Bekijk volle/desktop versie : Intentie komt later wel .



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

16-05-2005, 22:45

Citaat door Donderstorm:
Meiskes en jonges die willen trouwen zullen een zware beslissing nemen en een hele mooie beslissing om hun leven met iemand te delen.
Maar niks gaat zomaar zelfs liefde niet.
Je zal eraan moeten werken.
Ik zeg tegen meiskes van hier dat ze een hoofddoek MOETEN dragen om
liefde van hun leven te kunnen bekoren.Maar dan zit je met het probleem van :



Ik ben zeker dat je na een jaar niet meer zonder zal kunnen en dat je liefde voor die mooie hoofddoek zal stijgen en dat je de gelukkigste vrouw van de wereld zal zijn met een legale man aan je zij.

Dat is mijn theorie van Intentie.
Indrukwekkend he.
.

16-05-2005, 23:26


sorry maar ik zie het niet als mijn taak om anderen gelukkig te maken.
als ik ooit ervoor kies om een hoofddoek te gaan dragen, zou ik dat slechts doen
omdat ik me daarbij prettig en gelukkiger door voel. En niet omdat anderen dat van me
verwachten. ik vind dat erg schijnheilig om een hoofddoek als lokaas te gebruiken.

16-05-2005, 23:27
Who cares??? Allah Subhana Wa Ta'Ala cares!

Als jij je hoofddoek draagt zonder de juiste intentie/niyaah (taqwa voor Allah swt), dan zal deze daad (de hoofddoek dragen) niet geaccepteerd worden...

Wat is nou eigenlijk jouw probleem??? Je blijft maar doorzagen over die hoofddoek! Ik begrijp dat jij de meiden alleen maar wilt helpen (of heb je een andere reden?), maar je doet het absoluut op de verkeerde manier...

Als dit een vorm van nasse7a moet zijn, of een vorm van dauwa...dan heb jij het helemaal verkeerd begrepen. Je behoort het op een zachte en vriendelijke manier te doen (met bewijzen, die ik hier overigens niet zie), anders schrik je de mensen af en werkt het alleen maar averecht...het laatste is wat jij bereikt

16-05-2005, 23:27
Hoofddoek draag je niet om mensen in je omgeving blij te maken, maar om Allah te gehoorzamen

16-05-2005, 23:36



Citaat:

Je draagt hem om een man te plukken .Dus je hebt verkeerde intenties.
Maar daar ligt niemand wakker van .Want:-jij bent gelukkig -je man is eel gelukkig-je vader is gelukkig -je moeder is gelukkig - je broers zijn gelukkig -je zusters en tantes en neven en nichten en grootmoeder en grootvader en je buren en je gemeenschap en je broeders en zusters
Dit meen je toch niet hè?!

Als het nou andersom was...de vrouw draagt geen hoofddoek om een man te vinden. Ze heeft hem gevonden en ze zijn zielsgelukkig, net als haar familie. Zou jij dan ook gelukkig zijn? Telt de intentie dan ook niet meer mee? Je meet zwaar met 2 maten...

Jij hebt het echt volkomen verkeerd begrepen...


En nog iets. Als jij je zusters echt op het juiste pad wil krijgen...zou je dan niet eerst beginnen met de fundamenten? Heb je enig idee hoe weinig mensen zich echt houden aan 1 van de belangrijkste zuil...bidden?! Weet jij eigenlijk hoe weinig tijd mensen besteden in het aanbidden van Allah Subhana Wa Ta'Ala (dhikr)?

En de kennis die men over/van Islam is echt bedroevend. Ze doen dingen (verboden en/of geboden) die Allah Subhana Wa Ta'Ala gesteld heeft, zonder dat ze weten waarom! Velen doen dingen om anderen te plezieren...ze hebben meer vrees voor andere dan voor Allah Subhana Wa Ta'Ala...stagfiroullah! Ze draagt een hoofddoek uit angst voor haar vader...verder bidt ze niet, ze heeft iedere week een andere vriend, Islam zit niet in haar hart en ze denkt nauwelijks tot nooit aan haar Schepper...maar ach, ze [B]draagt tenminste een hoofddoek[B]...de intentie en wat ze verder doet, doet er allemaal niet toe...toch?!

16-05-2005, 23:39

Citaat door Miss_Honey:
Dit meen je toch niet hè?!

Als het nou andersom was...de vrouw draagt geen hoofddoek om een man te vinden. Ze heeft hem gevonden en ze zijn zielsgelukkig, net als haar familie. Zou jij dan ook gelukkig zijn? Telt de intentie dan ook niet meer mee? Je meet zwaar met 2 maten...

Jij hebt het echt volkomen verkeerd begrepen...


En nog iets. Als jij je zusters echt op het juiste pad wil krijgen...zou je dan niet eerst beginnen met de fundamenten? Heb je enig idee hoe weinig mensen zich echt houden aan 1 van de belangrijkste zuil...bidden?! Weet jij eigenlijk hoe weinig tijd mensen besteden in het aanbidden van Allah Subhana Wa Ta'Ala (dhikr)?

En de kennis die men over/van Islam is echt bedroevend. Ze doen dingen (verboden en/of geboden) die Allah Subhana Wa Ta'Ala gesteld heeft, zonder dat ze weten waarom! Velen doen dingen om anderen te plezieren...ze hebben meer vrees voor andere dan voor Allah Subhana Wa Ta'Ala...stagfiroullah! Ze draagt een hoofddoek uit angst voor haar vader...verder bidt ze niet, ze heeft iedere week een andere vriend, Islam zit niet in haar hart en ze denkt nauwelijks tot nooit aan haar Schepper...maar ach, ze [B]draagt tenminste een hoofddoek[B]...de intentie en wat ze verder doet, doet er allemaal niet toe...toch?!
helemaal top

16-05-2005, 23:40

Citaat door Donderstorm:
Dat weet mijn kleine teen ook.

Maar je zal hem toch ooit eens dragen .Waarom dan niet om een man te plukken.
Je intenties zullen wel veranderen in liefde vor god en hoofddoek.

Doe ons ook eens plezier .Waarom kijken jullie altijd naar jullie eigen.Gun ons ook iets .Wij zijn dolgelukkig als wij zusters op straat zien met hoofddoek.Wat hun intenties ook moge zijn .Gun ons iets.

je hebt dan wel een slimme kleine teen

16-05-2005, 23:42

Citaat door Donderstorm:
Ik doe het volgens mij hart.
Intentie is heel belankrijk maar dat kan je aanpassen en aanleren zoals gebed dat je aanleert aan 7 jarige kinderen.Na een tijd zullen ze niet zonder kunnen .Maar de eerste keer is altijd moeilijk.

Ik weiger te plooien .Ik volg mijn hart PUNT UIT.
Je doet het volgens je hart...Islam zit in je hart?! Zo denken veel "hoofddoeklozen" ook...maarja, dan is het natuurlijk niet goed hè

Jongen, je doet je voor alsof je het beste met je zuster voor hebt en alsof je zelf een goede praktiserende moslimman bent (je hebt dat weliswaar nooit gezegd, maar uit je berichten doe je het lijken alsof je goed praktiseerd)...maar ondertussen verzin je je eigen dingen!

Intentie is een heel belangrijk aspect in de Islam. Als jij sadaqa geeft om aanzien en respect van de mensen te krijgen, dan wordt het niet geaccepteerd. Als jij een goede daad verricht met de verkeerde intentie, dan wordt het óf niet geaccepteerd óf het betekent haast niks...het heeft weinig waarde.

Dus kom alsjeblieft niet met je: intentie is niet van belang...stagfiroullah!

16-05-2005, 23:45

Citaat door Donderstorm:
Waaaatttt !! Denk je enkel aan jezelf??? Waarom wil jij je gemeenschap niet gelukkig maken ?? Waaaaaaaaaarom wij hebben toch ook rechten.
mezelf komt op de eerste plaats, dan komt de rest. ik voel me niet verplicht om anderen tevreden te stellen. de enigen die ik graag gelukkig en blij wil zien zijn mijn ouders, verder interesseert het me niet hoe de gemeenschap over mij denkt of vindt. natuurlijk heb je rechten, maar niet ten kosten van mij. ik hoef niemand te plezieren! wie pleziert mij?

16-05-2005, 23:49

Citaat door Donderstorm:
Hahahaha jij bent echt grappig.
Dus ik moet hen leren bidden zonder hoofddoek.Hahahaha cool womaan.
T'is zoals een Hollander zonder kaas in zijn huis.Gewoon belachelijk.


Doe aub je gemeenschap een pleziertje zuster.Meer vragen wij niet.Wij zijn ook mensen en we hebben ook onze eigen normen en waarden..Weet je wel.


Stop aub met ons te kwetsen.Dank U.
Ik vind jou lachewekkender hoor...intentie is niet van belang

Dus jij wilt beweren dat een vrouw zonder hoofddoek niet kan/mag bidden?! Zij moet tijdens de salaat haar haren bedekken (en de rest) en haar gebed zal geaccepteerd worden...ookal draagt zij buiten geen hoofddoek.

Ik zeg niet dat de hoofddoek geen verplichting is, maar een vrouw die buiten geen hoofddoek draagt en tijdens de salaat wel...haar gebed wordt wel geaccepteerd hoor.

Als een Hollander zonder kaas??? Jouw vergelijkingen slaan absoluut nergens op...komt eerder een beetje denigerend over.

Mijn gemeenschap??? Wat is mijn gemeenschap? Wie is wij en jullie???

Ik denk dat het beter is als je voortaan voor jezelf praat, in de ik-vorm dus...want ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die met zulke bekrompen gedachten geassocieerd willen worden...

16-05-2005, 23:54

Citaat door Donderstorm:
Dus jij wil ons niet gelukkig maken????
Dat is als een dolksteek door mijn hart.


Wat moet ik hier aantoevoegen .Je wil mijn rechten niet geven.
Heeeeel pijnlijk.
Wij willen ook dat jij ons liefhebt zoals jij je ouders liefhebt.



IK EIS DAT RECHT OP. PUNT UIT.
waar haal je dat recht vandaan??????

16-05-2005, 23:58

Citaat door Donderstorm:
Jij bent niet echt een gemakkelijke zuster.
Nogmaal.Mijn kleine teen weet dat ook.
Intentie is heel belankrijk .

Maaaaaaar het verschil ts U en ik is:




Ik heb vertouwen in die meiskes en U niet.Ik weet dat ze na een tijd hun intenties zullen wijzigen om ALLAH te eren.Ik vertrouw en jij niet.Hahhahaha nu heb ik je toch verbaal uitgeschakelt he.Waaaw ik ben zelf onder de indruk van deze reactie.
Hahahaha...

Jouw kleine teen weet het wel, maar hij bevat geen hersenen...het wordt dus ook niet doorgegeven aan jouw vingers, want zij typen iets totaal anders...

Het heeft niks te maken met vertrouwen hebben in deze dames. Jij weet dat zij na een tijdje de hoofddoek zullen dragen met de juiste intentie?! Alleen Allah Subhana Wa Ta'Ala weet dat...en alleen Hij heeft dat in de hand! Hij leidt wie Hij wil leiden...zo ook deze dames. Ik heb dus vertrouwen in Allah Subhana Wa Ta'Ala...

17-05-2005, 00:05



Citaat door Donderstorm:
Ik hoop dat Allah jullie alles gaat vergeven en dat elke gebed aanvaard wordt.
Dat is een mooie theorie . Maar we weten dat we ons aan zijn regels moeten houden en dat doen velen niet. Ik weet dat er nog vele ander misdrijven zijn maar ik heb het nu specifiek over hoofddoekloos zijn.
Jij hebt het alleen maar over hoofddoekloos zijn...het wordt nogal vermoeiend

Je bereikt er namelijk niks mee...

Tenminste, niet op de manier die jij hanteerd. Je reageert bot, arrogant en denigerend...terwijl je het op een zachte en vriendelijke manier behoort te doen.


Citaat:
Maar we weten dat we ons aan zijn regels moeten houden en dat doen velen niet.
Het probleem zit 'm in de kennis, de juiste kennis...tegenwoordig hebben maar weinig mensen voldoende kennis over Islam. En ze vergeten dat het een verplichting is om kennis op te doen over je dien en over je Schepper...een mens is nooit uitgeleerd. Maar men heeft het te druk met andere dingen...


Enne over "jouw recht"...doe je dit allemaal uit zelfbelang? Jij bent gelukkig als je zusters een hoofddoek dragen, en zij moeten dus een hoofddoek dragen om jou en hun familie en anderen gelukkig te maken. Subhana'Allah...

17-05-2005, 00:16

Citaat door Donderstorm:
Waarom niet???Wij mogen toch ook gelukkig zijn .Of wil je ons dat ook
afnemen???
Je reageert selectief...waarom ga je niet in op de andere dingen die ik schrijf en vraag?

Tuurlijk mogen jullie gelukkig zijn...maar wij zijn er niet alleen om jullie gelukkig te maken. Wij zijn er ook maar om een plaatje in Djennah te veroveren...wij komen daar echt niet om jullie tevreden te stellen, wij moeten Allah Subhana Wa Ta'Ala tevreden stellen...

En niemand, maar dan ook niemand heeft iets te maken met het imaan van een persoon. Imaan is iets tussen de persoon en Allah Subhana Wa Ta'Ala...Hij is de enige die weet wat er in onze harten speelt en die ons daarop beoordeelt en mogelijk veroordeeld...

Iemand nasse7a geven...prima! Iemand leiden (dauwa)...prachtig! Maar je moet het op de juiste manier doen...en je moet niet iemand vertellen wat Allah Subhana Wa Ta'Ala over diegene denkt, wat Hij van iemand vind en wat voor straf Hij diegen zal geven...want daar beslissen wij niet over.

17-05-2005, 00:18

Citaat door Donderstorm:
Hej Miss -Honey ik ben echt nie bang van jou.Ik geef mijn mening toch
Je hoeft ook helemaal niet bang voor mij te zijn hoor...

De enige voor wie je vrees behoort te hebben, is voor je Schepper...

Maar hoezo deze reactie? Ben je toch ergens stiekem bang voor mij?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6