Bekijk volle/desktop versie : Idrissi over Marokko: 'Helaas nog niet speelgerechtigd, jammer' (video)



11-11-2018, 20:32
In Rabat moet men nog groen licht van wereldvoetbalbond FIFA zien te krijgen, Oussama Idrissi gaat namelijk nog altijd door het leven als international van Jong Oranje.





Na afloop van de nipte uitzege tegen ADO Den Haag stond de inmiddels 22-jarige Oussama Idrissi FOX Sports-verslaggeefster Hélène Hendriks te woord. Het duurde niet lang of men schakelde over naar de veelbesproken interlandkeuze van de vleugelspits. Van die keuze lijkt voorlopig nog geen sprake, al is het maar omdat Idrissi het voorlopig nog met doen met de status van Jong Oranje-international, tot het moment dat de Marokkaanse bond de switch er doorheen heeft gekregen bij de FIFA.

Klik hier voor het interview van Idrissi met FOX Sports na ADO Den Haag - AZ Alkmaar (red. 0-1).

Photocredit: FOX Sports NL

11-11-2018, 21:05


"Jammer", de keuze is dus gemaakt?

11-11-2018, 23:54

Citaat door Tanjawi_UH07:
"Jammer", de keuze is dus gemaakt?
Als er een officieel verzoek is ingediend bij FIFA kan hij sowieso niet meer terug, minuten gemaakt of niet. Zodra de wijziging is gedaan is ie voor eeuwig alleen speelgerechtig voor Marokko.

12-11-2018, 00:17
Dit soort topics zijn altijd lachen man.

Je hebt dus altijd eerst van die topics waarin je een citaat ziet van een jonge speler "Ik heb mijn keuze nog niet gemaakt". En vaak zit die topic dan vol met negatieve reacties over die speler, omdat hij misschien toch nog mountakhab verraadt en voor NL gaat kiezen.

Vervolgens heb je dan weer dit soort topics waarin het alle schijn heeft van een keuze voor Marokko en dan zie je alleen maar positieve reacties.


Conclusie: emoties lopen snel op in dit soort kwesties.

12-11-2018, 10:55



Citaat door RealBlood:
Dit soort topics zijn altijd lachen man.

Je hebt dus altijd eerst van die topics waarin je een citaat ziet van een jonge speler "Ik heb mijn keuze nog niet gemaakt". En vaak zit die topic dan vol met negatieve reacties over die speler, omdat hij misschien toch nog mountakhab verraadt en voor NL gaat kiezen.

Vervolgens heb je dan weer dit soort topics waarin het alle schijn heeft van een keuze voor Marokko en dan zie je alleen maar positieve reacties.


Conclusie: emoties lopen snel op in dit soort kwesties.
Mij persoonlijk boeit het niet welke speler voor welke land kiest zolang ze maar een snel de knoop doorhakken.

12-11-2018, 22:17

Citaat door RealBlood:
Dit soort topics zijn altijd lachen man.

Je hebt dus altijd eerst van die topics waarin je een citaat ziet van een jonge speler "Ik heb mijn keuze nog niet gemaakt". En vaak zit die topic dan vol met negatieve reacties over die speler, omdat hij misschien toch nog mountakhab verraadt en voor NL gaat kiezen.

Vervolgens heb je dan weer dit soort topics waarin het alle schijn heeft van een keuze voor Marokko en dan zie je alleen maar positieve reacties.


Conclusie: emoties lopen snel op in dit soort kwesties.
Vaak ook mensen volgens wie anderen vaak met onderbuik reageren.

Maar ff on topic, is deze jongen wel goed genoeg voor het Marokkaans elftal?

13-11-2018, 11:17

Citaat door MikeH:
Vaak ook mensen volgens wie anderen vaak met onderbuik reageren.

Maar ff on topic, is deze jongen wel goed genoeg voor het Marokkaans elftal?
RealBlood volgt het Marokkaanse voetbal niet maar het Nederlandse, daarom dat we hem ook verkaasd noemen. En nee idrissi is nog niet rijp genoeg maar je weet het nooit in de toekomst.