Bekijk volle/desktop versie : Moet een moslima trouwen?



Pagina's : [1] 2

16-05-2005, 16:17
Dat is de vraag moet zij trouwen?
ja of nee

Wat als ze nooit wilt trouwen mag dat in de islam????????

16-05-2005, 16:40


moet moet niet.

maar het is zeer anbevolen. en allah swt heeft in de koran gezegd dat het de barmhartigheid en voor liefde tussen de man en de vrouw zorgt.

en het is de sounna van onze profeet vrede zij met hem. en het hoort bij de fitrah van de mens.

16-05-2005, 17:05
Wil ik ook wel weten

16-05-2005, 17:13
in een hadieth zegt de profeet (saw) dat een mens zijn geloof vervolmaakt als hij trouwt. trouwen is de helft van je geloof.
ik weet niet meer hoe de hadieth exact gaat, maar het is zoals ik het heb beschreven.
als iemand de hadieth heeft zoals het is, graag hier plaatsen

wassalaam

16-05-2005, 18:54


hoe zou je je leven kunnen doorbrengen zonder man? en zonder kids?

I niet

16-05-2005, 19:02
Een huwelijk is 50% van je geloof, over de overige 50 moet je vrezen....


Wie niet aan de Soenah van onze profeet voeldoet, hoort niet bij zijn Ummah.

Dat las ik laats in een boek. Bruidsgeschenk...

16-05-2005, 19:16

Citaat door supersoesje:
hoe zou je je leven kunnen doorbrengen zonder man? en zonder kids?

I niet
hahaha ik ook niet

16-05-2005, 20:01

Citaat door hayet_hamas:
hahaha ik ook niet
Ja toch....

16-05-2005, 20:03

Citaat door supersoesje:
Ja toch....
zeker weten meid anders zou het wel kei saai zijn....

16-05-2005, 20:23
Asalaamoe 3alaikoem,

Ik raad ieder van jullie aan om met fatwa's en bewijzen uit de Koran en de Sunnah te komen. Gayr insha Allah, terug naar het onderwerp:


Question :

Is marriage obligatory for a woman who is able to refrain from immoral actions all her life, in order to devote herself to her religion and to avoid the distractions and obligations of marriage?.

Answer :

Praise be to Allaah.

Allaah has enjoined marriage, as He says (interpretation of the meaning):

“And marry those among you who are single (i.e. a man who has no wife and the woman who has no husband) and (also marry) the Saalihoon (pious, fit and capable ones) of your (male) slaves and maid‑servants (female slaves). If they be poor, Allaah will enrich them out of His Bounty”

[al-Noor 24:32]

And it was enjoined by the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him). It was narrated that ‘Abd-Allaah ibn Mas’ood (may Allaah be pleased with him) said: The Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) said, “O young men, whoever among you can afford it, let him get married, for it is more effective in lowering the gaze and guarding one’s chastity. And whoever cannot afford it, let him fast, for it will be a shield for him.” Narrated by al-Bukhaari, 5065; Muslim, 1400.

And there is the story of the three men who came to ask about the worship of the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him). When they were told about it, it was as if they thought it was not much. One of them said, “I keep away from women and I will never get married.” The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said to this man and to his companions that he (peace and blessings of Allaah be upon him) fasted and broke his fast, he stayed up praying and slept, and he married women. Then he said: “Whoever turns away from my Sunnah is not of me.” Narrated by al-Bukhaari, 5063; Muslim, 1401.

This story indicates that the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) warned against the monasticism practiced by the Jews and Christians, both men and woman.

So this woman should not stay unmarried.

And Allaah is the Source of strength.

Al-Lajnah al-Daa’imah li’l-Buhooth al-‘Ilmiyyah wa’l-Ifta’, 18/17 (http://www.islam-qa.com)

16-05-2005, 21:11

Citaat door hayet_hamas:
zeker weten meid anders zou het wel kei saai zijn....
jah, een koude bed.......geen troep in huis van kinderen....... geen stoeipartijtjes met je schoonzussen .....en so

16-05-2005, 21:18

Citaat door nesrine18:
Een huwelijk is 50% van je geloof, over de overige 50 moet je vrezen....


Wie niet aan de Soenah van onze profeet voeldoet, hoort niet bij zijn Ummah.

Dat las ik laats in een boek. Bruidsgeschenk...
beetje nuanceren aub. sheikh al islam ibn taymiyah rahimoAllah is ook nooit getrouwd. maar betekent dat dat hij niet bij de ummah hoort?

16-05-2005, 22:34



Citaat door batata112:
beetje nuanceren aub. sheikh al islam ibn taymiyah rahimoAllah is ook nooit getrouwd. maar betekent dat dat hij niet bij de ummah hoort?
Sheikh ibnu Taymiyah ra7imahu Laah had daar een Mesha'Allah reden voor.

Je kunt geen van ons vergelijken met hem.

Wa Allahu a3lam.

16-05-2005, 22:56
Voor sommige mensen staat het nou eenmaal geschreven dat hij/zij niet zal trouwen ewa so be it....Maar ik vind zo ie zo niet dat je het moet gaan uitsluiten. en bovendien natuurlijk moet je trouwen hoe wou je anders op een halal manier de moslim -ummah voortzetten?

16-05-2005, 23:21

Citaat door Ataqwa_wa_Tauba:
Sheikh ibnu Taymiyah ra7imahu Laah had daar een Mesha'Allah reden voor.

Je kunt geen van ons vergelijken met hem.

Wa Allahu a3lam.
je begrijpt me niet. ik vraag om een nuancering van nesrine18. lees de posts nog eens terug en reageer dan nog is

Pagina's : [1] 2