Bekijk volle/desktop versie : Spanje zal 19.179 Marokkaanse landarbeiders werven voor het seizoen 2019



Pagina's : [1] 2 3 4 5

04-01-2019, 16:25
Ook dit jaar zullen er weer duizenden Marokkaanse aardbeienpluksters naar Spanje vertrekken.



Het Spaanse ministerie van Arbeid, Migratie en Sociale Zekerheid heeft het decreet over Marokkaanse landarbeiders gepubliceerd. In totaal mogen 19.179 werknemers aardbeien (en ander rood fruit) plukken tijdens het seizoen 2019.

Volgens het Spaanse ministerie hebben 11.500 werknemers in voorgaande seizoenen al in velden in Spanje gewerkt en zullen er in verschillende steden in Marokko 7.500 mensen worden geworven, van 17 tot 19 januari.

De verplaatsingen van de landarbeiders naar Huelva zullen in drie fasen plaatsvinden: degenen die al enkele jaren hebben deelgenomen worden op 1 februari verzonden, de werknemers die vorig jaar in Huelva hebben gewerkt, zullen zich op 1 maart bij hen voegen en de nieuwe lichting voegt zich daar weer bij op 21 maart.

De arbeidscontracten van deze werknemers eindigen op 31 juli 2019, waarna ze naar Marokko moeten terugkeren. In 2018 bleven bijna 2.500 mensen in Spanje.

Om gerekruteerd te worden, moeten vrouwen getrouwd zijn en minderjarige kinderen onder hun hoede hebben.

04-01-2019, 17:23



Citaat door ISWA:
Hoe laag kan je zinken als volk om voor kruisvaarders te plukken??
!!

idd, totaal geen izzah zonder islam

04-01-2019, 17:32

Citaat door ISWA:
Hoe laag kan je zinken als volk om voor kruisvaarders te plukken??

Moge Allaah mij in leven houden totdat m6 en zijn horde aan hun einde komen, ameen.


Vrouwen luisteren niet. Vrouwen willen werken ookal geef je ze een Basisinkomen. Ga naar daar en zeg dat dit Schandalig is. Die vrouwen zullen met alles naar je toe gooien.

Wie niet wilt luisteren, moet maar voelen.

04-01-2019, 17:39
ISWA. Vertel is hoe kom jij aan jou geld dan? Je woont in Nederlander en hun zijn ook kruisvaarders. Of heb je een uitkering? Ps uwv zijn ook kruisvaarders

04-01-2019, 18:36



Citaat door ISWA:
Jullie komen nooit verder dan denken dat je eigen volk uitkering pakt, tenminst als je überhaupt een Marokkaan bent, want het lijkt erop dat de meeste hier Hollanders zijn. Die minderwaardigheidscomplex gebruik je maar bij ouders. Vraag ze waarom ze hun land/ouders/familie verlaten hebben en nu vast zitten aan UWV en de SVB.

Ik kom rond zonder mijn hand op te houden. Dat zou elke Marokkaan moeten kunnen ipv leven als een degradatie kandidaat die zijn eigen huur niet eens kan ophoesten.
we weten als mokros, iemand die zoiets roept wel vaak het tegenoversgestelde van, maw jij hebt uitkering,

als je het echt wilt bewijzen plaats bron, anders geloven we je niet

yelah plaats je uitkering specificatie , bedoel salaris specificatie

04-01-2019, 18:39
gras van mijn tuin is groener dan die van de buren

04-01-2019, 18:43

Citaat door LtiFo:
gras van mijn tuin is groener dan die van de buren




Omdat ISWA bij jou
in de tuin poept ...

05-01-2019, 12:40
ISWA, hahah drol je veraad jezelf. Je werkt dus voor een kaffer hahaha zoals die vrouwen die in Spanje willen werken. Hoe kom je anders aan geld of valt het bij jou uit de lucht a kleine kind. Jij moet nog veel leren over jou geloof lhmar

05-01-2019, 12:43
ISWA hahaha je verdient je geld bij een kruisvaarder zoals jij het noemt maar vind het wel erg als andere dat ook ddoen. Mensen zoals jou horen niet in de maatschappij maar ergens in de woestijn

05-01-2019, 13:22

Citaat door ISWA:
Ik heb geen uitkeringen en geen salarissen. Wat we wel hebben is een gezond verstand en verdien mijn geld aan mensen als jij met geen verstand.

Ga je vandaag je record leugens droppen verbreken?
geen salaris geen uitkering, dan ben je drugsdealer, wietteller

05-01-2019, 13:28
-.... of je vraagt je zus om geld en haar dreigen het je pa te vertellen hoe ze aan het geld komt., typish salafisten shit

05-01-2019, 13:36
Hou je bek dicht over kruisvaarders als je in het westen woont. Uit beter kritiek naar marokko voor het feit dat velen om financiele redenen het land uit willen gaan

05-01-2019, 13:38


begrijp je reactie niet edge

05-01-2019, 13:39

Citaat door Edge:
Hou je bek dicht over kruisvaarders als je in het westen woont. Uit beter kritiek naar marokko voor het feit dat velen om financiele redenen het land uit willen gaan
Als je Marokko wilt bekritiseren dan kom je weer bij de kruisvaarders uit en moet je volgens jouw kromme logica je bek houden.

05-01-2019, 13:47
Hahahaha echt weer die cyber imams altijd he. Bro ga wat van je leven maken misschien voel je je dan beter dan op internet onzin lopen uit kramen

Pagina's : [1] 2 3 4 5