij gaan mensen wel atheïsme leren want dat mag. Ah roht kowed met je onzin we prikken er meteen doorheen.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11