Bekijk volle/desktop versie : Chinese 'babymaker' moet stoppen



Pagina's : [1] 2

29-11-2018, 15:35
De Chinese 'babymaker' He Jiankui, die zelf meldde dat hij ervoor heeft gezorgd dat genetisch gemodificeerde baby's zijn geboren, moet stoppen met zijn onderzoek.



Dat heeft het Chinese ministerie van Wetenschappen bepaald. Het departement noemt de baby's "van buitengewoon afschuwelijke aard". De wetenschapper zou met de modificatie de Chinese wet hebben overtreden en in strijd met de wetenschappelijke ethiek hebben gehandeld.

He Jiankui oogstte maandag wereldwijd verontwaardiging en afkeuring toen hij de geboorte van de baby's bekendmaakte. "Twee mooie kleine Chinese meisjes genaamd Lulu en Nana zijn een paar weken geleden geboren, huilend en net zo gezond als elke andere baby," had hij via een video op YouTube bekendgemaakt. Hij meldde later trots te zijn op zijn werk en dat de wetenschap meer moet doen om mensen met ziekten te helpen. De Chinese regering gelastte een onderzoek.

29-11-2018, 15:53


Tja als jezelf voor god wil spelen, krijg je stront aan de knikker.

Men zou toch zo graag Genetically Modified Babies kweken.
Zelfs “eigen gen-changing” ...zou nog moeten kunnen voor sommigen.

06-12-2018, 18:00
gelukkig moest hij stoppen,je kunt niet voor god spelen.

06-12-2018, 18:48

Citaat door siPure:
Tja als jezelf voor god wil spelen, krijg je stront aan de knikker.

Men zou toch zo graag Genetically Modified Babies kweken.
Zelfs “eigen gen-changing” ...zou nog moeten kunnen voor sommigen.


Citaat door Brunettte:
gelukkig moest hij stoppen,je kunt niet voor god spelen.
Denken jullie dat deze ontwikkeling te stoppen is?

Deze man kwam vanuit het niets met dit verhaal, een totale verassing voor de hele wereld. Maar reken maar dat, overal ter wereld, wetenschappers met dit soort zaken bezig zijn. En ze willen allemaal de eerste zijn.

Riskante wetenschap! Gevaarlijk, misschien wel! Maar sinds wanneer heeft wetenschap zich door gevaar laten weerhouden? Nog nooit volgens mij.
Ik denk dat de vraag niet moet zijn of dit wel of niet mag, maar hoe dit wel of niet mag.

We vaccineren al jaren tegen allerlei ziektes. Een goede zaak!
Nu kunnen we het DNA manipuleren en daarmee andere, erfelijke ziekten bestrijden.

Net als bij de intrede van de vaccinatie zullen er een heleboel mensen tegen zijn, en zal dat langzamerhand veranderen, zullen meer mensen er de voordelen van inzien en begrijpen.
Net als bij vaccinatie weet men ook nu niet wat de gevolgen op langere termijn kunnen zijn, de gevaren, de risico's, de bijwerkingen.
Maar dat zal wetenschappers niet stoppen!

Ben ik daar blij mee? Ik weet het niet. Nog niet.

06-12-2018, 19:46


Genmodificatie, embryoselectie we gaan er op de duur niet aan ontkomen.
De vraag is weten we de dag van vandaag voldoende over genregulatie, zo niet hoort men deftig te overwegen over de mogelijke risico factoren.
Stel nu, het gaat om lijden te verlichten, afwijkingen uit te sluiten bij een lage levenskwaliteit, denk ik niet dat de dilemma’s zo zullen zijn het uit te sluiten. Dan de volgende vraag, welke aandoeningen ga je dan selecteren?
Stel het gaat om om het voort brengen van kinderen die nog slimmer zijn, zijn die dan ook nog wel gelukkiger?
Vraag is aangezien de hanteerbare technieken vrij duur zijn, wie gaat er dan toegang tot hebben en wat brengt dit teweeg...een nog grotere ongelijkheid in de mensheid, een selectie van een groep “super mensen”?
Voor wie zich erin wil verdiepen...Julian Savulescu heeft een interessante visie erop.

Ja idd...vraag is...a lot.

Btw. Interessante reacties.

07-12-2018, 20:44
wat in de fantasie van een mens zit verschijnt vaak vroeg of laat in de werkelijkheid..

of je hier blij mee moet zijn..mijn gevoel zegt van niet..gekken zijn in staat destructieve dingen te doen

07-12-2018, 20:55

Citaat door Doublepain:
wat in de fantasie van een mens zit verschijnt vaak vroeg of laat in de werkelijkheid..

of je hier blij mee moet zijn..mijn gevoel zegt van niet..gekken zijn in staat destructieve dingen te doen
Voor mij zelfde gevoel, ontkomen gaan we er niet aan.
Doub ik denk dat je nu op dit moment niet meer van gekken kan spreken, wel ivb met deze Chinee, maar wetenschap wil altijd maar verder en onbeperkt uitgraven tot men bepaald moment inziet wat verkeerd kan gaan en de gevolgen....dan terug naar de roots.
Denk maar eens aan de opkomst van bio.

07-12-2018, 21:18

Citaat door siPure:
Voor mij zelfde gevoel, ontkomen gaan we er niet aan.
Doub ik denk dat je nu op dit moment niet meer van gekken kan spreken, wel ivb met deze Chinee, maar wetenschap wil altijd maar verder en onbeperkt uitgraven tot men bepaald moment inziet wat verkeerd kan gaan en de gevolgen....dan terug naar de roots.
Denk maar eens aan de opkomst van bio.
ik hoop het..dit heeft hele grote gevolgen..en het kan ook heel verkeerd gaan.

07-12-2018, 21:21
ik zie het al voor me iedereen met een hobbykit genen knippen veranderen en manipuleren...bbbrrr

07-12-2018, 21:26

Citaat door Doublepain:
ik zie het al voor me iedereen met een hobbykit genen knippen veranderen en manipuleren...bbbrrr
Stel nou, levenskwaliteit bevorderend zou je dan een ander oordeel hebben?

07-12-2018, 21:43

Citaat door siPure:
Stel nou, levenskwaliteit bevorderend zou je dan een ander oordeel hebben?
ik hik heel erg aan tegen het gedeelte de niet voorziene genetische modificaties..
maar er zitten ook goede kanten aan..maar alle voor stadia waren uitkomsten me niet enthousiast makend.

08-12-2018, 00:56

Citaat door siPure:
Genmodificatie, embryoselectie we gaan er op de duur niet aan ontkomen.
De vraag is weten we de dag van vandaag voldoende over genregulatie, zo niet hoort men deftig te overwegen over de mogelijke risico factoren.
Stel nu, het gaat om lijden te verlichten, afwijkingen uit te sluiten bij een lage levenskwaliteit, denk ik niet dat de dilemma’s zo zullen zijn het uit te sluiten. Dan de volgende vraag, welke aandoeningen ga je dan selecteren?
Stel het gaat om om het voort brengen van kinderen die nog slimmer zijn, zijn die dan ook nog wel gelukkiger?
Vraag is aangezien de hanteerbare technieken vrij duur zijn, wie gaat er dan toegang tot hebben en wat brengt dit teweeg...een nog grotere ongelijkheid in de mensheid, een selectie van een groep “super mensen”?
Voor wie zich erin wil verdiepen...Julian Savulescu heeft een interessante visie erop.

Ja idd...vraag is...a lot.

Btw. Interessante reacties.
Jij bent iemand die zich gewoon gewillig laat meeslepen en dan doet alsof je het erg vind

08-12-2018, 00:57


Er is een reden waarom mensen bepaalde dingen hebben of niet hebben. Denk bijvoorbeeld maar even over na wanneer alle mensen mooi zouden zijn. Dan zou mooi niet meer bestaan omdat iedereen er zo uitziet en het dus niet meer speciaal is.

08-12-2018, 09:24

Citaat door MarokkaaninNL:
Jij bent iemand die zich gewoon gewillig laat meeslepen en dan doet alsof je het erg vind
Duidelijk mijn eerste bericht niet gelezen.

08-12-2018, 14:36
Lopen kutten met genen enzo...

Ga maar de natuurlijke balans verstoren, je zal zien wat je ervoor terug krijgt.

Ik vind dit echt niet baanbrekend, eerder storend, misselijk en onetisch..

Je leest in bepaalde reacties dat er “ ziektes “ mee bestreden kunnen worden.

Kul verhaal.

Pagina's : [1] 2