Bekijk volle/desktop versie : Nieuwe 'slimme radars' op de Marokkaanse wegen



23-11-2018, 21:30
Om de controle op verkeersovertredingen te verbeteren, is de regering van plan nieuwe 'slimme radars' aan te schaffen.



Te hard rijden, verkeerd inhalen, gebruik van telefoons, het vergeten van het dragen van de riem, niet voldoende afstand houden van de voorganger, afwijkende kentekenplaten, door rood rijden...de toekomstige radars die het ministerie van Transport en Logistiek wil installeren, zullen in theorie bijna alle overtredingen kunnen detecteren, bericht het dagblad Al Masae.

Volgens het dagblad zullen deze nieuwe radars Marokkaanse bestuurders ertoe aanzetten om hun rijstijl te verbeteren en de verkeersregels te respecteren. De genoemde radars worden op geselecteerde locaties geïnstalleerd op basis van een studie die over dit onderwerp is uitgevoerd en dankzij welke het ministerie zich op specifieke plekken heeft gericht.

Deze radars maken het ook mogelijk om het gedrag van de bestuurders op een afstand van 20 kilometer te controleren (trajectcontrole). Met deze nieuwe radars is de regering van plan het aantal ongevallen te verminderen en de inkomsten met betrekking tot geautomatiseerde boetes te verhogen.

Het dagblad Al Ahdath bericht van zijn kant dat de verkeerspolitie (politie en gendarmerie) binnenkort zal worden uitgerust met mobiele elektronische betaalapparaten. Een nieuwigheid waarmee automobilisten hun boetes met een creditcard kunnen betalen.

23-11-2018, 21:36


Kunnen ze bij elke radar paal een bewaker neerzetten
ze gaan anders naar de haaien

23-11-2018, 22:40
Radar verklikkers hebben ze nooit van gehoord, werkt perfect in Marokko

24-11-2018, 01:34
Gemeentelijke administratie zoals hier in Nederland heb je daar niet, dus hoe wil je de daders verkeersboete opsturen?

24-11-2018, 01:52



Citaat door bousekkour:
Gemeentelijke administratie zoals hier in Nederland heb je daar niet, dus hoe wil je de daders verkeersboete opsturen?
Precies dit vroeg ik mij ook af..

Marokkanen beginnen altijd met het einde van iets in plaats van het begin.

24-11-2018, 05:38
ladyrider hebben ze wel imbeciel elke auto met kenteken of motor scooter is geregisteerd op een adres. er zijn ruim half miljoen boetes al uitgedeeld

24-11-2018, 09:47
bousekkour dat is niet waar zelf ben ik op de snelweg naar marrakkech geflits en heb de boete thuis gekregen binnen een week en ik heb die ik kan je die laten zien als je wil

24-11-2018, 09:49
En voor degene die in het buitenland wonen met een buitenlandse kenteken worden aan de douane gepakt en die moeten dan moeten betalen voor je in de boot mag stappen

24-11-2018, 10:11
in nederland wordt je door politie aangehouden als je belasting boetes of iets wat de overheid aangaat niet betaalde , en niet als je een schuld hebt bij provider of huur en zoiets,

in marokko wordt je ook daarvoor aangehouden

24-11-2018, 13:56

Citaat door bousekkour:
Gemeentelijke administratie zoals hier in Nederland heb je daar niet, dus hoe wil je de daders verkeersboete opsturen?
Hoe kom je aan die onzin ??

24-11-2018, 15:14
Geen gemeentelijke administratie? Als er een land is dat over ten top administratie verzamelt en uitgeeft dan is dat Marokko wel. Of het efficiënt gebeurt is een ander verhaal.

24-11-2018, 15:47
Ik kom aan die onzin omdat ik een verkeersboete 8 jaar later moet betalen bij de douane, 8 jaar lang konden zij mij niet vinden.