Bekijk volle/desktop versie : Examen Lancashire/Vietnam



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

16-05-2005, 23:42
hey mensen wat zijn nou echt de hoogtepunten die je moet weten voor dit examen van geschiedenis??

17-05-2005, 01:01


op die cdroms die erbij zitten zit de stofomschrijving, is tevens een goede samenvatting


wassalamoe 3alaikoem

17-05-2005, 10:42
ik weet niet of jij dat examenbundel er hebt bijbesteld, maar daar staat aangegeven wat de belangrijkste dingen zijn... en ook hele goede vragen om mee te oefenen...

En ik heb een vraagje, wie weet waar je de antwoorden kan vinden op de vragen die na elk hoofdstuk in het boek staan (werkmateriaal)???

17-05-2005, 11:05

Citaat door wortelsapje:
ik weet niet of jij dat examenbundel er hebt bijbesteld, maar daar staat aangegeven wat de belangrijkste dingen zijn... en ook hele goede vragen om mee te oefenen...

En ik heb een vraagje, wie weet waar je de antwoorden kan vinden op de vragen die na elk hoofdstuk in het boek staan (werkmateriaal)???

Citaat door Najla_m:
salam bij ons is het zo dat we voor geschiedenis al vanaf nieuwjaar bezig waren in de klas met examenstof (lancashire en vietnam), en wij hebben een strenge lerares, dus iedereen let echt op, ze heeft die stof dus behandeld en dan blijft het in je hoofd, dan hoef je alleen nog maar door te nemen en trouwens voor de mondeling toets in de pta-week hadden we hetzelfde, hebben jullie dat niet gehad???
voor de andere vakken is dat weer niet zo, maar daar ben ik gewoon van te voren al mee begonnen, steeds een stukje lezen, niet gaan stampen in je hoofd...



en over die vragen, sommige staan wel achterin het boek maar als je de stof goed door hebt, dan kan je ze zelf toch beantwoorden

17-05-2005, 14:41


Tja, je moet zo'n beetje ALLES kennen. En dan bedoel ik alle rijtjes uit je hoofd kennen, maar ook de begrippen. Wat je ook goed moet doorhebben zijn de jaartallen, en de belangrijke personen en waar ze bij horen.

17-05-2005, 15:11

Citaat door sunshine17:
Tja, je moet zo'n beetje ALLES kennen. En dan bedoel ik alle rijtjes uit je hoofd kennen, maar ook de begrippen. Wat je ook goed moet doorhebben zijn de jaartallen, en de belangrijke personen en waar ze bij horen.
ja, jaartallen zijn echt belangrijk!!!! De personen, de wetten, de situaties en gebeurtenissen die bij bepaalde jaartallen horen....

Denken jullie dat het examen vergelijkbaar is met de tentamens?? Mijn docent zei wel dat het echt heel veel werk is, je moet echt heel hard doorwerken en niet te lang over een vraag nadenken, omdat je het anders niet afkrijgt... we hebben maar drie uurtjes en je moet binnen die tijd ook nog een essay schrijven en verder heel veel bronnen lezen en vragen beantwoorden...

17-05-2005, 15:28
die bronnen hebben wij geoefend in de klas, opzich zijn ze wel te doen vind ik maar al die jaartallen , raak zo door de war ermee
en het ergste is een essay schrijven je moet gelijk in het net schrijven, want klad kost je veel tijd, owja in zo'n essay moet je toch met u spreken??

17-05-2005, 15:38
Waarschijnlijk moet je je in die essay verplaatsen in iemand anders zijn plaats. Dan bedoel ik dat je zijn gedachten moet overnemen enz. Het kan zijn dat je moet doen als of je een boer uit manchester ofzo moet spelen of iemand die de vietnamoorloog heeft meegemaakt. Het kan vanalles zijn, of een brief of zo.

17-05-2005, 15:43
De essay gaat dit jaar over Lancashire, dus niet over Vietnam..


En wat de belangrijkste dingen zijn die je moet kennen, zie: http://www.watmoetikleren.nl of mijn topic.

17-05-2005, 15:56

Citaat door Lella_Roosje:
[FONT=System]De essay gaat dit jaar over Lancashire, dus niet over Vietnam..
hoe weet je datt

17-05-2005, 15:58
Wat is een essay??? Dat heb ik helemaal niet gehoord op school????? En weet je zeker dat die dit jaar lancashire gaat?

X

17-05-2005, 16:04

Citaat door almaghribi:
hoe weet je datt
Van m`n Geschiedenis leraar, hij zei dat ons.

17-05-2005, 16:05



Citaat door Moslima_zohra:
Wat is een essay??? Dat heb ik helemaal niet gehoord op school????? En weet je zeker dat die dit jaar lancashire gaat?

X
Ik zal vanavond incha Allah een essay scannen, dan plaats ik het hier.


Het is een soort opstel, waar je vragen moet beantwoorden. Uit die antwoorden moet je een conclusie trekken.


En ik weet het 100% zeker.

17-05-2005, 16:08

Citaat door Lella_Roosje:
De essay gaat dit jaar over Lancashire, dus niet over Vietnam..


En wat de belangrijkste dingen zijn die je moet kennen, zie: http://www.watmoetikleren.nl of mijn topic.
barakallahou fik

17-05-2005, 16:10
Ja je krijgt gewoon een schrijfopdracht die jij moet maken aan de hand van een aantal richtlijnen waar je je aan moet houden. Je moet je dus aan een bepaald aantal punten houden. Hier kun je wel een aantal punten mee scoren als je goed kunt schrijven.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10