Bekijk volle/desktop versie : Casablanca-Marrakech in 2 uur dankzij de verdubbeling van spoorlijn



21-11-2018, 08:05
Het is officieel, de werkzaamheden voor de volledige verdubbeling van de lijn Casablanca-Marrakech zijn voltooid.



Koning Mohammed VI lanceerde afgelopen weekend dit nieuwe 174 km lange spoor. De verdubbeling kostte 3 miljard dirham en zal de toename van de capaciteit van de lijn met meer dan 100% toestaan.

De reistijd tussen Casablanca en Marrakech is door de verdubbeling teruggebracht tot slechts twee uur, een tijdwinst van ongeveer 1 uur. Volgens de nationale spoorwegmaatschappij ONCF verbetert dit project ook de comfortomstandigheden aan boord van treinen en vermindert het de aanzienlijke verkeersstroom.

Photocredit: 2M.ma

21-11-2018, 10:08


straks met TGV een half uurtje

21-11-2018, 10:22

Citaat door LtFo:
straks met TGV een half uurtje
En op de ezel? Hoe jouw familie in jouw dorpje in Marokko rondtrekt?

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk

21-11-2018, 10:27

Citaat door goodbet:
En op de ezel? Hoe jouw familie in jouw dorpje in Marokko rondtrekt?

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
ik kom uit rif, in rif provincie al hociema is trein niet geschikt , alleen le7mar , erra a yagjoer

21-11-2018, 10:28



Citaat door LtFo:
ik kom uit rif, in rif provincie al hociema is trein niet geschikt , alleen le7mar , erra a yagjoer
Ik heb vernomen dat jouw familie wel eens elkaar berijdt. Het zijn ook ezels he

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk

21-11-2018, 10:33

Citaat door goodbet:
Ik heb vernomen dat jouw familie wel eens elkaar berijdt. Het zijn ook ezels he

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
azulisme gedrag, je kent mijn familie niet , je ijlt gefrustreerde azuli, waarom hebben azulis altijd dit gedrag gelijk je famillie erbij halen terwijl je de famillie niet eens kent , is toch dom

ja jullie zijn al dom

ik heb met je moeder gechat, ik heb nooit geroepen dat ze xxxx is , in tegendeel

21-11-2018, 10:35
snap je a toekomstige rbib dialieng

21-11-2018, 10:41
Beledigen stelen bedriegen liegen verdraaien bukken voetjes kussen

Tfoe l3iachie azuli de nem

La3nathollah 3liek ya weld 9o9ie

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk

21-11-2018, 10:45
hoe kan je nou sneller reizen door een verdubbeling van het spoor? Meer reizigers okay, maar de afstand blijft toch gelijk?
Al verdriedubbel je het spoor.

21-11-2018, 10:52

Citaat door Alidas:
hoe kan je nou sneller reizen door een verdubbeling van het spoor? Meer reizigers okay, maar de afstand blijft toch gelijk?
Al verdriedubbel je het spoor.
door snelheid te verhogen bijvoorbeeld , minder haltes

21-11-2018, 10:54

Citaat door LtFo:
door snelheid te verhogen bijvoorbeeld , minder haltes
maar dat staat er niet.
Er staat
Citaat:
De reistijd tussen Casablanca en Marrakech is door de verdubbeling teruggebracht tot slechts twee uur, een tijdwinst van ongeveer 1 uur.

21-11-2018, 10:57

Citaat door Alidas:
maar dat staat er niet.
Er staat
hoeft niet je moet ook beetje je dmagh gebruiken