Bekijk volle/desktop versie : Kinderloos



Pagina's : [1] 2

16-05-2005, 12:48
Hoi

Ik ga al tijdje met mijn vriend om. En het is serieus. Maar er is 1 ding dat hij niet weet. En dat is dat ik dus geen kinderenkan krijgen. En ik weet zeker als ik dat hem vertel, dat hij het zeker uit ga maken. Maar dat maakt niets uit, ik moet er aan wennen dat ik vaak teleurgesteld zal worden. Ik heb mij zelf voor genomen dat ik na hem, als het niet wordt dat ik met niemand een relatie ga beginnen. Dan blijf ik maar vrijgezel. Dat heb ik voor me zelf gezworen!.. Ik kan het niet weer nog eens mee maken. En voor de zoveelste keer teleurgesteld worden. Ik weet dat het Allah's wil is..Ik moet het maar accepteren. Verder kan ik ook niets doen. Maar ik ga het hem inshallah vertellen binnenkort!..

Mohim mensen, doe allemaal wat jullie goed dunkt. En volg jullie hart.

Ma3a Salama.

16-05-2005, 12:50



Citaat door Sexy_Ikram:
Hoi

Ik ga al tijdje met mijn vriend om. En het is serieus. Maar er is 1 ding dat hij niet weet. En dat is dat ik dus geen kinderenkan krijgen. En ik weet zeker als ik dat hem vertel, dat hij het zeker uit ga maken. Maar dat maakt niets uit, ik moet er aan wennen dat ik vaak teleurgesteld zal worden. Ik heb mij zelf voor genomen dat ik na hem, als het niet wordt dat ik met niemand een relatie ga beginnen. Dan blijf ik maar vrijgezel. Dat heb ik voor me zelf gezworen!.. Ik kan het niet weer nog eens mee maken. En voor de zoveelste keer teleurgesteld worden. Ik weet dat het Allah's wil is..Ik moet het maar accepteren. Verder kan ik ook niets doen. Maar ik ga het hem inshallah vertellen binnenkort!..

Mohim mensen, doe allemaal wat jullie goed dunkt. En volg jullie hart.

Ma3a Salama.
Heb je je al laten onderzoeken of heb je ergens een ontsteking gehad waardoor je geen kindjes kunt krijgen ???

16-05-2005, 12:53

Citaat door CHEELAB:
Heb je je al laten onderzoeken of heb je ergens een ontsteking gehad waardoor je geen kindjes kunt krijgen ???
Zo geboren..

16-05-2005, 12:55
[QUOTE=Sexy_Ikram]Zo geboren..


Vind het erg voor je meid , maar wens je wel een gelukkig leventje toe met je ware ,
groetjes

16-05-2005, 13:11


Draagmoeder
Insemineren
Adopteren

Kan allemaal....k zou wel eerlijk zijn..dan weet je tenmiste wat je aan hem hebt..

16-05-2005, 13:14
Ik ken ook zon een marokkaanse vrouw die geen kinderen kan krijgen maar se set alles op alles om tog een kind te krijgen.... En je wwet nooit of het leuk je moeit et nooit op geven of anders Allah heeft et gewild meid......je moeit accepteren hoe je dn bent...

16-05-2005, 13:17
sterkte meid

16-05-2005, 13:22

Citaat door Sexy_Ikram:
Hoi

Ik ga al tijdje met mijn vriend om. En het is serieus. Maar er is 1 ding dat hij niet weet. En dat is dat ik dus geen kinderenkan krijgen. En ik weet zeker als ik dat hem vertel, dat hij het zeker uit ga maken. Maar dat maakt niets uit, ik moet er aan wennen dat ik vaak teleurgesteld zal worden. Ik heb mij zelf voor genomen dat ik na hem, als het niet wordt dat ik met niemand een relatie ga beginnen. Dan blijf ik maar vrijgezel. Dat heb ik voor me zelf gezworen!.. Ik kan het niet weer nog eens mee maken. En voor de zoveelste keer teleurgesteld worden. Ik weet dat het Allah's wil is..Ik moet het maar accepteren. Verder kan ik ook niets doen. Maar ik ga het hem inshallah vertellen binnenkort!..

Mohim mensen, doe allemaal wat jullie goed dunkt. En volg jullie hart.

Ma3a Salama.
Wat erg voor je. Ook zo'n nare situatie, ik begrijp je volkomen. Ik wens je echt heel veel succes als je het hem gaat vertellen.

16-05-2005, 13:59
Je moet gewoon naar alle soorten dokters gaan ik ken een vrouw die heeft alles geprobeerd en uiteindelijk toch 1 zoon en een dochter gekregen aan het einde van haar 30. Desnoods zou je naar Amerika moeten gaan of sow kom op meid houd de moed en laat je nix wijs maken

16-05-2005, 14:06
Pff zo erg voor je.

Allah ie 3awnek dat je msichien tog een kind zult krijgen. Allah is groot. Blijf bidden who knows!! Wens je veel succes en geluk toe.

Enne als hy je verlaat omdat je kids kunt krijgen is het mischien maar beter tog? Doet pyn oke. Maarja, allah is groot. Insha allah zal er iemand op je pad komen die je wel begrypt en je niet zal verlaten voor dit.

Allah ma3aak!

16-05-2005, 14:58
Zo erg, maar misschien is er nog hoop ga langs de dokter inshallah komt het goed!

16-05-2005, 15:02

Citaat door nouhaylaaa:
Je moet gewoon naar alle soorten dokters gaan ik ken een vrouw die heeft alles geprobeerd en uiteindelijk toch 1 zoon en een dochter gekregen aan het einde van haar 30. Desnoods zou je naar Amerika moeten gaan of sow kom op meid houd de moed en laat je nix wijs maken
idd zo vaak wordt er beweert dat je geen kinderen kan krijgen
maar uiteindelijk lukt het toch wel
insha Allah is dat bij jou ook het geval


16-05-2005, 15:20


Een oude vriendin van mij kon ook geen kinderen krijgen.

Zij heeft in die tijd veel lopen bidden en ze is toen ook zwanger geraakt.

De dokters zeiden dat het een wonder was omdat ze geen eigenlijk geen kinderen kon krijgen.

17-05-2005, 13:26

Citaat door Sexy_Ikram:
Hoi

Ik ga al tijdje met mijn vriend om. En het is serieus. Maar er is 1 ding dat hij niet weet. En dat is dat ik dus geen kinderenkan krijgen. En ik weet zeker als ik dat hem vertel, dat hij het zeker uit ga maken. Maar dat maakt niets uit, ik moet er aan wennen dat ik vaak teleurgesteld zal worden. Ik heb mij zelf voor genomen dat ik na hem, als het niet wordt dat ik met niemand een relatie ga beginnen. Dan blijf ik maar vrijgezel. Dat heb ik voor me zelf gezworen!.. Ik kan het niet weer nog eens mee maken. En voor de zoveelste keer teleurgesteld worden. Ik weet dat het Allah's wil is..Ik moet het maar accepteren. Verder kan ik ook niets doen. Maar ik ga het hem inshallah vertellen binnenkort!..

Mohim mensen, doe allemaal wat jullie goed dunkt. En volg jullie hart.

Ma3a Salama.
de ervaring heeft ons geleerd dat er zat vrouwen zijn waarvan de artsen zeggen dat ze onvruchtbaar zijn, maar toch uiteindelijk met de wil van allah soub7anaho wa ta3ala een kind krijgen.

daarnaast heeft de ervaring ons ook geleerd dat er zat echtparen zijn, die allebei wel vruchtbaar zijn, waarvan de artsen niks hebben kunnen constateren aan hun lichamelijke staat, maar toch geen kinderen kunnen krijgen.

bij mij in de omgeving is er een kennis van ons, jarenlang zaten ze op kinderen te wachten, maar tevergeefs. maar de dag dat ALLAH swt hun kinderen wilde bezorgen kregen ze meteen een 2-ling, geen 12 maanden daarna kwam het derde kindje, binnen een jaar dus meteen een gezin van 5 mensen.

dat is wat de ervaring ons leert.

afgezien daarvan leert ons geloof ons het volgende:

als moslim zijnde geloof je dat ALLAH swt alles kan.

36-82. Voorwaar, wanneer Hij Zich iets voorneemt is Zijn gebod slechts: "Wees", en het wordt.

sourat Maryam
2. Dit is een vermelding van de barmhartigheid van uw Heer, betoond aan Zijn dienaar, Zakaria.

3. Toen hij zijn Heer in het verborgene aanriep,

4. Zeide hij: "Mijn Heer, het gebeente in mij is zwak geworden en mijn hoofd glanst met grijze haren, niettemin ben ik niet wanhopig, mijn Heer, bij mijn aanroep tot U."

5. "Maar ik vrees mijn bloedverwanten na mij; mijn vrouw is onvruchtbaar, geef mij een opvolger van U."

6. "Opdat hij mij en het Huis van Jacob tot erfgenaam moge zijn. En maak hem, mijn Heer, U welgevallig."

7. (God antwoordde) "O Zakaria, Wij brengen u blijde tijding omtrent een zoon wiens naam Jahja (Johannes) zal zijn. Wij hebben voordien niemand aan hem gelijk gemaakt."

8. Hij zeide: "Mijn Heer, hoe kan mij een zoon geworden, terwijl mijn vrouw onvruchtbaar is en ik de uiterste grens des ouderdoms heb bereikt?"

9. Hij zeide: "Het zij zo, Uw Heer zegt: 'Het is gemakkelijk voor Mij, Ik heb u voordien geschapen toen gij niets waart.'"

deze verzen hierboven leren ons dat het voor ALLAH niet moeilijk is een onvruchtbare vrouw een kind te laten baren.

de profeet vrede zij met hem zegt in een overlevering: “Treat disease, for Allaah has not created any disease but He has also created a cure for it, except for one disease, namely old age.” Abu Dawood.

in een andere overlevering zegt HIJ vrede zij met hem:“Allaah has not send down any disease but He has also sent down the cure.”Ibn Maajah.

wat het ook is, je moet vertrouwen in ALLAH swt hebben, en op HEM swt rekenen, en vooral veel geduld hebben met wat ALLAH swt heeft beslist. En niet te vergeten, ook intens geloven dat daarin veel goeds en veel beloning voor jou zit inchallah. daarnaast moet je ook goed stil staan bij de omstandigheden waarin sommige mensen verkeren, genoeg mensen die op de proef gesteld worden door slechte nakomelingen (kinderen), die hun slechts ellende en ontbering in hen leven bezorgen. genoeg mensen die op proef gesteld worden door het krijgen van kinderen met zware lichamelijke handicap, waarbij ze (de ouders dus) niet over de nodige geduld beschikken om voor die kinderen te zorgen, en waarbij ze de gevolgen daarvan niet aan kunnen. en natuurlijk ook zat gevallen waarbij de ouders zwaar lijden aan ongehoorzaamheid van hun kinderen, en aan het verbreken van familibanden.


soura 64
14. O, gij gelovigen, er zijn onder uw echtgenoten en kinderen die uw vijanden zijn, neemt u dus voor hen in acht. En indien gij verontschuldigt en door de vingers ziet en vergeeft; dan is Allah Vergevensgezind, Genadevol.

15. Uw rijkdommen en uw kinderen zijn slechts een beproeving; doch bij Allah is er een grote beloning.

mocht je ooit kinderen krijgen, zorg er voor dat je slaagt in de beproeving. mocht je geen kinderen kunnen krijgen, wees dan geduldig, je zal daarmee heel veel goeds en moois terugkrijgen inchallah.

ALLAH swt verordent voor de mens slechts dat wat goed voor hem is. de profeet vrede zij met hem zegt: “How wonderful is the affair of the believer, for all his affairs are good, and that does not apply to anyone apart from the believer. If something good happens to him he is grateful, and that is good for him, and if something bad happens to him he bears it with patience, and that is good for him.” moslim.

niet alles wat in ons ogen negatief lijkt is werkelijk negatief. en niet alles wat positief lijkt is werkelijk zo. .....beschouwt dit niet als een kwaad voor u - integendeel het is goed voor u.....

wat ik jou, en een ieder zou aanraden, is nooit de hoop op te geven, en altijd dou3a blijven doen:


7-180. Aan Allah behoren alle goede eigenschappen. Roept Hem daarbij aan.

1-186. En wanneer Mijn dienaren u over Mij vragen, zeg dan: "Ik ben nabij. Ik verhoor het gebed van de smekeling, wanneer hij Mij aanroept." Daarom moeten zij naar Mij luisteren en in Mij geloven, opdat zij geleid zullen worden.



daarnaast is het aan te raden de qadar en qada van allah swt accepteren:

soura 42

49. Aan Allah behoort het koninkrijk der hemelen en der aarde. Hij schept wat Hij wil. Hij schenkt vrouwelijke en mannelijke kinderen aan wie Hij wil.

50. Of Hij mengt ze, mannelijk en vrouwelijk en Hij maakt onvruchtbaar wie Hij wil. Voorwaar, Hij is Alwetend, Almachtig.

ik wens jou en een ieder het beste inchallah, slechts ALLAH swt weet waar het beste voor een mens in zit.

17-05-2005, 14:34
Gebruiksnaam,

als je geen baarmoeder hebt kun je bidden wat je wilt, je zult geen kind [van jezelf] krijgen. zo is de natuur, geschapen door....God.

Pagina's : [1] 2