Bekijk volle/desktop versie : Pas op als zelfs familie geld van je leent..



09-12-2018, 15:58
Daar zitten ook huichelaars tussen. ''Ik ben nu iets aan het opzetten. Ik heb even duizend euro van je nodig. Na mijn
investering dan krijg je het dubbele terug, als ik mijn eigen bedrijf heb opgezet.'' Een paar maanden later is het:''Ik ben
opgelicht en ik ben nu dakloos. De mensen die beloofden dat ik een goede investering deed, die zijn er met het geld vandoor.
Mag ik 2000 euro?'' En het grappige is. Ik heb deze dierbare gekend met een sterke iman. Hij is nu verhuisd naar het buitenland
en hij is compleet afgedwaald. Toen hij de eerste keren belde voor geld, zat ik nog in de slaapmodus. ''Hij is een goede
moslimbroeder die je moet helpen. Je moet je praktiserende broeder altijd het voordeel van de twijfel geven.''

Aan het einde van de dag kan je niet eens op familie rekenen.

09-12-2018, 16:22



Citaat door Eleganty:
Familie nummer 1 always.
Aah, jij bent duidelijk nog niet opgelicht door je eigen familie

09-12-2018, 16:54

Citaat door Eleganty:
Wat mijn familie ook zou doen: familie op nummer 1. Altijd
Dat is makkelijk praten, als jij een goede familie hebt.

09-12-2018, 18:03
up

09-12-2018, 18:54



Citaat door Eleganty:
Een tip: wanneer je geld uitleent, verwacht het nooit terug. Zie het als een gift.
Dat zag ik bij 'vrienden' zo, maar familie zag ik nog als moslimbroeder en zusters. Ze maken ook alleen maar misbruik van die benaming.
Net zoals een werelds familielid van me. Hij doet niks aan de religie, is zo hypocriet als wat en dan ineens wil hij geld lenen, omdat rente
en van de bank lenen 7aram is.

09-12-2018, 19:09

Citaat door Observer:
Ewa batata. How is life? Word je niet moe van al dat negatieve? (Ja, dat vraag ik.)
Neen