Bekijk volle/desktop versie : De wonderen van de Koran - deel 2



Pagina's : [1] 2 3

20-12-2018, 23:06
‘’De Koran, die veertien eeuwen geleden is geopenbaard, vermeldt feiten die pas onlangs ontdekt zijn of door wetenschappers geverifieerd zijn. Dit bewijst dat de Koran ongetwijfeld het letterlijke Woord van Allah is, geopenbaard aan de Profeet Mohammed en dat noch de Profeet Mohammed noch enig ander mens de auteur van de Koran is’’ Aldus, de Moslims.
De Koran zou “feiten” bevatten die ‘onlangs ontdekt’ zijn of door wetenschappers geverifieerd zijn. Deze onlangs ontdekte feiten zouden het bewijs zijn dat de Koran het letterlijke woord van Allah zou moeten zijn, nu is het grappig hoe de meeste moslims (en andere religieuzen) vaak helemaal niks met de wetenschap te maken willen hebben omdat het 9 van de 10x tegenstrijdig zou zijn met de religie, maar wanneer de wetenschap een ontdekking doet dat maar een klein beetje lijkt op iets wat in de Koran staat, dan zou dat het ultieme bewijs moeten zijn om de Koran als waarheid te zien.
Even een kijkje nemen in de ultieme bewijzen dat de Koran het woord van God zou moeten zijn, iets wat onmogelijk door een mens geschreven zou kunnen worden, en al helemaal niet 1400 jaar geleden.
2. De Embryo

De vorige keer ging het artikel over de zogenaamde Big Bang die door de Koran beschreven zou zijn, daarin liet ik zien dat de welbekende vers niks met de Big Bang te maken kon hebben, ook nog eens onjuist was, en dat de vers 2000+ jaar eerder bestond dan de Koran, vandaag pakken we een zogenaamde wonder van de koran, waarin de embryo-ontwikkeling wordt beschreven.

‘’’’‘In de Heilige Koran spreekt Allah over de menselijk embryologische ontwikkelingsstadia:
En wij hebben de mens uit een uittreksel van leem geschapen. Daarna maakten Wij hem een druppel in een welverzekerde rustplaats. Daarop maakten wij de druppel tot een `alaqah (bloedzuiger, opgehangen ding en bloedklomp), waarop Wij de `alaqah tot een mudghah (zoiets als gekauwde substantie) maakten, [waarop Wij de mudghah tot beenderen maakten, waarop wij de beenderen bekleedden met vlees. Daarna brachten Wij hem voort als een nieuw schepsel. Gezegend dus zij Allah, de Beste der scheppenden. (Surah 23 : Ayah 12-14)’

Hoe had de Profeet Mohammed dit veertien honderd jaar geleden kunnen weten, terwijl wetenschappers dit pas onlangs hebben ontdekt d.m.v. geavanceerde onderzoeks uitrusting en zeer verfijnde microscopen, die in die tijd niet bestonden?
….
De enige redelijke conclusie is dat deze beschrijvingen aan Mohammed geopenbaard zijn door God. Hij had zulke details niet kunnen weten, omdat hij een ongeletterde man was met absoluut geen wetenschappelijke opleiding.’’’’
De o-zo bekende ‘Hoe konden ze dat 1400 jaar geleden weten’ & de ‘conclusie is dat deze beschrijvingen aan Mohammed geopenbaard zijn door God.’
Maar natuurlijk, de maker van het universum dacht, laat ik even in mijn boek de ontwikkeling van de embryo beschrijven voor de mensen. Maargoed, geen trashtalk hier, we gaan kijken naar de feiten.
Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen bij dit onderwerp, letterlijk alles wat de Koran fout kon hebben, is fout. Ik zou hier 20 boeken over kunnen schrijven, maar ik hou het kort.
De koran zou het woord van Allah moeten zijn omdat het 1400 jaar geleden met een beschrijving kwam van de embryo, eens even een kijkje nemen in de geschiedenis van onze kennis m.b.t. dit onderwerp, met de fouten aan de zijkant gelaten
De Koran, 1400 jaar geleden:
En wij hebben de mens uit een uittreksel van leem geschapen. Daarna maakten Wij hem een druppel in een welverzekerde rustplaats. Daarop maakten wij de druppel tot een `alaqah (bloedzuiger, opgehangen ding en bloedklomp), waarop Wij de `alaqah tot een mudghah (zoiets als gekauwde substantie) maakten, [waarop Wij de mudghah tot beenderen maakten, waarop wij de beenderen bekleedden met vlees. Daarna brachten Wij hem voort als een nieuw schepsel. Gezegend dus zij Allah, de Beste der scheppenden. (Surah 23 : Ayah 12-14)
___
De Talmoed, 1800 jaar geleden:
De ontwikkeling van de embryo in de Talmoed:
1. Golem (vormloos, opgerold-iets)
2. Shefir meruqqam (geborduurde foetus)
3. ‘ubbar – v’lad shel qayama (iets draagbaars – levensvatbare kind)
4. ben she-kallu chadashv (gegroeid kind)
Subhan’Yahweh
--
Galen, 1850 jaar geleden:
"let us divide the creation of the foetus overall into four periods of time.
The first is that in which. as is seen both in abortions and in dissection, the form of the semen prevails [Arabic nutfah]. At this time, Hippocrates too, the all-marvelous, does not yet call the conformation of the animal a foetus; as we heard just now in the case of semen voided in the sixth day, he still calls it semen. But when it has been filled with blood [Arabic alaqa], and heart, brain and liver are still unarticulated and unshaped yet have by now a certain solidarity and considerable size,
this is the second period; the substance of the foetus has the form of flesh and no longer the form of semen. Accordingly you would find that Hippocrates too no longer calls such a form semen but, as was said, foetus.
The third period follows on this, when, as was said, it is possible to see the three ruling parts clearly and a kind of outline, a silhouette, as it were, of all the other parts [Arabic mudghah]. You will see the conformation of the three ruling parts more clearly, that of the parts of the stomach more dimly, and much more still, that of the limbs. Later on they form "twigs", as Hippocrates expressed it, indicating by the term their similarity to branches.
The fourth and final period is at the stage when all the parts in the limbs have been differentiated; and at this part Hippocrates the marvelous no longer calls the foetus an embryo only, but already a child, too when he says that it jerks and moves as an animal now fully formed."
--
Aristoteles, 2350 jaar geleden:
"When the material secreted by the female in the uterus has been fixed by the semen of the male...the more solid part comes together, the liquid is separated off from it, and as the earthy parts solidify membranes form all around it...Some of these are called membranes and others choria..." "So nature has first designed the two blood vessels from the heart, and from these smaller vessels branch off to the uterus, forming what is called the umbilicus...Round these is a skin-like integument, because the weakness of the vessels needs protection and shelter. The vessels join to the uterus like the roots of plants, and through them the embryo receives its nourishment"
Hippocrates, 2430 jaar geleden:
1st stage: "Sperm is a product which comes from the whole body of each parent, weak sperm coming from the weak parts, and strong sperm from the strong parts."
2nd stage: "The seed (embryo), then, is contained in a membrane ... Moreover, it grows because of its mother's blood, which descends to the womb. For once a woman conceives, she ceases to menstruate..."
3rd stage: "At this stage, with the descent and coagulation of the mother's blood, flesh begins to be formed, with the umbilicus."
4th stage: "As the flesh grows it is formed into distinct members by breath ... The bones grow hard ... moreover they send out branches like a tree ..."
Och en zo kunnen we nog honderden jaren terug de tijd in.
Waar het dus om gaat, is dat er geen zin in de koran staat over de embryo, dat in die tijd, of zelf duizenden jaren daarvoor, nog niet bekend was.
En niet alleen is er alweer sprake van kennis dat al bekend was, ook in dit geval is de beschrijving in de Koran onjuist. Ik zou het kunnen typen, maar ik kan jullie niet dit geweldige filmpje niet laten zien bij dit onderwerp.
Hamza Tzortzis & Adnan Rashid discussieren met PZ Myers over het embryo-gebeuren in de Koran. Adnan Rashid vertelt Myers hoe de embryo-ontwikkeling in de Koran beschreven staat, wanneer Myers om een bevestiging vraagt of dat in de Koran staat, roept Adnan Rashid vol vreugde ‘THAT’S EXACTLY WHAT THE QURAN SAYS!’ en benoemt hierbij de vers. PZ Myers vertelt hem hierbij dat Adnan zojuist een fout in de Koran heeft aangegeven. Adnan Rashid beweert vervolgens dat de Koran niet fout zit ‘omdat Keith Moore het zegt’, dit zou moeten kloppen omdat Keith Moore een embryoloog is. Wat Adnan Rashid & Hamza Tzortzis niet wisten, was dat ze aan het discussieren waren met een embryoloog, hun reactie toen ze erachter kwamen dat Myers een embryoloog is, is hilarisch!
En je zult nooit geloven wat Adnan Rashid te vertellen had toen PZ Myers hem en de koran op de fouten wees. (Arabisch complex )
http://https://youtu.be/msOlpj886H4
Tot de volgende keer bij Deel 3!

20-12-2018, 23:14


Die Hamza Tzortzis doet me echt denken aan DEMO, PZ Myers legt hem uit dat wat de Koran beschrijft over de embryo onjuist is en ook nog eens beschreven stond in oudere geschriften, en dan vraagt Hamza ineens iets over de functie van de bergen dat in de Koran beschreven zou zijn(waar tevens ook een deel over komt)
Meesters in het switchen van onderwerp.

03-01-2019, 03:31

Citaat door FCE:
-
Als jij berichten mag uppen dan mag ik het ook :P , deze verdween namelijk van de radar aangezien breakingnewsanswer het nodig vond om te spammen toen ik dit plaatste.

03-01-2019, 04:37
Alsjeblieft mensen laat je niet meer afleiden en triggeren door dit soort figuren, khayr insha Allah.

It's all part of their game to be stuck in a vicious circle.

03-01-2019, 04:39


Je ziet overal wel hetzelfde gebeuren.
Zelfs wetenschappers (die religieus zijn) die alles empirisch bekijken, lijken dit vermogen kwijt te raken als het aan komt op religie en over te gaan op filosofisch gebrabbel.

03-01-2019, 05:01

Citaat door DeUtrechter:
Alsjeblieft mensen laat je niet meer afleiden en triggeren door dit soort figuren, khayr insha Allah.

It's all part of their game to be stuck in a vicious circle.
Feiten zijn inderdaad part of the game

03-01-2019, 05:02

Citaat door Fearless4Ever:
Het is wetenschappelijk bewezen en er zijn onderzoeken die bewijzen dat gelovigen (Ik, jij en andere moslims) door haatheïsten zoals Koninganus geloviger worden op allerlei fora.
Wij zelf zijn het levende bewijs broer, ik in elk geval ervaar wel.
Moslims worden standvastiger en sterker in geloof door haatheïsten die verzen uit de Qur'an krom maken wat recht is
Eigenlijk is het wel een aanwinst
je weet wel
haatheïsten zoals
Koninganus
dan heb je geen idee wat voor ‘n dm’s ik wel niet heb ontvangen over de afgelopen half jaar , en de stille lezers niet te vergeten.
Maar wanneer ik iets wat recht is krom zou hebben gemaakt, dan kan jij het vast wel weer recht maken, ofniet?
De koran beschrijft de ontwikkeling van het embryo, dit zou moeten betekenen dat de Koran het woord van God is.
1. De koran vertelt niks nieuws wat destijds & duizenden jaren eerder niet bekend was.
2. De ontwikkeling is verkeerd beschreven.

Nou wat is er krom gemaakt volgens jou?

03-01-2019, 05:15

Citaat door Fearless4Ever:
Het is wetenschappelijk bewezen en er zijn onderzoeken die bewijzen dat gelovigen (Ik, jij en andere moslims) door haatheïsten zoals Koninganus geloviger worden op allerlei fora.
Wij zelf zijn het levende bewijs broer, ik in elk geval ervaar het wel.
Subhana Allah wa bihamdihi
Moslims worden standvastiger en sterker in geloof door haatheïsten die verzen uit de Qur'an krom maken wat recht is
Eigenlijk is het wel een aanwinst
je weet wel
haatheïsten zoals
Koninganus
Ik begrijp wat je bedoelt maar goed ieder zo zijn ding. Ik heb veel met types zoals hij en noord bijvoorbeeld hier gesproken. Ze vertonen alleen slangen streken komt weinig goed uit. Maar mensen echt afvallig maken daar maak ik me niet druk om ze falen ieder keer weer.

03-01-2019, 05:17

Citaat door Fearless4Ever:
Copy plak bijna geen enkel moslim die dit helemaal leest en het serieus neemt
Ik kom niet verder dan de eerste alinea geloof me nou maar
Het zit je echt diep Koninganus dat je nu zelfs wakker van ligt (05:00) haha
Wat een miserabele leventje toch om als haatheïst 24/7 met de islam te bezigen
Minderwaardigheidscomplex of een ander ziekte?
Dat zegt al meer dan genoeg. Alsof iemand jou serieus neemt denk dat zelfs de moslims niks met jou te maken willen hebben.

03-01-2019, 05:34

Citaat door Fearless4Ever:
Geloof me nou maar Koninganus
Ik kijk om je heen en ga er niet eens op in
Ben geen zak aardappel om met jou serieus te discussiëren over een een onderwerp en helemaal over een religie
Doodzonde van mijn tijd die ik liever besteed om jou uit te lachen
Ken jou langer als vandaag Koninganus dus dat komt wel pluis
Nog steeds werkloos?
Zeg je dat nou serieus na 3 reacties te hebben geplaatst?
Niet werkloos & ik studeer nog. En jij?

03-01-2019, 05:45

Citaat door Fearless4Ever:
Snap überhaupt al niet wat een haatheïst als jij op een fora voor Marokkanen doet
Of toch wel
ja ik snap het toch wel
jouw intentie hier is provoceren, uitlokken, uitdagen, haten, liegen, bedriegen en ga zo maar door
een ander ziekte van je is dat je altijd loopt bedelen om te discussiëren
Nee Koninganus
Marokkaanse moslims hebben jou door en door

Als ik via Google hier wil komen dan zie ik onder linkje het volgende:

Marokko Community | MAROKKO.nl

http://https://m.marokko.nl › forums

De grootste Marokkaanse internet gemeenschap van Nederland en Belgie. Marokkaans nieuws, lifestyle, blogs en entertainment.

En...

MAROKKAANSE jongeren discussieren over actuele MAROKKO thema's en MAROKKO nieuws. MAROKKAANS nieuws in Nederland.

Zeg dan Koninganus, ben jij een Marokaan?

Toevallig wel

En al was dat niet het geval, waar staan de laatste 2 letters van de website voor? (.nl)

03-01-2019, 06:00

Citaat door Fearless4Ever:
Vertel dan knulleke
waar vandaan Marokko?

Dat nl van je is een rotsmoes
Er staat duidelijk fora voor Marokkaanse gemeenschap en Marokkaanse jongeren
Obsessie met Marokkanen

03-01-2019, 06:23



Citaat door Fearless4Ever:
Ik prik zo door hem heen

Hij is kwaadaardig en geen Marokkaan geloof me nou maar
Obsessie heeft ie ook voor islam bashen dat weet iedereen
Gaat geen dag voorbij dat ze zich niet bezig houden met ons. Verslaafd aan Moslims en Marokkanen.

03-01-2019, 06:53

Citaat door Fearless4Ever:
Net onkruid vooral Koninganus
Elk week moest ie een nieuwe nick verzinnen omdat ie om de haverklap werd verbannen
In 1 maand 4 nieuwe accounts omdat ie Marokkaanse moslims loopt te bashen haha elk nick zit er wel het woordje anus in
Vraag het hem maar

Ikbenanus had ie
Inmijnanus
Jeukinminanus
Kominminanus

En nu Koninganus
Hahahaha shab pizza underground.

03-01-2019, 07:05

Citaat door Fearless4Ever:
Underground letterlijk en figuurlijk
Hij zit nu op Google Maps om te kijken waar hij nu vandaan moet komen en of ie Tamazight moet spreken of Arabisch
Kunnen we lang wachten...
Underground haha

Citaat door Fearless4Ever:
Heb hem huiswerk gegeven is ie wel ff zoet mee
Och och was je nou een uur lang aan het wachten tot ik ging reageren?
Hoevaak heb je op die refresh knop gedrukt?

Pagina's : [1] 2 3