Bekijk volle/desktop versie : Overtredingen vastgelegd door flitspalen kunnen voortaan in heel Marokko worden betaa



17-10-2018, 08:05
Voorheen konden de boetes enkel in de rechtbank betaald worden in de jurisdictie waar de overtreding had plaatsgevonden



In een notitie verstuurd naar alle rechtbanken stelt de minister van Justitie, Mohamed Aujjar, nieuwe regels vast voor de betaling van boetes na de overtredingen die worden vastgesteld door vaste flitspalen. De procedure voor het betalen van boetes is vereenvoudigd.

Het is nu mogelijk om boetes te betalen in iedere Marokkaanse rechtbank. Voorheen waren bestuurders, geflitst door deze radars, verplicht om af te reizen naar de rechtbank onder de jurisdictie waar het strafbare feit was gepleegd.

Deze oplossing, aldus de minister van Justitie, is mogelijk door de activering van het programma voor het beheer van schendingen van de wegcode, met name de computercomponent. Het nieuwe informatiesysteem, zal het mogelijk maken om de bedragen die verschuldigd zijn aan de staat te betalen via alle rechtbanken van het Koninkrijk. Dit is eenvoudiger en veel praktischer.

17-10-2018, 08:11


Lang leven flitsmeister

17-10-2018, 14:45
werd eens tijd, nu nog een beter banksysteem.

18-10-2018, 09:37
@loyal, wat wil je verbeterd zien aan het banksysteem??

18-10-2018, 09:46


hij wil gratis geld

18-10-2018, 10:10
duh dat wil HIJ zien. Maar waar ik geld stort wil ik gwn door heel Marokko toegang tot krijgen. Niet hoe nu is, geld bij chaabi bank tetouan mag ik alleen daar pakken. Wil ook bij chaabi bank chefchaouan toegang tot Mn cash. Fhemti.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

18-10-2018, 10:20

Citaat door Loyal:
duh dat wil HIJ zien. Maar waar ik geld stort wil ik gwn door heel Marokko toegang tot krijgen. Niet hoe nu is, geld bij chaabi bank tetouan mag ik alleen daar pakken. Wil ook bij chaabi bank chefchaouan toegang tot Mn cash. Fhemti.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
das niet waar wat je zegt,tenzij je een groot bedrag gaat opnemen

18-10-2018, 10:22

Citaat door LtFo:
das niet waar wat je zegt,tenzij je een groot bedrag gaat opnemen
Datdus

18-10-2018, 12:06
@loyal Ja, ik begrijp het nu. Bij mij doen ze ook moeilijk, maar na een belletje naar de "inschrijf-bank" krijg ik alsnog mijn geld. Dat ze moeilijk doen vind ik niet vreemd, vanwege veiligheid. In jouw geval zouden ze dan met een telefoontje naar Tetouan je alsnog kunnen helpen met je koffertje met cash
Ik weet niet wat de strikte regels zijn, hoeveel geld je mee mag nemen.

Weet iemand hoe je een groot kapitaal legaal naar Nederland kan overmaken vanuit Marokko?

18-10-2018, 13:41

Citaat door Loyal:
duh dat wil HIJ zien. Maar waar ik geld stort wil ik gwn door heel Marokko toegang tot krijgen. Niet hoe nu is, geld bij chaabi bank tetouan mag ik alleen daar pakken. Wil ook bij chaabi bank chefchaouan toegang tot Mn cash. Fhemti.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
je kan een cheque boek aanvragen of gewoon een pinpas. Kost 12 dh per maand.

18-10-2018, 13:43

Citaat door Mohamed_Amezian:
@loyal Ja, ik begrijp het nu. Bij mij doen ze ook moeilijk, maar na een belletje naar de "inschrijf-bank" krijg ik alsnog mijn geld. Dat ze moeilijk doen vind ik niet vreemd, vanwege veiligheid. In jouw geval zouden ze dan met een telefoontje naar Tetouan je alsnog kunnen helpen met je koffertje met cash Ik weet niet wat de strikte regels zijn, hoeveel geld je mee mag nemen. Weet iemand hoe je een groot kapitaal legaal naar Nederland kan overmaken vanuit Marokko?
Alleen export bedrijven (veel geld wordt verduisterd door dit soort constructies) kunnen dat of studenten kunnen geld ontvangen in het buitenland.Anders het land uitsmokkelen.