Bekijk volle/desktop versie : Sebab

21-10-2018, 11:41
Salam alaikoum,

Iedereen doet hier zijn of haar sebab om een levenspartner, maatje, vriend en vertrouwenspersoon te vinden. Wat ik zo jammer vind aan de Marokkaan is de taboe cultuur die er heerst.

Alles gaat in het geniep. Spreek je met iemand dan weten de meeste ouders daar meestal niks van. Dat stiekeme zorgt ervoor dat de duivel vrij spel heeft en dat de man kan spelen. Jij bent immers zijn geheim. Alles wat hij deelt met jou blijft tussen jullie twee en als het niks wordt kan hij ongeremd verder. En de vrouw blijft achter met pijn, niemand die haar begrijpt en niemand tot wie ze zich kan wenden en de man gaat vrijuit.

Ik denk zelf dat dit een van de grootste problemen is, als we het hebben over ontspoorde Marokkaanse meiden. Dit is voor een goot deel te danken aan dezelfde ontspoorde Marokkaanse mannen, die hun zusjes mentaal gebruiken en getraumatiseerd achterlaten.

Allah i hdeena

21-10-2018, 11:44

Jah, maar je kan ook moeilijk zeggen eyh ma ik ga vandaag daten met Rachid. Dan neem je haar mee in je zondes.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

21-10-2018, 11:46

Citaat door Loyal:
Jah, maar je kan ook moeilijk zeggen eyh ma ik ga vandaag daten met Rachid. Dan neem je haar mee in je zondes.

Waarom denk je dat?

Als mijn toekomstige dochter mij dit zegt (and she will) dan zeg ik mag ik mee? Of laat hem hier komen.

21-10-2018, 12:13

Citaat door Linanoor.:
Waarom denk je dat?

Als mijn toekomstige dochter mij dit zegt (and she will) dan zeg ik mag ik mee? Of laat hem hier komen.

Dat is wel goeie, maar realiteit is dat meiden die open zijn naar hun moeders hun ma niet meenemen en zelfs advies vragen over hun relatieproblemen bij mama. Dat is echt gevaarlijk.

21-10-2018, 12:20

Citaat door Loyal:
Dat is wel goeie, maar realiteit is dat meiden die open zijn naar hun moeders hun ma niet meenemen en zelfs advies vragen over hun relatieproblemen bij mama. Dat is echt gevaarlijk.

Het is toch juist goed dat haar moeder weet wat er speelt en zij zal het haar ook eerlijk vertellen mocht blijken dat deze persoon enkel speelt.

Wat ze ook zou kunnen doen is hem uitnodigen voor een hapje en een hartig woordje met de beste man spreken. Zodat hij weet wat hij moet doen en wat niet.

21-10-2018, 12:29

Citaat door Linanoor.:
Het is toch juist goed dat haar moeder weet wat er speelt en zij zal het haar ook eerlijk vertellen mocht blijken dat deze persoon enkel speelt.

Wat ze ook zou kunnen doen is hem uitnodigen voor een hapje en een hartig woordje met de beste man spreken. Zodat hij weet wat hij moet doen en wat niet.

Ik zie het zo. Relaties aangaan is sws een zonde, als je je moeder ook nog op hoogte stelt en ze doet gezellig mee dan wordt zij later ook aangesproken op d83 zonde. Het is haar taak om haar dochter nasee7a te geven en te behoeden. Vriendin van me heeft meerdere relaties gehad en moeder wist alles, ook zelfs de contacten. Ik vind dat je je moeder er pas bij moet betrekken als het echt serieus is of kan zijn.

21-10-2018, 12:32

Citaat door Loyal:
Ik zie het zo. Relaties aangaan is sws een zonde, als je je moeder ook nog op hoogte stelt en ze doet gezellig mee dan wordt zij later ook aangesproken op d83 zonde. Het is haar taak om haar dochter nasee7a te geven en te behoeden. Vriendin van me heeft meerdere relaties gehad en moeder wist alles, ook zelfs de contacten. Ik vind dat je je moeder er pas bij moet betrekken als het echt serieus is of kan zijn.

Ik vind je laatste zin eigenlijk best erg. Dus je suggereert dat mensen relaties, ook al weten ze dat het niet serieus is en gaat worden, aangaan? In dat geval pleit ik er juist voor dat de moeder alles weet, om daar een stokje voor te steken.

21-10-2018, 12:33

Citaat door Linanoor.:
Ik vind je laatste zin eigenlijk best erg. Dus je suggereert dat mensen relaties, ook al weten ze dat het niet serieus is en gaat worden, aangaan? In dat geval pleit ik er juist voor dat de moeder alles weet, om daar een stokje voor te steken.

Nee, bedoel daarmee je weet niet of het serieus gaat zijn en of hij/zij juiste is.

21-10-2018, 14:22

Citaat door Linanoor.:
Waarom denk je dat?

Hhahhhhahah ik ga stuk. Kinky man dubbele date zowel dochter als der moeder.
Dat klinkt echt stout

21-10-2018, 17:39

Citaat door SUikeroomm:
Hhahhhhahah ik ga stuk. Kinky man dubbele date zowel dochter als der moeder.
Dat klinkt echt stout

Hahahahahha dirty mind