Bekijk volle/desktop versie : Huis-Marokkaan Nasrdin D Dchar neppe moslim viert kerst en sinterklaas!



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

11-12-2018, 16:18
Instagram gaat los op Nasrdin Dchar na foto met kerstboom

Nasrdin Dchar dacht maandag een onschuldige foto van zichzelf met een kerstboom op Instagram geplaatst te hebben. Maar niets bleek minder waar. De acteur werd bedolven onder de kritiek, aangezien hij moslim is en moslims geen kerst horen te vieren volgens hun geloof.



Bij de foto liet Nasrdin weten: „Ik heb van kleins af aan een liefde voor de kerstperiode. Alleen vierden we het thuis nooit omdat mijn ouders vonden dat dat niet hoorde bij ons geloof. Daarom moest het kerststukje dat ik elk jaar op school maakte ook altijd gelijk naar de buren. Nu heb ik mijn eigen gezin. En vier ik het wel. Niet vanuit religieus oogpunt maar meer vanuit gezelligheid. Zoals we ook Sinterklaas vieren. En omdat ik vind dat het één het ander niet hoeft uit te sluiten.”

En dat schoot veel mensen in het verkeerde keelgat, zo blijkt uit het verhaal dat de acteur vandaag op Instagram plaatst. Naar eigen zeggen is hij „tot op het bot beledigd.” Nasrdin schrijft: „Tot op dit moment snap ik de ophef niet. Blijkbaar heb ik in de ogen van veel mensen zo iets ergs gedaan dat ze het nodig vonden om mij tot op het bot te beledigen. En niet alleen mij, maar ook mijn ouders. Ze vonden het nodig om mij de les te lezen, om van mij te walgen en om mij te verafschuwen. En dat allemaal om een dennenboom met versiering en lichtjes.”

Hij heeft de reacties onder de gewraakte post inmiddels verwijderd, maar heeft nog wel een boodschap voor al zijn volgers. „Voor al die mensen die op deze manier gereageerd hebben en zichzelf ‘moslim’ noemen: Allah hoort en ziet alles.”

bron

11-12-2018, 16:58


De kerstboom met lichtjes heeft eigenlijk niks met het christelijke Kerstfeest te maken
maar met het feit dat de dagen na 21 december weer langer worden.
Conservatieve christenen zetten dan ook geen kerstboom ...

11-12-2018, 17:01
مَنْ تَشَبَّهَ بِقَوْمٍ فَهُوَ مِنْهُمْ
Wie een volk imiteert, behoort tot hen.

11-12-2018, 17:30
Wat een aanstellerij.
Je bent niet ineens Christen als je een kerstboom neer zet.

11-12-2018, 17:52


Vraag: Ik vraag me af wat de status is van kerst. Is het deelnemen hieraan toegestaan in de Islam?

Antwoord:

Zoals bekend staat, worden er in de maand december van elk jaar diverse feesten ter gelegenheid van diverse evenementen gevierd: Sint Nikolaas, kerstmis en nieuwjaar. Deze feesten zijn niet voor moslims bedoeld, en mogen zij volgens hun geloof geen deelname aan betuigen, met andere woorden: deze feesten zijn voor hen streng verboden (Haram). Toch zien wij sommige zwakke moslims ter deze gelegenheden cadeautjes kopen, kerstkaarten versturen, vuurwerk kopen, oud en nieuw vieren etc.

Wij als moslimbroeders voelen ons verantwoordelijk voor hen, en willen wij hen middels deze informatie waarschuwen voor de toorn van Allah, die op hen zal neerkomen, als zij blijven deelnemen aan deze feesten. De betekenis van El-Wela' we'l-Bara' in de Islam: El-Wela' : loyaliteit, vasthouden aan alles wat Allah (de Verhevene) en zijn boodschapper (Allah's vrede en zegen zij met hem) behaagt. El-Bara': Terugdeinzen voor en alles tegen werken dat Allah (de Verhevene) en zijn Boodschapper (Allah's vrede en zegen zij met hem) ontstemt. Hierna volgen de bewijzen dat de deelname aan deze gelegenheden Haram is: Uit het boek van Allah, de Qor'aan, hebben wij een ayah uit velen vermeld:

"Jij zult geen mensen vinden die in God en de laatste dag geloven die vriendschappelijk omgaan met hen die zich tegen God en Zijn gezant verzetten, ook al zijn het hun vaders of hun zonen of hun broers of hun familieleden. Zij zijn het in wier harten Hij het geloof geschreven heeft en Hij versterkt hen met een geest bij Hem vandaan. En Hij laat hen tuinen binnengaan waar de rivieren onderdoor stromen; daarin zullen zij altijd blijven. God is met hen ingenomen en zij zijn met Hem ingenomen. Dat zijn zij, de partij van God. En de partij van God, dat zijn zij die het welgaat." [sourat Al-Moedjadala:22].

Uit de Ahadith van de profeet Mohammed (Allah's vrede en zegen zij met hem), hebben wij een Hadith uit velen vermeld: "Degene die een bepaald volk (mensen) nadoet, hij is een van hun" (Aboe Daawoed).

Broeder, wil jij ook tot deze groep mensen (de koeffar) behoren? Zeker niet. Volg dit advies dan op, opdat je tot de groep van je schepper Allah behoort. Wie het tegenovergestelde begaat, zal zeker tot de verliezers behoren. Allah (de Verhevene) zegt: "Wie aan God en Zijn gezant gehoorzaamt die zal Hij binnenvoeren in tuinen waar de rivieren onderdoor stromen, daarin zullen zij altijd blijven. Dat is de geweldige triomf. En wie ongehoorzaam is aan God en Zijn gezant en Zijn bepalingen overtreedt die zal Hij binnenvoeren in een vuur waarin hij altijd zal blijven. Voor hem is er een vernederende bestraffing." [Soerat An-Nisa' 13-14].

Fatwa : Volgens de 'Aalim (hooggeleerde) Mohammed Ibn Otheymien: Het is Haram om deel te nemen aan de feesten van de Koeffar (ongelovigen: niet-moslims), hun feliciteren met hun feesten, hun kaarten sturen of hen bezoeken tijdens hun feesten. Al deze genoemde daden zijn voor de moslim streng verboden (Haram). Met deze informatie hopen wij je goed te hebben geïnformeerd en gewaarschuwd voor de gevaren die je loopt wanneer je jou schepper Allah (de Verhevene) en Zijn profeet Mohammed (Allah's vrede en zegen zij met hem) niet gehoorzaamt, tevens hopen wij dat je tot je ware godsdienst terugkeert (bekeert), en wensen je een gezegende maand Ramadan toe. Bron; pamflet van Masjid Al Waqf al Islami.

En Allah weet het het beste.

Cyber Imam, Het team van al-Islaam.com

11-12-2018, 18:01
De Kerstperiode is de ideale tijd
om elkaar als moslim de maat te nemen
wie het meest ongezellig
en dus de beste moslim is ...

11-12-2018, 18:37

Citaat door HishamMeknes:
مَنْ تَشَبَّهَ بِقَوْمٍ فَهُوَ مِنْهُمْ
Wie een volk imiteert, behoort tot hen.
.

Ik heb respect voor iedereen maar om een moslim te zijn behoor je je geloofsstandaard hoog te houden.

Voor de rest verkoop je kont, eet tijdens ramadan, of boek een zonnige vakantie tijdens de ramadan (ben ik ook tegen gekomen:giechel allemaal jouw zaak. Maar wees dan eerlijk tegen jezelf en noem jezelf geen moslim meer.

11-12-2018, 18:39

Citaat door ejsnah:
De Kerstperiode is de ideale tijd
om elkaar als moslim de maat te nemen
wie het meest ongezellig
en dus de beste moslim is ...
Nee, we vieren indirect allemaal kerst aangezien het hier in NL een traditie is, niks mis mee. Maar als moslim zijnde mag je geen kerstbomen thuis hebben. Dat is gewoon bekend.

Zie het zo... PvdD aanhangers vieren slachtfeest en showen het op instagram. Misschien dat je het zo begrijpt.

11-12-2018, 18:39
x

11-12-2018, 19:33
“Allah hoort en ziet alles.”

Waarom plaats je dan een kerstboom..beetje tegenstrijdig.

Hij heeft volgens mij wel een Nederlandse vriendin,zal wel onder de plak zitten meskien..

11-12-2018, 19:36
Voor de lampjes. Hh

11-12-2018, 19:47
Lampies mag wel..
Geen plak hh

11-12-2018, 19:49



Citaat door FCE:
“Allah hoort en ziet alles.”

Waarom plaats je dan een kerstboom..beetje tegenstrijdig.

Hij heeft volgens mij wel een Nederlandse vriendin,zal wel onder de plak zitten meskien..




Zie Allah als Halsema:
ik heb wel iets anders
aan mijn hoofd
dan me druk te maken
over kerstbomen en boerka's ...

11-12-2018, 19:51

Citaat door HishamMeknes:
Vraag: Ik vraag me af wat de status is van kerst. Is het deelnemen hieraan toegestaan in de Islam?

Antwoord:

Zoals bekend staat, worden er in de maand december van elk jaar diverse feesten ter gelegenheid van diverse evenementen gevierd: Sint Nikolaas, kerstmis en nieuwjaar. Deze feesten zijn niet voor moslims bedoeld, en mogen zij volgens hun geloof geen deelname aan betuigen, met andere woorden: deze feesten zijn voor hen streng verboden (Haram). Toch zien wij sommige zwakke moslims ter deze gelegenheden cadeautjes kopen, kerstkaarten versturen, vuurwerk kopen, oud en nieuw vieren etc.

Wij als moslimbroeders voelen ons verantwoordelijk voor hen, en willen wij hen middels deze informatie waarschuwen voor de toorn van Allah, die op hen zal neerkomen, als zij blijven deelnemen aan deze feesten. De betekenis van El-Wela' we'l-Bara' in de Islam: El-Wela' : loyaliteit, vasthouden aan alles wat Allah (de Verhevene) en zijn boodschapper (Allah's vrede en zegen zij met hem) behaagt. El-Bara': Terugdeinzen voor en alles tegen werken dat Allah (de Verhevene) en zijn Boodschapper (Allah's vrede en zegen zij met hem) ontstemt. Hierna volgen de bewijzen dat de deelname aan deze gelegenheden Haram is: Uit het boek van Allah, de Qor'aan, hebben wij een ayah uit velen vermeld:

"Jij zult geen mensen vinden die in God en de laatste dag geloven die vriendschappelijk omgaan met hen die zich tegen God en Zijn gezant verzetten, ook al zijn het hun vaders of hun zonen of hun broers of hun familieleden. Zij zijn het in wier harten Hij het geloof geschreven heeft en Hij versterkt hen met een geest bij Hem vandaan. En Hij laat hen tuinen binnengaan waar de rivieren onderdoor stromen; daarin zullen zij altijd blijven. God is met hen ingenomen en zij zijn met Hem ingenomen. Dat zijn zij, de partij van God. En de partij van God, dat zijn zij die het welgaat." [sourat Al-Moedjadala:22].

Uit de Ahadith van de profeet Mohammed (Allah's vrede en zegen zij met hem), hebben wij een Hadith uit velen vermeld: "Degene die een bepaald volk (mensen) nadoet, hij is een van hun" (Aboe Daawoed).

Broeder, wil jij ook tot deze groep mensen (de koeffar) behoren? Zeker niet. Volg dit advies dan op, opdat je tot de groep van je schepper Allah behoort. Wie het tegenovergestelde begaat, zal zeker tot de verliezers behoren. Allah (de Verhevene) zegt: "Wie aan God en Zijn gezant gehoorzaamt die zal Hij binnenvoeren in tuinen waar de rivieren onderdoor stromen, daarin zullen zij altijd blijven. Dat is de geweldige triomf. En wie ongehoorzaam is aan God en Zijn gezant en Zijn bepalingen overtreedt die zal Hij binnenvoeren in een vuur waarin hij altijd zal blijven. Voor hem is er een vernederende bestraffing." [Soerat An-Nisa' 13-14].

Fatwa : Volgens de 'Aalim (hooggeleerde) Mohammed Ibn Otheymien: Het is Haram om deel te nemen aan de feesten van de Koeffar (ongelovigen: niet-moslims), hun feliciteren met hun feesten, hun kaarten sturen of hen bezoeken tijdens hun feesten. Al deze genoemde daden zijn voor de moslim streng verboden (Haram). Met deze informatie hopen wij je goed te hebben geïnformeerd en gewaarschuwd voor de gevaren die je loopt wanneer je jou schepper Allah (de Verhevene) en Zijn profeet Mohammed (Allah's vrede en zegen zij met hem) niet gehoorzaamt, tevens hopen wij dat je tot je ware godsdienst terugkeert (bekeert), en wensen je een gezegende maand Ramadan toe. Bron; pamflet van Masjid Al Waqf al Islami.

En Allah weet het het beste.

Cyber Imam, Het team van al-Islaam.com
raad jij ook vrouwenbesnijdenis aan??

11-12-2018, 20:24

Citaat door Doublepain:
raad jij ook vrouwenbesnijdenis aan??
4. Koran en Sunnah over vrouwenbesnijdenis
4.1. Situering

Vrouwenbesnijdenis bestond (ook in de Arabische regio) reeds lang voor de komst van profeet Mohamed. Er bestaat evenwel geen enkel bewijs waaruit blijkt dat de echtgenotes of dochters van profeet Mohamed besneden waren. Als 'precedent' kan dat tellen. Immers, als vrouwenbesnijdenis een islamitisch ritueel zou zijn, zou profeet Mohamed er op gestaan hebben dat zijn vrouwen en dochters besneden werden, en zou hij er voor gezorgd hebben dat dit geweten was.

Alle rechtsscholen zijn het er unaniem over eens dat zware vormen van vrouwenbesnijdenis (zoals de faraonische besnijdenis) door de islam verboden zijn. Zoals verderop zal blijken, staan in de islam zelfs straffen op het uitvoeren van zulke besnijdenis, en geeft de islam vrouwen die het slachtoffer werden van zulke praktijken recht op schadevergoeding.

Wat de meest minimalistische vorm betreft - met name het verwijderen van een zeer klein stukje voorhuid van de clitoris - zijn de meningen verdeeld. Historisch gezien is het zo dat een aantal (hoewel niet alle) geleerden van de Shafi'i school van mening waren dat deze minimale vrouwenbesnijdenis een verplichting was, terwijl een meerderheid geleerden van andere scholen van mening was dat deze minimale vorm zeker niet verplicht was, maar hooguit toegestaan was (hetzij als aanbevolen gebruik, hetzij als gebruik waarover men geen mening had zodat het gebruik niet islamitisch te noemen was). Deze scholen volgen gewoonlijk wel de religieuze logica dat wanneer kan aangetoond worden dat ook deze minimale ingreep (psychisch of fysisch) nadelig is voor de vrouw, er van toestemming geen sprake meer kan zijn en er een verbod in werking treedt. De argumentatie voor het toestaan van deze minimale ingreep berust overigens zoals hierna zal blijken op een betwijfelbare basis die inmiddels door een toenemend aantal geleerden weerlegd wordt. Steeds meer hedendaagse muslimgeleerden van diverse scholen verwerpen en verbieden daarom ook deze minimale vorm van vrouwenbesnijdenis.

4.2. Koran over vrouwenbesnijdenis

Over de Koran kunnen we kort zijn: niets in de hele Koran handelt rechtstreeks over vrouwenbesnijdenis. In de primaire bron van de islam is geen enkele legitimering voor vrouwenbesnijdenis te vinden.

De eerdergenoemde Shafi'i school (waarvan een groep geleerden de minimale vrouwenbesnijdenis als verplichting beschouwt) verwijst evenwel naar volgend vers:

« Toen openbaarden wij aan jou: "Volgt het geloof van Abraham die het zuivere geloof aanhing, hij behoorde niet bij de veelgodendienaars". » (Koran 16:123)

Volgens islamitische tradities paste profeet Abraham besnijdenis bij zichzelf toe. De Shafi'i school redeneert dat het geloof van profeet Abraham volgen (zoals muslims door bovenstaand vers opgedragen worden) onder meer inhoudt dat iedereen zich moet laten besnijden, ook vrouwen - hoewel dit ook volgens hen op grond van hierna besproken ahadith beperkt moet blijven tot een zeer minimale ingreep en zware besnijdenisvormen verboden zijn. Zij vergelijken deze vorm met de besnijdenis van de man.

Alle andere scholen werpen hier tegen op dat de Koran geen details bevat van de 'shariah' van profeet Abraham, zodat niet bekend is of vrouwenbesnijdenis daar onderdeel van vormde of niet. Op grond van dit vers kan men bij gebrek aan duidelijke informatie bijgevolg onmogelijk een verplichting tot minimale vrouwenbesnijdenis invoeren. Wat in bovenstaand vers bedoeld wordt met het volgen van de godsdienst van profeet Abraham, wordt overigens duidelijk in het vers zelf gespecificeerd, met name dat men in de Ene God moet geloven en geen partners aan Hem mag toeschrijven. Van vrouwenbesnijdenis is noch in dit vers, noch in andere verzen, sprake.

4.3. Sunnah over vrouwenbesnijdenis [7,8,9]

4.3.1. Over ahadith

Zoals gezegd, worden ingrijpende vormen van vrouwenbesnijdenis unaniem verworpen. Sommige scholen laten wel een minimale besnijdenis toe (enkel een deel van de Shafi'i school maakt er een verplichting van). Voor het toestaan van de minimale besnijdenis, baseert men zich op wat bekend staat als ahadith, uitspraken van profeet Mohamed. Na de dood van profeet Mohamed kon iedereen (zowel mannen als vrouwen) die hem of zijn gezellen iets had horen zeggen, iets had zien doen, of daarnaar had horen verwijzen, dat komen melden. Het ging dus over wisselende graden van 'horen zeggen' - uit eerste, tweede, derde graad, enz. Bij elke uitspraak die profeet Mohamed gedaan zou hebben, werd naast de aanbrenger ervan ook de keten van overlevering (de zogenaamde isnaad - mv. sanad) vermeld. Zowel met de betrouwbaarheid van de aanbrenger als met de betrouwbaarheid en de aard van de meldingsketen, werd rekening gehouden. Op grond van dit soort informatie, werden de ahadith naderhand ingedeeld in een reeks categorieën. Een hadith is dus niet noodzakelijkerwijze betrouwbaar of gezond – de hadith kan zwak zijn, er kan een schakel in de keten ontbreken, de hadith kan maar door één enkele aanbrenger gemeld zijn, de aanbrenger kan onbetrouwbaar geacht worden, de keten kan niet teruggaan tot profeet Mohamed zelf, enz.

In de hadith wetenschap wordt onderscheid gemaakt tussen 5 soorten ahadith: sahih (authentiek), hasan (goed), dha'eef (zwak, onbetrouwbaar), dha'eef Jiddan (zeer zwak, zeer onbetrouwbaar) en mawdhoo (verzonnen). [10] Enkel de eerste twee categorieën kunnen gebruikt worden om wetten te onderbouwen. Volgens een overgrote meerderheid van muhaditheen (enkelv. muhadith: geleerde in de hadith wetenschap) kan de middelste soort, de zwakke ahadith, enkel mits aan nog bijkomende voorwaarden voldaan is, gebruikt worden om de baten van een of andere handeling of persoon te omschrijven, maar niet voor wetgevend werk. De laatste categorie, die van 'verzonnen' uitspraken, kunnen voor niets anders dienen dan om duidelijk te maken dat ze verzonnen zijn.

Het is bijgevolg niet omdat iets in een hadith collectie voorkomt, dat het noodzakelijkerwijze om een authentieke uitspraak van Profeet Mohamed gaat. Integendeel, een hadith kan in een collectie opgenomen zijn juist om duidelijk te maken dat er twijfel bestaat over de authenticiteit ervan. Zomaar een hadith citeren uit een collectie, slaat dus nergens op. Samen met de uitspraak zelf, moet men de keten en aanbrenger onder de loep nemen. Daarbij geldt bovendien dat een hadith nooit kan aangewend worden om de leer die in de Koran uiteengezet wordt tegen te spreken.

Uit de hadith collecties worden nu een aantal ahadith bekeken die vaak geciteerd worden in verband met vrouwenbesnijdenis.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10