Bekijk volle/desktop versie : Bestuurslid Nasr-moskee met dood bedreigd na weigering dodengebed Syriëganger



03-12-2018, 15:07
Fijn die ISIS fanboys!

Bestuurslid Ali Bouakili van de Nasr-moskee in de Indische Buurt wordt met de dood bedreigd omdat hij een dodengebed heeft geweigerd voor de in Syrië omgekomen Sarah L. Het bestuurslid reageert geschrokken. 'Het is onnodig angstzaaiend.'

Op sociale media circuleert een filmpje dat volgens meerdere bronnen zou zijn gemaakt door een Amsterdammer die in Syrië zit. Het filmpje, in handen van AT5, toont schokkende en opruiende beelden van slachtoffers van bombardementen. Zo zijn onder meer gesneuvelde kinderen te zien.

Dreigement
In tekst staat dreigement aan het adres van het bestuur van de moskee. Zo valt te lezen: 'Terwijl onze broeders en zusters worden afgeslacht in Hajin, Syrië, is het minste dat we in Nederland kunnen doen een beetje respect opbrengen voor onze martelaren. Voor onze zuster Sarah Umm Khawla en haar dochtertje Khawla.'

Lees meer: Weigering dodengebed voor Syriëganger Sarah L. leidt tot onrust bij Moskee Nasr

Doordat de moskee het dodengebed heeft geweigerd, wordt die kans volgens de maker ontnomen. Vervolgens worden beelden getoond met een papiertje waarop de naam van het bestuurslid staat. Daaromheen liggen kogels en twee kalasjnikovs.

Bouakili meldt in een reactie aan AT5 dat hij het buitengewoon onsmakelijk te vinden. 'De film is gebaseerd op aannames die niet kloppen. Ik betreur dat de namen van de overleden dame en haar omgekomen kind op deze wijze worden misbruikt. Zo horen wij moslims niet met elkaar om te gaan.' Hij zegt stappen te overwegen.

Bang
De moskee weigerde het gebed voor Sarah L. omdat het bestuur bang zou zijn voor extra aandacht van de politie, lieten meerdere bronnen eerder aan AT5 weten. Het bestuur zelf ontkent die lezing en zegt dat het gebed moet worden gehouden op de plek waar het lichaam van Sarah is.

Sarah, die in 2014 op haar achttiende vanuit Amsterdam naar Syrië vertrok, kwam in november om het leven in de stad Hajin na een bombardement van de internationale coalitie op doelen van de Islamitische Staat. Daarbij kwam ook haar dochter om het leven.

Bron:

03-12-2018, 15:09


Familie is gelukkig wel verstandig!

De familie van Sarah L. is geschrokken door een gruwelijk filmpje aan het adres van een bestuurslid van de Nasr-moskee. Ze nemen volledig afstand van de doodsbedreiging.

Dat laten bronnen dichtbij de familie aan AT5 weten. Via berichtendiensten Whatsapp en Telegram gaat er momenteel een schokkend filmpje. Doelwit is Ali Bouakili van de Nasr-moskee. Mogelijk is het gemaakt door een Amsterdamse jihadist in Syrië. De maker van de clip is boos omdat de moskee in de Indische Buurt het dodengebed voor Sarah L. weigerde.

Lees ook: Bestuurslid Nasr-moskee met dood bedreigd na weigering dodengebed Syriëganger

Sarah L. en haar dochtertje kwamen eerder deze maand om bij een bombardement in Syrië. De familie van L. wilde met het dodengebed afscheid van haar nemen. Maar het moskeebestuur durfde dat gebed niet aan, omdat het bang is voor extra aandacht van de politie.

Lees ook: Weigering dodengebed voor Syriëganger Sarah L. leidt tot onrust bij Nasr-moskee

Ali Bouakili zegt tegen AT5 dat het filmpje 'onnodig angstzaaiend' is. Bovendien vindt hij het buitengewoon onsmakelijk. 'De film is gebaseerd op aannames die niet kloppen. Ik betreur dat de namen van de overleden dame en haar omgekomen kind op deze wijze worden misbruikt. Zo horen wij moslims niet met elkaar om te gaan.' Hij overweegt stappen te nemen.
Bron:

05-12-2018, 12:20

Citaat door Kenjenie:
Met zo'n vieze hond in hey bestuur kun je net zo goed in een kerk bidden. Zolang hij daar bestuurslid is moet men deze moskee niet bezoeken. Totdat hij opstapt die weld el kehba. Deze vieze informant die zich nog moslim durft te noemen
"Met zo'n vieze hond in het bestuur kun je net zo goed in een kerk bidden"....

Je timmert goed aan de weg, man!
http://https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/beeldvorming-over-marokkanen-veranderde-in-halve-eeuw-radicaal-1.1406465

05-12-2018, 12:25

Citaat door WildeBertram:
"Met zo'n vieze hond in het bestuur kun je net zo goed in een kerk bidden"....

Je timmert goed aan de weg, man!
http://https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/beeldvorming-over-marokkanen-veranderde-in-halve-eeuw-radicaal-1.1406465
Ach ja reformatisch dagblad, een cult die een bevolking wilt zwart maken dmv een vergrootglas te leggen op de slechte dingen vanuit die groep.

Mooi man zo een partijdig voorbeeld.

Nee jij bent niet partijdig dat zeg ik toch niet

Oh jij bent ook zo een reform figuurtje, wist ik niet man

ik vroeg me al wat je hier deed

bedankt voor het duidelijk maken

05-12-2018, 12:32



Citaat door LageBrug:
Ach ja reformatisch dagblad, een cult die een bevolking wilt zwart maken dmv een vergrootglas te leggen op de slechte dingen vanuit die groep.

Mooi man zo een partijdig voorbeeld.

Nee jij bent niet partijdig dat zeg ik toch niet

Oh jij bent ook zo een reform figuurtje, wist ik niet man

ik vroeg me al wat je hier deed

bedankt voor het duidelijk maken
Graag gedaan, hoor!

05-12-2018, 12:40

Citaat door LageBrug:
Ach ja reformatisch dagblad, een cult die een bevolking wilt zwart maken dmv een vergrootglas te leggen op de slechte dingen vanuit die groep.

Mooi man zo een partijdig voorbeeld.

Nee jij bent niet partijdig dat zeg ik toch niet

Oh jij bent ook zo een reform figuurtje, wist ik niet man

ik vroeg me al wat je hier deed

bedankt voor het duidelijk maken
Ja joh, iemand met de dood bedreigen is normaal?

05-12-2018, 12:52

Citaat door Kenjenie:
Met zo'n vieze hond in hey bestuur kun je net zo goed in een kerk bidden. Zolang hij daar bestuurslid is moet men deze moskee niet bezoeken. Totdat hij opstapt die weld el kehba. Deze vieze informant die zich nog moslim durft te noemen
hoezo informant, mgharba zijn malikiyin , salafisten die de islam altijd een slecht naam geven moeten geen podium krijgen

05-12-2018, 13:39

Citaat door R.Artois:
Ja joh, iemand met de dood bedreigen is normaal?
Het ging mij meer om die opmerking van Kenjenie: "Met zo'n vieze hond in het bestuur kun je net zo goed in een kerk bidden".

Zeer onsmakelijk en onfatsoenlijk.

05-12-2018, 15:20

Citaat door R.Artois:
Ja joh, iemand met de dood bedreigen is normaal?
Begrijpend lezen: “vergrootglas leggen op de slechte dingen vanuit die groep”

Jij leest: “vergrootglas leggen op de normale dingen vanuit die groep”

05-12-2018, 15:23

Citaat door LageBrug:
Begrijpend lezen: “vergrootglas leggen op de slechte dingen vanuit die groep”

Jij leest: “vergrootglas leggen op de normale dingen vanuit die groep”
Kan jij met mijn ogen lezen dan?

05-12-2018, 15:59

Citaat door R.Artois:
Kan jij met mijn ogen lezen dan?
Nee, dat denken en vormen tot een vraag is natuurlijk gekke praat.
Ik kan immers wel begrijpend lezen, en concludeerde uit je reactie dat je doelde op mijn verwoording over de Marokkaanse gemeenschap in deze kwestie waar een vergrootglas opgelegd wordt door de refo’s, in dit geval op de meest negatievelingen onder de Marokkanen.

Tenzij jij je reactie doelde op mijn: “bedankt voor het duidelijk maken”